פוינטס מיפוי עסקי פיתחה שירות חדש, המבוסס על מודל משוכלל להטמעת המימד המרחבי, בתהליכים השיווקיים של רשתות קמעונאיות.
המודל מיועד לשרת את הרשת הקמעונאית החל מן הרמה האסטרטגית, לגבי החלטות כמו פריסה אופטימלית של סניפים ונקודות המכירה’ וכלה בהטמעה של כלים טקטיים לגיוס לקוחות ולניהול יעדים ברמת הסניף.
במסגרת השירות החדש מבצעת פוינטס שורה ארוכה של פעולות, הכוללות: ניתוח הפריסה הנוכחית של הרשת והגדרת מרחב המחיה לכל סניף, חיזוי הפוטנציאל של הרשת בהתחשב במשתנים סביבתיים (משתנים דמוגרפיים או פריסת סניפי הרשתות המתחרות), בניית מפת הפוטנציאל ברמת תאי שטח מודולרים. ניתוח פערים בין ביצועי הרשת לפוטנציאל הקיים בכל תא שטח, אופטימיזציית פריסת סניפי הרשת כולל תעדוף אזורי כפוטנציאל לפתיחת סניפים חדשים, זיהוי אזורי קניבליזם )שני סניפים יריבים המתחרים על אותו פלח שוק) והמלצה למיזוג סניפים, בניית פורמטים בסניפים קיימים בהתאמה לקהלי היעד.
כמו כן, בונה פוינטס מודל להגדרת יעדי פעילות ברמת כל סניף, ובכל סניף – ברמת תאי שטח – תוך כדי התיחוסת לנושאים, כמו: גיוס לקוחות חדשים, שימור והעמקת לקוחות, הטמעת ממשק ניהול מרחבי המאפשר הצגה של מדדים עסקיים ברמת תאי השטח (ביצוע מול תכנון, עמידה ביעדים, ניתוח מגמות).
לדברי זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס: "פוינטס פועלת בשוק כבר מאז 1995 וצברה ניסיון עצום בניצול המימד המרחבי ככלי משמעותי בקבלת החלטות של רשתות קמעונאיות. הפרוייקטים הרבים שבצענו עבור רשתות קמעונאיות מקנות לנו היום יתרון יחסי, בכל הנוגע להכרת הצרכים העסקיים של לקוחותינו בתחום זה. במסגרת השירות החדש אנו מציעים פורטפוליו ארוך ומשמעותי של פעולות ונושאים לגביהם נוכל לייעץ ולהעניק לכל רשת קמעונאית את הערך העסקי המוסף, בדיוק רב לצרכים, לשאיפות וליעדים שלה".
המודל מבוסס על שימוש בטכנולוגיית מיפוי גיאוגרפי (GIS ) בשילוב עם נתונים שנאספו במאגרי המידע של הארגון אודות לקוחותיו, ובשילוב עם מאגרי מידע חיצוניים, כגון: נתונים דמוגרפיים סוציו-אקונומיים של האוכלוסיה. המודל נמצא בתהליכי הטמעה במספר רשתות קמעונאיות בישראל בסקטורים שונים: בנקאות, מזון, פארם, תרבות הפנאי ועוד .