אישיווק השבוע: שמיר סגל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב- GSTAT


  • שם איש השיווק ותפקיד: שמיר סגל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי
  • שם החברה: GSTAT
  • שנת הקמה: 1998
  • מספר עובדים: 160


שמיר סגל, 35, נשוי+2, משמש מזה 4 שנים כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי וחבר הנהלה ב- GSTAT. במסגרת תפקידו אחראי על פעילות השיווק, מכירות ופיתוח עסקי בחברה. במהלך תפקידו הוביל את החברה למעמדה כאחת מחברות ה- BI הגדולות בארץ ומובילה בתחום ניהול סיכונים והשיווק ממוקד לקוח והביא למכירת פתרונות התוכנה של GSTAT בארץ ובחו"ל. בתפקידיו הקודמים שימש כאנליסט, מנהל פרויקטים ומנהל שיווק ב- GSTAT. לשמיר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.



פרופיל: GSTAT מובילה את תחום פיתוח ויישום פתרונות כריית מידע (Data Mining), ומספקת ללקוחותיה שירותים ופתרונות בשני תחומי ליבה עיקריים: ניהול סיכוני אשראי (יישום הוראת בזל II וסולבנסי II) ושיווק ממוקד לקוח. GSTAT פיתחה חבילת פתרונות תוכנה אנליטיים – GSTAT Xeligence המקנים ללקוחות את היכולת להגיב להתרחשויות עסקיות מכריעות, באמצעות תהליכי Data Mining ופיתוח מודלים אוטומטיים. כמו כן, החברה מיצגת בארץ באופן בלעדי את חברת UNICA, המובילה בעולם בתחום של שיווק ממוקד לקוח. לחברה למעלה מ- 40 לקוחות הנמנים על הארגונים המובילים בארץ ובעולם בתחום הפיננסים, הטלקום, הקימעונאות והבריאות. בשנת 2009 פתחה החברה סניף חדש בקניה.




1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?



"השנה האחרונה היתה מאתגרת במיוחד עבור השוק כולו. אף על פי כן ולמרות ההאטה בשוק,
GSTAT השקיעה בשני תחומים עיקריים: הראשון, לימוד התחום של סולבנסי 2 (רגולצייה בינלאומית בתחום הביטוח) ופיתוח מתודולוגיות וכלי תוכנה ליישום הרגולציה בחברות הביטוח בארץ. היום יש ל- GSTAT את היכולת לספק לכל חברות הביטוח בארץ, גדולות כקטנות, פתרונות מלאים הכוללים תוכנה ושירותים ליישום סולבנסי 2, בהתאם לדרישות המפקח על הביטוח ולשוק המקומי.


התחום השני בו השקיעה החברה בשנה האחרונה הוא הרחבת סל פתרונות Xeligence לשיווק ממוקד לקוח. החברה פיתחה פתרונות Data Mining אוטומטיים מהפכניים המסייעים לארגונים לזהות את ההצעה הבאה הטובה ביותר ( Next Best Offer) שנציג השירות / איש המכירות יכול להציע ללקוח הספציפי על מנת ולהרחיב את פעילותו. פתרון נוסף שפיתחנו השנה מאפשר לארגון לבנות באופן אוטומטי מודלים לחיזוי נטישה ומספק המלצות על לקוחות שעתידים להקטין פעילות עם החברה, למשל, סגירת חשבון בנק או נטישת ספק תקשורת. הפיתוח שנעשה בשנה האחרונה והניסיון שצברנו בתחום מאפשרים לנו להציע ללקוחות בארץ ובעולם את כלי התוכנה המתקדמים ביותר בתחום, כלים המאפשרים להם להשיג באופן אוטומטי, תוצרים שבעבר נדרשו חודשים ולפעמים שנים להשיג באמצעות פרויקטי Data Mining קלאסיים".



2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?



"הפעילות השיווקית המרכזית שלנו היא 'מכירות אחד על אחד'.
GSTAT מוכרת לארגונים פתרונות עסקיים, המתבססים על כלים אנליטיים ועל מתודולוגיות עבודה עיסקיות. אנו עובדים עם מרבית הארגונים המובילים בשוק הפיננסים, הטלקומוניקציה והקימעונאות, ומציעים להם פתרונות עסקיים הנשענים על רכיבים אנליטיים מתקדמים. היועצים שלנו בקיאים מאד גם בפן העסקי ודואגים להסביר לכל לקוח באופן אישי כיצד הפתרון המסויים יכול להעניק לו ערך עסקי אמיתי".



3. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?



"החברה מגדירה את היעדים העסקיים שלה בארץ ובחו"ל. על בסיס יעדים אלו נבנית תוכנית עבודה המתורגמת לפעילויות בתחום השיווק והמכירות. בשלב האחרון מתבצע תעדוף של הכלים השיווקיים השונים הקיימים, כגון: יחסי ציבור, פרסום, השתתפות בכנסים, אתר אינטרנט, פרסום בגוגל וכו', כך שיתמכו בצורה מקסימאלית בהשגת המטרות והיעדים שלנו".



4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה



"בשוק פועלים כמה מתחרים, קטנים יחסית ל-
GSTAT, המציעים כלי תוכנה ושירותים בתחומי פעילותינו. אני מעריך את המתחרים שלנו ויכול להגיד שחלקם גם עשו כמה מהלכים שיווקיים נאים בשנים האחרונות".



5. השאלון האישי:


איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אפרים גולדין, מנכ"ל
GSTAT שעדיין מהווה עבורי דוגמה ומקור לימוד בתחום המקצועי והעסקי.



מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?


כשיש לי זמן פנוי לקריאה (בעיקר בטיסות) אני מעדיף ספרי מתח ומדע בדיוני.



עיתון/ מגזין מועדף:


כלכליסט כל בוקר, לעדכון מהיר של מה שקורה.



דף הבית שלך באינטרנט
walla



בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
קקאו שדרות רוטשילד, תל אביב



מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
הונדה סיוויק



מהו ג'וב חלומותיך?
אבא ובעל במשרה מלאה…..



חופשה חלומית:
ביקור אבי שחי בתאילנד, עם המשפחה, על בסיס שנתי. על הדרך משלב הרבה זמן חופים, ים ושמש

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח