כללים לכתיבת עיתון לקוחות






עיתונים ללקוחות החברה הפכו זה מכבר לשם דבר בשדה השיווק הבין עסקי. בעיקר בקרב חברות המספקות שירותים ארוכי טווח ללקוחות קבועים. עיתונים אלה מופצים על-פי רב בתדירות שבין ירחון לרבעון ומשמשים אמצעי מצוין להידוק הקשר עם לקוחות קיימים (ולעיתים על ידי העברתם מיד ליד בין כותלי משרד עסקים הם יוכלו גם להרחיב את מאגר הלקוחות).

עתון לקוחות לעולם יופץ בחינם – על הלקוח להרגיש שחושבים עליו ולא שמנסים להרוויח ממנו עוד גרוש. גישה זו אמורה להיות הקו המנחה הכללי. אמנם, ברור שישנה מטרה לחזק את המכירות באמצעות העיתון, ואף לקוח אינו סבור ששלחתם לו עיתון רק על-מנת לרפד את תיבת הדואר שלו. אף על פי כן, על הדברים להיות מרומזים ולא מעיקים כיון שהצעות מחיר מפורשות הוא מקבל מכם ודאי בהרבה ערוצים נוספים.

לכל מי שמייסד כבר עיתון לקוחות בארגונו או למי ששוקל לעשות זאת, להלן רשימת טיפים מועילים:
* על העיתון לכלול מונחים מקצועיים אבל באופן כללי הוא חייב להיות ב"גובה העיניים", כדי שיהיה מובן גם לאנשים בכירים שאינם בהכרח אנשי הקשר המקצועיים שלכם.
* מדור טיפים ועצות מקצועיות (כמו המדור הזה) יתקבל תמיד בברכה.
* מדור מבצעים והנחות הוא המסלול הטוב לבצע בכל זאת צעד מכירתי מפורש.
* יש לכם אינפורמציה מעניינת המועברת בתוך ארגונכם וקשורה לתחום העיסוק שלכם? שתפו את הלקוחות (למשל, רשימת אתרי אינטרנט מומלצים בתחום שלכם – החל ממחשבים וכלה בתיירות).
* מדור חדשות החברה הוא בגדר חובה. אם כל העיתון יראה כמדור חדשות אחד גדול זה פחות מעניין ומהנה את הקורא, אבל חשוב מאד שהוא יקרא על ההצלחות החברה בקרב לקוחות אחרים וכך ילמד טוב יותר על הפעילויות והיכולות המוכחות שלכם.
* כתבות אובייקטיביות (אבל באמת) על חידושים והמצאות בתחום שלכם תמיד יעניינו ויתנו ללקוח תחושה שאתם מקפידים לשמור אותו בעניינים. בסוף כל כתבה או תחום סיקור מומלץ מאד לציין שם איש קשר מהארגון הקשור לנושא, כך שאם לקוח ירצה לעבור לפסים מעשיים יהיה לו יותר קל לגשת לביצוע המשימה.
* לא להגזים באזכורים פנימיים. מדור צנוע על חדשות פנים חברתיות יתקבל באהדה וירמז על כך שיש גם אנשים מאחורי הטריקים הטכנולוגיים, אבל תיאור מפורט של הווי החברה לא אמור לעניין את הלקוח. לצורך זה מומלץ למסד עיתון פנימי שיהיה הומוריסטי וחופשי יותר בסגנונו. כפי שכולנו כבר יודעים היום: השיווק מבית חשוב לא פחות מהשיווק בחוץ…
כתיבה נעימה,

* פולי שורש היא מנהלת התקשורת השיווקית בחברתIpex-ICS ועורכת דו-ירחון
ללקוחות – News-X

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח