כנס הרצליה העשירי- השנה גם בניו מדיה: ירכז מאמץ ברשתות החברתיות, בYoutube ומול בלוגרים בישראל ובחו"ל


כנס הרצליה העשירי יתקיים השנה במרכז הבינתחומי בהרצליה בין התאריכים 31 ינואר – 3 פברואר 2010. מדי שנה זוכה הכנס לתהודה תקשורתית רבה בארץ ובעולם הודות לרשימת הבכירים הנוטלים חלק בכנס – חוקרים, מומחים ובעלי תפקידים רמי דרג מתחומי הפוליטיקה והממשל, צבא וביטחון, כלכלה, חינוך ותחומים נוספים.


השנה מציין הכנס 10 שנים לקיומו ולראשונה מאז היווסדו ניתן יהיה לקבל עדכונים שוטפים מכנס הרצליה באמצעות הרשתות החברתיות Facebook, Twitter ו-Youtube. מכון אספר לדיפלומטיה במדיה חדשים, הפועל בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה, נרתם השנה לפרויקט העלאת כנס הרצליה לרשתות החברתיות. במסגרת פרויקט זה יוקם בזמן הכנס 'מרכז תקשורת לרשתות חברתיות ולאמצעי מדיה חדשים' אשר יפעל במהלך כל ימי הכנס: יעלה טוויטים מההרצאות בכנס, יערוך סרטונים ויעלה אותם ל-Youtube וישדר עדכונים שוטפים ברשת החברתית Facebook.


הפעילות בחדר התקשורת תתבצע על ידי סטודנטים מתנדבים מהמרכז הבינתחומי, המתמחים ברשתות החברתיות ובאמצעי מדיה חדשים, נושאים הנלמדים כיום כחלק מתוכנית הלימודים של בית הספר לתקשורת. מעבר להעלאת תכני הכנס לרשתות החברתיות, עתיד מרכז התקשורת שיוקם להפיק חומרים נוספים במסגרת הכנס, חומרים אשר עד לשנה זו הציבור לא נחשף אליהם: תמונות מאחורי הקלעים של הוועידה, ראיונות בנושאים הקשורים לכנס עם חלק מהדוברים ועוד.


מיקוד מיוחד יינתן לשלוש קבוצות אסטרטגיות: קהילות יהודיות ברחבי העולם, כותבי בלוגים בולטים בישראל ובעולם, ואוכלוסיה צעירה (גילאי 22-35) בעלת גוון של אקטיביזם פוליטי ברשת.


ראש מכון אספר ודיקן בית ספר סמי עופר לתקשורת, ד"ר נועם למלשטרייך-לטר יוזם הפרויקט והעומד בראשו: "מטרת הפרויקט היא להביא הסוגיות שיידונו בכנס הרצליה למרחב האינטרנטי, מרחב המאפשר יצירת דיאלוג עם קהלים שונים ברחבי העולם, החשובים למדינת ישראל. דיאלוג מחזק מעורבות".


למשימה של העלאת הכנס לרשתות החברתיות גויס דוד סרנגה, עד לא מזמן קונסול תקשורת והסברה של ישראל בניו יורק וכעת חבר סגל במכון אספר בבית ספר סמי עופר לתקשורת של המרכז הבינתחומי, אשר היה בין הדיפלומטים הראשונים בעולם להשתמש באמצעי המדיה החדשה להעברת הנרטיב הישראלי. "אחת המטרות בפרויקט היא לרתום ארגונים וגורמים פרטיים, בארץ ובעולם שישראל חשובה ורלוונטית בעבורם, כדי להעצים את מסר הכנס. זה אחד הפרויקטים הראשונים הנעשים שמטרתו להעצים את המסר היוצא מכנס כלשהו באמצעות שימוש ברשתות חברתיות על ידי המארגנים."

לירן אלרם, מנהל מחלקת גופים ציבוריים בארד תקשורת ודובר הכנס: "בלוגרים ישראלים יזכו השנה, בפעם הראשונה, ליחס זהה ליחס שמקבלים עיתונאים. הם יוכלו לפגוש באורחים ובדוברים הרבים מהארץ ומחו"ל המוזמנים לכנס. אנו מאמינים שזירת התקשורת החדשה שאנו מפעילים בכנס, תאפשר לתכניו להגיע לקהל רב יותר וליצור השפעה על מעצבי המדיניות בארץ ובעולם."


נושא ההסברה הישראלית והאמצעים העומדים לרשות ממשלת ישראל אף יידון בשני פאנלים במהלך הוועידה שכותרתם: "הקרב על המסר". אחד הפאנלים יעסוק באמצעי המדיה החדשים העומדים נכון להיום בידי מקבלי ההחלטות באמצעותם ניתן להביא הנרטיב הישראלי לדעת הקהל בעולם.


למעקב אחר הוועידה ברשתות החברתיות:


Facebook: https://www.facebook.com/HerzliyaConference


Twitter: https://twitter.com/HerzliyaConf


לאתר האינטרנט של הכנס: www.herzliyaconference.org


אולי יעניין אותך

הלן דורון לימודים מהבית צילום יחצ (2) (Custom)
16383picaa1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים