איך ביכולתה של חשיפה תקשורתית בינלאומית לשרת את מטרותיכם השיווקיות?


חברות תעשייתיות ושירותיות רבות בישראל מבקשות לחדור או להתחרות בשווקים בינלאומיים.


מגמה זו בולטת כשמדובר בחברות הי – טק ובחברות סטארט – אפ – שלא רק מעוניינות בפרויקטים ובלקוחות בינלאומיים אלא לעיתים תכופות מחפשות שותפים והזדמנויות למיזוגים ורכישות. תופעה זו גם נפוצה בקרב חברות וותיקות יותר המבקשות גב פיננסי בשווקים בינלאומיים.



מרבית החברות הישראליות משכירות את שירותיהם של חברות יחסי ציבור המקדמות את האינטרסים שלהן במדיה הישראלית , וברוב המקרים הדבר נעשה בעברית.


מטרתן במרבית המקרים היא להופיע במדיות הפיננסיות הנחשבות כגון: גלובס, דה מרקר, וכלכליסט, או בשבועונים ובמגזינים הניספחים למדיות אלו. אחרות מרוצות במידה והן זוכות לקבל חשיפה בתוכניות החדשות של הטלוויזיה או תוכניות נוספות ייחודיות לנושאים כלכליים.



אולם מה קורה עם חברות המעוניינות לבצע חשיפה בשווקים הנבחרים שלהן בחו"ל ?


כיצד הן יכולות לזכות בהיכרות עם המותג שלהן בעודן ממוקמות בישראל ושווקי היעד שלהן


נמצאים ברחבי העולם? קיימים ערוצים מגוונים להלן כיוונים היכולים לעבוד עבורכם:



המדיה מקצועית


ערוץ חשוב לפרסום מוצרים ושירותים הנו דרך יחסי ציבור באמצעות המדיה המקצועית B2B – [עסק לעסק]. כאן הכוונה למאות הפרסומים המודפסים כמו גם אתרי אינטרנט המתעסקים בתעשיות ספציפיות. על פי רוב מדיות אלו נקראות על ידי "לקוחותיהם" בחו"ל ולעיתים תכופות נחשבים ה-"תנ"ך" של תעשייה ספציפית .



לדוגמא, אם אתם חפצים לקבל חשיפה בתחומי השיווק והפרסום סביר להניח שתחפצו לקבל חשיפה ב- .Advertising Age


אם ברצונכם להגיע ללקוחות בתעשיית התכשיטים והיהלומים למשל, תשאפו שיציינו אתכם ב-


National Jeweler, JCK, and Jewellery News Asia, שהם למעשה שמות של הפירסומים הגדולים והמובילים בתעשייה זו.



המהפכה המתרחשת בעיתונות הכללית והכלכלית מתרחשת גם במדיה המקצועית.


מרבית המדיות המקצועיות [או המגזינים המקצועיים] עדין מפרסמות מגזינים בהדפסה רגילה –hard copy.


אולם הם הולכים ונעשים "דקים" יותר היות ותקציבי הפרסום נחתכו עקב המשבר הכלכלי.


בנוסף פרסומים רבים מופנים למהדורות ה"און ליין", ההופכות ליותר ויותר חשובות במיוחד לאור העובדה שביכולתן לספק חדשות מעודכנות יומיומיות , בעוד המגזינים יוצאים אחת לחודש ולעיתים אף אחת לרבעון. מהדורות ה-"און ליין" משתוקקות לחדשות היות ועליהן להתעדכן על בסיס יומי . זו הסיבה שבגללה יש לעיתים תכופות יותר סיכויים שההודעה לעיתונות שלכם תפורסם על ידי מהדורת "און ליין" מאשר במגזין המודפס. השימוש המוגבר במדיית האינטרנט באה לידי ביטוי גם בכך שהמדיות המקצועיות עושות שימוש ברשתות חברתיות כמו כמו פייס בוק, טוויטר ואחרים, על מנת למשוך תנועה לאתרים שלהם.



רכישת מסדי נתונים


כל חברה יודעת בדרך כלל מה הם הפרסומים המרכזיים שהקהל שלה קורא.


מעבר לכך יש מסדי נתונים וכתובות של מגזינים מקצועיים שהחברה יכולה לפנות אליהם באמצעות נציגיה של חברות המתמחות בהפצת הודעות לעיתונות ולתקשורת, כמו למשל PR News Wire and Business Wire



ניתן לרכוש רשימות או להשתמש בשירותי החברות להעביר את ההודעות בתפוצה נרחבת.



כתיבת הודעה לעיתונות


הדרך האפקטיבית ביותר לפנות לפרסומים אלו היא באמצעות כתיבת הודעה לעיתונות המדגישה בצורה אפקטיבית מה ייחודי לחברה זו. לדוגמא: אם הם המציאו טכנולוגיה חדשה, שלה יישומים נרחבים בינלאומיים – הם צריכים ליצור ידיעה לעיתונות עם כותרת "מושכת" כשכל המידע הרלוונטי מרוכז בקטע הראשון של ההודעה.



הודעה זו צריכה להישלח באופן נרחב ככל שניתן באמצעות אחת מחברות להפצת הודעות או ספציפית לרשימת כתובות של מגזינים מקצועיים. במקרים מסוימים אם הטכנולוגיה שהחברה פתחה רלוונטית ובעלת עניין אוניברסלי גם התקשורת הכללית עשויה לגלות עניין בפרסום ידיעה זו .



גם כאן החברות המתמחות בהפצת הודעות לעיתונות ולתקשורת הן האמצעי הטוב ביותר להשגת תפוצה תקשורתית נרחבת. כאשר עושים פעולה כמתוארת לעיל חשוב מאוד לשכור שירותים של חברת יחסי ציבור המתמחה בחשיפה בינלאומית.



כאשר כותבים הודעה לעיתונות לשווקים בינלאומיים , יש חוקים מסוימים עליהם צריך לשמור:


ההודעה צריכה להישמע אובייקטיבית ככל שניתן , כך שעיתונאים יכולים לעשות בה שימוש עם


מינימום של שינויי עריכה או כתיבה מחדש. כמו כן ההודעות חייבות להיכתב באנגלית או בשפת הכתיבה של הארץ אליה אתם מכוונים למשל סינית, צרפתית, ספרדית , איטלקית וכו'…


חברות המתמחות בהפצת הודעות לתקשורת נותנות לעיתים תכופות שירותי תרגום להפצה בינלאומית , או שתוכלו לתרגם זאת באמצעות שירותי תרגום מקצועיים בישראל.



ביצוע מעקב F.U


נקודת מפתח בקבלת כיסוי תקשורתי בינלאומי היא בביצוע מעקב. זה אומר שעליכם ליצור קשר באי מייל או בטלפון עם העורך או העיתונאי אליו אתם מכוונים ולשוחח עמו אחרי שהמידע כבר נמצא ברשותו . בשיחה זו אתם יכולים להציע מידע נוסף או ראיונות עם מנהלים או מומחים בחברתכם כ"שרות נוסף" עבור העיתונאי ו"חשיפה נהדרת" לחברתכם. גם כאן כמו בכתיבת ובהפצת ה"ההודעה לעיתונות" הטוב ביותר זה להעסיק משרד יחסי ציבור עם ניסיון בינלאומי היודע לציין מה התקשורת אוהבת לכסות וכיצד ה"סיפור שלכם" משתלב עם החדשות.



קשר עם כתבים זרים


התקשורת הבינלאומית גם מיוצגת טוב בישראל. למרות שמרבית הנושאים שהיא מכסה הם פוליטיים וביטחוניים ניתן לעיתים לעניין עיתונאי זר בכתבות בנושאים כלכליים , היסטוריים, או נושאים הקשורים לסגנון חיים כאשר יש רגיעה בחדשות פוליטיות. יש לטפח ולשמור לאורך רצף של זמן על קשר מתמשך עם עיתונאים זרים.




מה המשמעות של נקודות אלו עבור חברה המעוניינת לקדם את מוצריה/שירותיה בחו"ל?


בדיוק כמו שהשווקים בחו"ל הם אינסופיים , גם ההזדמנויות להוציא את המסר שלכם לתקשורת העולמית מגוונות ביותר. הנקודה החשובה היא להתמקד בשווקים אליהם אתם מעוניינים להגיע.


חשוב לזכור שבדיוק כמו שחברה שוכרת שירותי יחסי ציבור מקצועיים בארץ, עליה לשקול ברצינות ביצוע מאמצי יחסי ציבור בחו"ל ולהעסיק מומחה מקצועי על מנת לפרוץ לשווקים בינלאומיים .



*הכותבת הנה בעלת משרד יחסי ציבור ותקשורת בינלאומי שרון גפן שיווק ותקשורת בע"מ


www.sharongefen.com


אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח