- שם איש השיווק ותפקיד: שחף ויינר-איתן
- תיאור תפקיד: מנהלת השיווק
- שם החברה: מטריקס
- שנת הקמה: 2001
- מספר עובדים: 4200
- מייל: Shachafva@matrix.co.il
פרופיל:
שחף ויינר איתן ( 35, נשואה + 2), מנהלת השיווק של מטריקס. עובדת במטריקס כ- שנתיים וחצי. במסגרת תפקידה אחראית על תכנון, בנייה, ליווי ומעקב אחר תוכנית שיווק לחטיבות וחברות הבת במטריקס, ייזום, אפיון והובלת פרויקטי שיווק חוצי חברה, והנחייה מקצועית לרפראנטים השיווקיים במטריקס. בתפקידה הקודם שימשה כמנהלת השיווק של קבוצת לקוחות עסקיים במיקרוסופט ישראל, שם עבדה 7 שנים. שחף בעלת MBA במנהל עסקים ושיוווק.
רקע:
מטריקס, המעסיקה כ- 4,200 מקצועני IT הינה חברת טכנולוגית המידע המובילה בשוק הישראלי. מטריקס עוסקת בביצוע פרויקטי אינטגרציה מן הגדולים במשק, פיתוח ויישום טכנולוגיות, בדיקות תוכנה, פתרונות ומוצרי תוכנה, שירותי תשתית, שירותי ייעוץ, Offshore ו- Nearshore, מיקור חוץ, הדרכה והטמעה, ייצוג ושיווק מוצרי תוכנה מובילים מהעולם, פתרונות חומרה מובילים ותשתיות IT.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בניית תוכנית שיווק כוללת להעמקת המודעות והרחבת הפעילות בתחומים בהם מטריקס מובילה מול אירגונים ואנשי קשר חדשים.
על כנס השיווק הרב ערוצי שקיימנו ב- 14.3 בהשתתפותו של מפיק אוואטר, נכתב לא מעט לאחרונה. מדובר במהלך מאתגר במיוחד, היות ומדובר בקהל יעד אתגרי, סמנכ"לי ומנהלי שיווק המחפשים חדשנות בשיווק ולא תמיד מזהים חברות טכנולוגיה כקטליזאטורים לשינוי ולחדשנות. כולם חושבים שהם עושים רב ערוציות וממקסמים את הקשר עם הלקוח, אך אחת המטרות שלנו בכנס היתה להעביר את המסר כי רב ערוציות פירושה אסטרטגיית ערוצים מאוחדת היוצרת רצף בין הערוצים, הכולל חופש בחירה, עקביות והמשכיות בחווית הלקוח תוך מקסום החזר השקעה, זהו גם אחד היתרונות הבולטים של מטריקס, יכולתה לספק פתרונות בכל ערוץ בנפרד (אינטרנט, מובייל, CRM, קיוסקי מידע.) ולתת לאירגון במקביל מוכנות רב ערוצית תוך יכולות תכנון ומדידה רב ערוציות.
בתום הכנס שמענו תגובות רבות על איך הצלחנו לשנות תפיסות ולשתף בידע הממחיש איך באמת ניתן דרך תמהיל ערוצים מתוכנן ומותאם לקהל המטרה של הארגון, למקסם את הקשר עם הלקוח ולא עם הערוץ. הכנס מהווה יריית פתיחה לשלל פעילויות שאנו מתכננים לקהל הזה בשנה הקרובה. מלבד בנית תוכן מעניין בכנס יזמנו את הבאתו לישראל של מפיק אווטאר – מהלך שגרם למשיכת תשומת לב רבה לכנס בקרב קהל המטרה, חשיפה רבה לכנס בערוצי התקשורת הגדולים בישראל.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
כדי להצליח בפעילות השיווקית, עליה להיות מחוברת לפעילות המכירה של החברה לאתגרים וליעדים. כל פעילות שיווק מכילה תמהיל של ערוצים וכלים כדי להשיג את היעד, כיוון שאנו פעילים בתחומים רבים, קשה לי לסמן כלי אחד, זה תלוי באופי הפעילות וביעדים שהוגדרו.
בכל פעילות שנעשה תמיד נקפיד להביא ערך ולחדש.למשל בכנס שיווק רב ערוצי הקמנו אתר ייעודי לכנס בו הצגנו שידור חי מהכנס, הקמנו אתר סלולארי ותקשרנו עם הלקוחות בסלולאר יצרנו דמות וירטואלית בשם ROMI ( Return On Marketing Investmnet) ) סביבה יצרנו פעילות במדיה החברתית, שיתופי פעולה עם אושיות אינטרנט רלבנטים ודאגנו לחבר בין החומרים שלה במדיה החברתית לאתר האינטרנט ולפעילות המובייל, בכנס עצמו הצגנו "קיר מחשבות" על פלזמת 103 אינצ' שהציגה, מלבד לשידור החי, ציוצים ותגובות Live של משתתפים וצופים וכדומה. כן חשוב לומר כי אין תחליף לקשר חם של פנים אל פנים כמו שיש לנו עם לקוחותינו וזה ערוץ שתמיד ישולב בכל פעילות.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
בתחילת השנה, ניפגש צוות השיווק של מטריקס בהובלתה של גילי רון, סמנכ"ל השיווק ושיתופי הפעולה של החברה, עם החטיבות וחברות הבת של מטריקס. בפגישה זו אנו דנים באתגרים, המטרות והיעדים העומדים לנגד החטיבהחברת הבת ובראייה ארוכת טווח, בונים תוכנית שיווק שנתית הכוללת את כל המרכיבים הרלבנטים וממנה נגזר תקציב השיווק. בכל חטיבה או חברת בת יש רפראנט שיווק שנוסף על תפקידו מסייע להוציא את התוכנית לפועל בהנחיית צוות השיווק.
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
מטריקס היא חברה המעסיקה אלפי עובדים ופעילה בעשרות תחומים, כאשר בכל תחום יש מתחרים. ברצוני לתת מילה טובה לחברה שאינה מתחרה ישירה, אך מהווה גם היא שחקנית בשוק ה- IT בו אנו פועלים. חברת חילן טק המפתחת מערכות ניהול שכר ומשאבי אנוש, יזמה יחד עם הארגון "עיגול לטובה" פיתוח מרכיב במערכת, המאפשר לכל עובד לעגל את סכום השכר שהוא מקבל אוטומטית ולתרום את אותם שקלים לטובת ארגונים אותם הוא בוחר. אני מאמינה כי סיוע לקהילה זו פעילות חשובה המניבה אהדה לחברה המסייעת לקהילה. המיזם הזה זכה לחשיפה יפה בתקשורת. מטריקס ראתה בפרוייקט זה מהלך מבורך והצטרפה ראשונה על מנת לגייס את עובדיה לתרום.
השאלון האישי :
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אני מנסה ללמוד ולקבל כלים ממי שנמצא סביבי ולא בהכרח מושפעת מאיזה דמות היסטורית מקצועית. סביבי נמצאים אנשים מדהימים שיש הרבה מה ללמוד מהם. החל מהמשפחה שלי, אמא שלי שתמיד היוותה בעיני דמות לחיקוי, בעלי שמצליח לאזן בין חיי המשפחה לעבודה ולהצליח מאוד בשני העולמות וצוות העבודה וחברי במטריקס. מה שכן, אני מאמינה ב"מנטרות" שמלוות אותי גם בדרכי המקצועית- Keep It Simple, אם אתה מאמין במשהו, אל תוותר ואם אתה מגיע לעבודה בלי חיוך וכלום לא ישנה זאת, תתחיל לחפש לך מקום אחר להיות בו כי קודם כל- תהיה מאושר
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
ספר שנקרא- "לחשוב כמו זברה". ספר מרענן המציג כלים לחשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה ע"י שימוש במטאפורה. הספר מציג דיון בין חיות בצורה משעשעת הסובב סביב השאלה מהי יצירתיות. כל חיה מתארת סוג אחר של חשיבה למשל- לחשוב כמו לטאה, אומר לוותר, לחשוב כמו זברה, אומר לחיות עם סתירות, לחשוב כמו עטלף, אומר לעשות הפוך מהמקובל וכן הלאה. השימוש במטאפורה גורם אף הוא להיווכח לחשיבה מחוץ לקופסה וממחיש יפה מה אפשר לעשות כדי לתרגל זאת.
· עיתון/ מגזין מועדף
משתדלת לעבור על כולם כל בוקר אבל מעדיפה מגזינים בנושא עיצוב
· דף הבית שלך באינטרנט
גוגל
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
ללוש, תל מונד
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
יונדאי טראקן
· מהו ג'וב חלומותיך?
תפקיד חדש בארגון, כזה שבעצם אתה יוצר אותו ומתווה איך הוא צריך להיות
· חופשה חלומית:
כל חופשה היא חלומית בעיני