אז מה היה דרמטי יותר? ההגעה של גאפ לארץ או דווקא הכניסה של H&M? חברת Scooper נדרשה לסוגיה הזו ומפרסמת, בלעדית ב Allmarketing, כי ללא צל של ספק הבאז סביב החברה השבדית היה גדול יותר ובא לידי ביטוי בכמות האזכורים על כך בתקשורת בארץ. על פי הנתונים הרשמיים, בשבוע הפתיחה של H&M פורסמו 101 ידיעות בכל אתרי החדשות המובילים, כמות שהיא פי שניים מהאזכורים שזכתה גאפ כאשר היא נכנסה לארץ בצורה רשמית.
באחרונה בדקו בחברה, המספקת בין השאר מנוע חיפוש ממוקד לטובת אנשי מדיה ואנשי עסקים אחר גופים או אישים שונים, איזו מבין החברות שחדרה לשוק בשנה האחרונה גרמה לעניין תקשורתי רב יותר. כזכור, במהלך חודש אוגוסט בשנה שעברה פתחה הרשת האמריקאית גאפ את החנות הראשונה בקניון ממילא שבירושלים. קצת פחות משבעה חודשים לאחר מכן נפתחה החנות הראשונה של הרשת השבדית, שגרמה ללא מעט עניין. ב-Scooper עקבו אחר הדיווחים הכמותיים ויצרו השוואה שמלמדת על מידת העניין ששתי הרשתות יצרו.
בסך הכל כתבו כלי התקשורת הבולטים 731 ידיעות על H&M בשנה האחרונה, 26 אחוז יותר מגאפ, שזכתה "רק" ל-578 ידיעות. כמו כן, מתברר כי מבחינת אתרי הכלכלה (גלובס, דה מארקר וכלכליסט), שתי החברות קיבלו סיקור כמעט זהה (261 ל- H&M ואילו 252 לגאפ). מבין גופי התקשורת, כלכליסט סיקר מעט יותר את גאפ (101 לעומת 97 ידיעות על H&M), דה מארקר סיקר יותר את H&M (87 לעומת 84 לגאפ), כמו גם גלובס (77 ידיעות על H&M, 67 על גאפ). אלא שהפער בין שתי הרשתות מתחדד כאשר בודקים כמה נכתב עליהן באתרי החדשות הבולטים (ynet, וואלה, nrg, mako). 284 ידיעות היו על H&M באתרי החדשות, 42 אחוז יותר מאשר על גאפ (199 ידיעות).
"אין ספק שהנתונים מראים שהציבור ראה בהגעה של H&M כאירוע דרמטי יותר", מסכם מנכ"ל Scooper, טל אינבינדר, "בימים אלו אנחנו עורכים מספר השוואות בין מותגים שונים כדי ללמוד על התחרות הקיימת בין חברות שונות ובין מותגים. הנתונים הללו ישפכו אור על נקודות העניין המשמעותיות בחברה שלנו".
*ביצוע ההשוואה נעשה באתרי האינטרנט החדשותיים המובילים בישראל.