לקראת מונדיאל 2010 שיחל ב – 11.06.10 ויסתיים במשחק הגמר שיתקיים ב 11.07.10 רשתות וחנויות חשמל רבות מתארגנות לקראת רכישה המונית של טלוויזיות חדשות , כשגם חברות הכבלים והלווין מתכוננות לשדרוג של ממירי הבצפייה לHD בזכות ערוץ1 שהולך להשיק לראשונה ערוץ HD מיוחד למונדיאל. מכון רותם TRI המתמחה בניתוח שוק והתנהגות צרכנים ערך מחקר בקרב 500 נשאלים מכל ציבור האוכלוסייה בישראל, שבא לבדוק האם הציבור הישראלי אכן מתכוון להשקיע סכומי כסף נכבדים על מנת לראות את המונדיאל בטלוויזיה חדשה ובשיטת השידור HD. מסתבר שהציבור הישראלי, שבמונדיאל הקודם נלחם על ה"לחם" (שידורי המונדיאל 2006 שודרו בערוץ בתשלום) והביע מחאתו בכל בלוג, אתר, עיתון, רדיו וטלוויזיה, לא ממש נלחם על "השמנת" (חבילת HD) וגם לא מעוניין להשקיע כסף על מנת לזכות בזכות זו. מהסקר עולה שרק 4.6% מקרב הישראלים מתכוונים לרכוש טלוויזיה חדשה לעומת 91.3 שטענו שיישארו לראות את המונדיאל עם הטלוויזיה שיש ברשותם. 4.0% טענו שעדין לא החליטו אם לרכוש טלוויזיה חדשה או לא. עוד עולה מסקר רותם TRI שבאופן טבעי יותר צעירים מתכוונים לרכוש טלוויזיה חדשה לקראת משחקי המונדיאל. 17.1% מקבוצת הגיל 18-24 מתכוונים לרכוש טלוויזיה חדשה לעומת קבוצת הגיל 65+ שרכישת טלוויזיה חדשה לא ממש מעניינת אותה ועמדת על קצת יותר מאחוז אחד מכון רותם TRI בדק גם את נכונות הישראלים להוציא כסף נוסף בשדרוג ממירי HD על צפייה בעקבות החלטת ערוץ1 להקים לקראת המונדיאל ערוץ HD מהסקר עולה שרק 5.8% מהישראלים שמחזיקים בממירי צפייה רגילים מתכוונים לשדרג בחודש הקרוב לממירי HD, בעקבות עלייתו הצפויה של אפיק המונדיאל של רשות השידור – לעומת 87.5% שמתכוונים לראות את המשחקים בשיטת השידור הרגילה ללא תוספת כסף. 6.7% עדין לא החליטו. ד"ר אריה רותם מנהל התוכן והבעלים של מכון רותם TRI , סביר להניח שהסיבה לאחוז הנמוך יחסית של המתכוונים לרכוש את חבילת ה-HD נובעת מהזמן הרב יחסית עד תחילת המונדיאל. דבר נוסף הוא, שלקראת תחילת האירוע תהיה התעוררות גם בשוק זה, המתנה לרגע האחרון גם אפיינה את רכישת שידורי המונדיאל בתשלום ב-2006. הצרכן הישראלי הנבון מבין שאין לו כל סיבה למהר (בשלב הזה אין כל מבצעים או הנחות למקדימים). מה שיאיץ את ההתעוררות תהיה התנסות של חלק מהציבור בחוויית ה-HD אצל חברים/שכנים שבמידה ויחשבו אז שהדבר משנה את עוצמת החוויה הם ירוצו לרכוש את החבילה.