כיצד תיהנו מכינוס מוצלח?

האנשים המשתתפים באירוע או בכינוס מהווים הגורם מרכזי בהצלחתו, או חלילה, בכישלונו. לעיתים קיים פער גדול בין כמות האנשים המאשרים את בואם, לבין כמות האנשים המגיעים בפועל. על מארגני האירוע לקחת עובדה זו בחשבון, אחרת יישארו עם מושבים ריקים, מזנונים עמוסים ו"חור" בתקציב.



לעיתים המשתתפים המגיעים לאירוע אינם מתאימים להגדרת קהל היעד, עובדה הגורמת להשקעת משאבים יקרים בקהל ה"לא נכון". לבסוף גם אם הגיעו האנשים הנכונים, והכמויות שהערכנו נכונות, כיצד ניתן לשמר את כמות המשתתפים שהחלה את היום עד לסופו, מבלי לאבד אותם לאחר ארוחת הצהריים?



להלן מספר טיפים להפקת כינוס מוצלח:



· בצעו אשרור השתתפות יום– יומיים לפני האירוע – חשוב לבקש מהנרשמים לאשרר הגעתם יום יומיים לפני הכינוס, בייחוד בכנסים ללא תשלום. אפשר לעשות זאת בטלפון, מייל או SMS.



· עודדו ביצוע רישום מראש – אם מדובר על רישום בתשלום, כדאי לעודד רישום מוקדם על ידי הוזלת דמי ההשתתפות למקדימים להירשם. סגירת ההרשמה כמה ימים לפני הכינוס, תסייע בצמצום מספר המשתתפים המגיעים ללא הודעה מראש.



· אפשרו רישום קבוצתי – בכינוסים בתשלום כדאי לתת הנחה לרישום קבוצתי על מנת לעודד הרשמה בתוך ארגונים ומוסדות.



· חפשו את אנשי קשר הנכונים שיחסכו בבירוקרטיה ויעזרו בשיווק – בעבודה מול מוסדות מומלץ להיות בקשר מול הגורמים האחראים לאישור ההשתתפות ולביצוע התשלום בפועל. מחלקות משאבי אנוש ומחלקת הדרכה בארגונים גדולים, אף יכולות לסייע בהפצת המידע על הכינוס.



· מצאו דרכים יצירתיות להשארת המשתתפים עד סוף האירוע – בכינוסים של יום שלם יש למשתתפים נטייה "לחתוך" לאחר ארוחת הצהריים. ניתן לצמצם את התופעה ע"י קיום הגרלת פרסים או הרצאה מעניינת במיוחד – בסוף היום. בכינוסים הנמשכים יותר מיום אחד, מומלץ לארגן פעילויות ערב.



· בניית תוכנית כינוס מעניינת – אין ספק שהתוכן לא פחות חשוב (מהאוכל) ויש לבנות אירוע מאוזן מבחינת התכנים. ראוי לפתוח במרצה מפתח בתחילת הכינוס, על מנת להביא משתתפים בהתחלה ולא פחות חשוב לסיים עם הרצאה חדשנית ומעניינת בתחום נושא הכינוס או תחום אחר שיכול לעניין קהל רחב יותר (כלכלה, רפואה, פוליטיקה ועוד). מרצה מפתח מחו"ל הוא פתרון מצוין לסיום מרתק שישאיר קהל באירוע, במקרה זה העלויות גבוהות, אך לרוב משתלמות. הקהל נוטה להעריך השקעה של מזמין הכינוס בתוכן, השקעה שתחזיר עצמה בטווח הארוך



· נסו למצוא מענה למצוקת חניה – מרבית המשתתפים מצפים לקבל חניה חינם או לפחות הנחה משמעותית, גם אם מדובר באירוע ללא תשלום, ולבטח כאשר מדובר על כינוס בתשלום. במידה וקיימת מצוקת חניה באזור האירוע, כדאי להפנות את המשתתפים מראש לחנייה ללא תשלום בקרבת מקום האירוע, או לרכוש מראש ובהנחה, כמות גדולה של מקומות חניה.



*הכותב הינו מנכ"ל ארטרא

אולי יעניין אותך

''ד אביחי יהוסף
נקיון
 בגג

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח