כיצד ליצור קמפיין מיתוג רב-ערוצי?

לקוחות כיום הפכו להיות הרבה יותר אקטיביים בכל הקשור לקמפיינים שיווקים ופרסומיים, מגמה שיצרה שינוי במאזן הכוחות שהיה קיים בין המותג לבין הצרכן. לכן, חברות השואפות לפתח את הזהות המותגית שלהם ולבסס קהל לקוחות נאמן חייבות להבין ולייצר מול הלקוחות תקשורת דו-כיוונית ואינטראקטיבית במגוון רחב של אפיקים – החל מדואר אלקטרוני, סלולר, אינטרנט, מדיה חברתית וכו' ולנצל כל מפגש כזה לבניית חווית לקוח.



יצירת קמפיין שיווקי רב ערוצי הוא ללא ספק האתגר הגדול ביותר – וגם ההזדמנות – לחברות עסקיות בשנים הקרובות. לאור זאת, השאלה המהותית ביותר שיש לשאול היא כיצד אפשר לתכנן, להשיק ולנהל קמפיינים שיווקים רב-ערוציים בצורה אפקטיבית ולשמור על אחידות המסרים?



חמשת הכלים הבאים מיועדים לסייע לבנות את האסטרטגיה שתאפשר להשיק את הקמפיין השיווקי הרב-ערוצי ולענות על כמה מהשאלות המרכזיות. יש לומר, כי כלים אלה הם רק קצה המזלג אך מטרתם היא לזהות מהן הסוגיות המרכזיות שעלינו לקחת בחשבון כדי להעלות את הקמפיין על המסלול הנכון.



להוביל את הלקוח לכל אורך התהליך


המטרה האולטימטיבית בכל קמפיין רב-ערוצי היא להוביל את הלקוח משלב פסיבי של צופים בלבד למשתתפים פעילים ולעודד אותם להפיץ את מסרי המותג עם רשת החברים והקשרים הקרובה אליהם. על מנת להשיג יעד זה, דף הנחיתה של עמוד הבית של הקמפיין חייב להיות אינטואיטיבי ככל שניתן עם קריאה ברורה לפעולה (call to action).



להעניק ללקוח חוויה עקבית וזורמת


הקמפיינים הרב-ערוציים המבוססים על המשולש "אינטרנט, סלולר ומדיה חברתית" חייבים להכיר בעובדה כי הלקוחות הם אינדיבידואלים ולכן יש לשלב כלים שונים על מנת להגיע אליהם ללא קשר למיקומם הפיזי. לכן, חייב להיות תהליך קוהרנטי המדגיש העברת מסר עקבי לכל אורך הפלטפורמות השונות.



להעניק הטבות ללקוחות נאמנים


הלקוחות שלך נתנו בך אמון והעבירו לידיך את פרטי הקשר האישיים שלהם? זו האחריות שלך להבטיח שני דברים: א. הפרטיות של הלקוח תכובד תמיד ב. כליך להכיר תודה ללקוחות אלה ולהעניק להם בתמורה הטבות שונות כגון הנחות, מתנות שי או הזמנות לאירועים מיוחדים.



לעודד פניות של לקוחות


כמו בכל פעילות שיווקית, לקוח שחוזר עם שאלות יכול לעורר אינטראקציה שלמה הכוללת בקשות שונות דבר שיאפשר לך לקבל משוב לפעילות. לכן חשוב להיות מוכן עם תוכניות לפניות לקוחות. יותר ויותר מחקרים מצביעים על כך ששירות טוב הוא בעל השפעה חיובית גבוהה יותר על נאמנות לקוחות, לעומת איכות המוצר ואפילו מחיר תחרותי. טיפוח לידים הוא צעד ראשון לכך.



לעקוב אחר התנהגות לקוחות


ככל שאתה יודע יותר על הלקוחות שלך ועל הכוונות שלהם, כך תוכל להציע להם בצורה מדויקת יותר את השירותים והמוצרים שהם זקוקים להם. המשמעות היא שכאשר לקוח מגיב, הגיע לדף הנחיתה שלך או נענה לכל אקט באפיקי השיווק שפנית אליהם, חייב להיות מעקב שיאפשר הסקת מסקנות למהלכים השיווקים הבאים וללא קשר באיזה אפיק תקשורת פעלת. כך ניתן לשפר את הקמפיינים הבאים ולהגדיל את ה – ROI.



השורה התחתונה היא שעבודה בערוץ בודד ופרסונליזציה נמוכה מובילה לקמפיינים שאינם נמצאים בהלימה עם ציפיות הלקוחות כיום וניהול מותג אפקטיבי.



הכותב משמש כמנכ"ל חברת קליפ אין טאץ', המפתחת פתרונות תוכן שיווקים חדשניים המותאמים אישית ומועברים באמצעות הסלולר וה – web.

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח