האמונה כנכס עסקי

Whether you think you can or whether you think you can’t- you’re right!


(Henry Ford)


אתם מבינים למה אני מתכוון, לא? מי שהיה עד פעם לעבודתם של חסידי חב"ד בפינות הנידחות ביותר בעולם; או ( להבדיל ), מי שמכיר את דרך הפעולה של כל ארגון מיסיונרי נוצרי ברחבי העולם, לא יכול להתעלם מעוצמתה של האמונה ככוח מניע וממריץ ל"אדם המאמין". אבל האמונה היא לא רק נחלתם של אוהדי הדת, תומכי התנועה ו"הדבר הבא". האמונה כוללת גם את ה אמונה בעצמך, ביכולתך שלך ליזום, לבצע, להרים פרויקטים ולהביא את ההצלחה.



מי שראיין פעם מועמדים לעבודה מכיר את זה. יש מועמדים שכבר מפשילים שרוולים ורוצים לתרום מהידע והניסיון, ומנגד, אלה שמשדרים דאגה ועל פניהם ומתח של "…מה יהיה?" למרות שאנו לומדים להיות זהירים ומודעים להטיות שונות במצבים מהסוג הזה, אנחנו בסופו של דבר רק בני-אדם. בתור שכאלה יש לנו תגובות אנושיות ואישיות המתערבבות לנו בתוך ה"אג'נדה המקצועית", בין אם נרצה ובין אם לא.



מי שפעם ישב במצגת Power Point של יזמים ששואפים לגייס כספים לרעיון "המצאת הדור" שלהם בוודאי מכיר את התופעה: יזמים ש"נשפכת" מהם האמונה ש"אין דבר כזה בעולם ומי שלא יזהה את זה בזמן פשוט יפסיד!". ומאידך,יש גם יזמים שנראה כאילו עשו לך טובה שהסכימו לצאת מהמעבדה שלהם להעביר עוד מצגת אחת למי שבטח לא יבין את הפוטנציאל בדבר… יש לא מעט כלים להערכת פרויקט העומדים לרשות משקיעים כאשר מוצג בפניהם בקשה של השקעה של מיליוני דולרים. אך לעיתים קרובות נדמה שבשלבים הראשונים של סבב המצגות, לכל הפחות, ההשפעה של ההתלהבות של ה"יזם המציג" משחק תפקיד הרבה יותר גדול ממה שנהוג לחשוב. Passion מוכר טוב, במיוחד בתעשיית החלומות של השקעות הון הסיכון.



ולמי אנחנו נמשכים?? המחקרים, מסתבר, תומכים באינטואיציה: האופטימיות מדבקת. מתוך כל הפרמטרים שמשפיעים על האדם "המקשיב" לבין-שיחו, יוצא ש"תחושת האמונה והאופטימיות" חזקה בפקטור של פי 5 יותר מכל פרמטר אחר.



A person with a belief is equal to 99 who have only interests (Stuart Mill, philosopher)


האם אפשר ללמוד "להאמין בעצמנו" ולמנף את הנכס הזה? ייתכן ואין פה תשובה חד-משמעית וגורפת אבל אני מאמין שרובנו יסכים עם דבר אחד – קשה "לשחק אותה". הלקוח יכול לחוש את האמת הרבה יותר ממה שאנו נוטים לחשוב. בסופו של דבר "האמת" יוצאת לאור. לתקשורת הלא-מילולית יש חוקים משלה.



בכל שנה חברות מכל העולם מוציאות מאות מיליוני דולרים על הדרכה לעובדים שלהם. מעניין כמה מוציאים על מנת לשפר את ה"אמונה" של העובדים במה שמפתחים, יוצרים, מוכרים ומשרתים???….



בעולם של העסק הקטן או העצמאי הנושא חשוב פי שבעתיים. הרי, פה, על פי רוב, אתה = המוצר שלך. הייתם ממהרים לקנות מוצרים מאנשים שאינם משדרים את ה"אמונה במוצר"? הייתם מרגישים בטחון ביחסים כאלה? ומה שנכון לנו באופן אישי, נכון לכל מגעי ה"שיווק מפה לאוזן" שלנו. אם אני לא מרגיש "משוכנע" לגבי אותו איש= מוצר, מה הסיכוי שארצה להפנות אותו לאדם אחר?



אז, קדימה, בואו נבדוק את עצמנו – איזה מסר אנחנו מעבירים? האם אנחנו "מדברים מהבטן" או שמא נכנסנו לתסריט "פרווה" שאותו אנו מנסים לקדם? מומלץ מאוד לעשות בדיקה לא רק עם עצמנו, אלא גם עם אדם אחר שאיתו אנו עובדים, מתייעצים או פשוט סומכים על המשוב האמיתי, הישיר והאיכותי שיפרוש לפנינו. ייתכן ובירור כזה יהיה קצת לא נוח לחלק מאתנו, היות ומדובר בחשיפה במידה זו או אחרת. אבל אם היוזמה הזאת "תחבר אותנו" למאגר הכוח וההתלהבות, קרי האמונה בעצמנו, לא יצאנו נשכרים מכל הסיפור?



המנהיג ההודי הענק, מהטמה גנדי, פעם אמר:


“If I have the belief that I can do it, I shall surely acquire the capacity to do it, even if I may not have it at the beginning.”


בקיצור, האמונה כנכס אסטרטגי בהתגלמותו. נכס עסקי- שלנו, בשבילנו וכמנוף להצלחתנו.



* רוני דוניץ, MBA, הינו מאמן אישי ועסקי -Business & Life Coach, מאמן קבוצות ויחידים בפיתוח עסקים, שיווק וניהול-עצמי, מעברי קריירה והגשמה עצמית. dunetz@netvision.net.il, www.dunetzcoaching.com



אולי יעניין אותך

אגם זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
רם-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
ללמד נהיגה
ניר שמול - מנכל חברת שניר
עותק של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח