חברת הביטוחAIG ישראל עומדת מאחורי הקמפיין 'ביבי לא אשם', באמצעות ראובני פרידן, במטרה לעורר תשומת לב ודיון רחב סביב נושאי ביטוחי המשכנתאות של הציבור בישראל.
הקמפיין 'ביבי לא אשם' התפרס על שלטי חוצות רבים בנקודות רבות במרכז הארץ ותוגבר באמצעות פעילות בצמתים מרכזיים ברחבי גוש דן. הקמפיין עורר ניחושים רבים סביב מיהו אותו גורם שעומד מאחוריו. כעת מתברר כי חברת AIG עומדת מאחורי הקמפיין, וכי אין לו כל כוונה פוליטית.
מטרת הקמפיין: לעורר את מודעות הציבור למחיר שהבנקים גובים על ביטוחי המשכנתאות. שימוש במחשבון שהקים משרד האוצר בתחילת השנה מאפשר למי שלוקח משכנתא לערוך השוואת מחירים ולמצוא אלטרנטיבות זולות יותר מהבנקים לביטוחי המשכנתא, בפערים שעשויים להגיע לעשרות אלפי שקלים.
במסגרת הקמפיין, ולצד הטיזר הלא שיגרתי, נבחר רון קופמן להוביל את הקו ההסברתי בפרסומת הרדיו. רון ידוע בתור אדם אסרטיבי בעל סגנון ישיר, שאינו הולך סחור סחור אלא נוגע ישר בנקודה המהותית – הציבור מחליף חברת סלולר או ספק טלוויזיה בגלל הפרש של כמה שקלים, אבל כשמדובר בביטוח המשכנתא, הוא לא לוקח אחריות ובודק את האופציות, וכתוצאה מכך מפסיד אלפי שקלים.
הרציונל מאחורי הקמפיין הלא שיגרתי נבעה מרצון החברה לייצר שיח ציבורי סביב נושא שנחשב טריוויאלי עד כה בחברה הישראלית שקשור לתחום ביטוחי המשכנתאות. למעלה מ- 60 אחוזים רוכשים ביטוח משכנתא דרך הבנקים למשכנתאות. בתחילת 2017 השיק משרד האוצר מחשבון לביטוחי חיים ומשכנתה, והוכיח כי AIG היא הזולה ביותר בביטוחי המשכנתא, ובפערים של אלפי שקלים, ולעיתים גם עשרות אלפי שקלים, מהחברות האחרות. כך עקב הדר מודעות והבנה מבזבז הציבור הישראלי עשרות אלפי שקלים בביטוחי המשכנתא.
גיל שגיב, סמנכ"ל הדיגיטל והשיווק של AIG : "ביטוח המשכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, אך בשונה מהעניין הרב שהציבור מקדיש למשכנתאות עצמן, בביטוחי המשכנתאות קיימת אדישות רבה, אדישות שעולה לציבור אלפי שקלים, ולפעמים עשרות אלפי שקלים יותר. כדי לשבור את מחסום האדישות, החלטנו לצאת במהלך קצת שונה, על מנת לגרום לציבור לעצור, לחשוב ולהבין שהאחריות נמצאת בידיים שלו".