Booking.com מסמנת 9 מגמות בשוק התיירות

עולם התיירות עבר לקפאון קורונה, אבל איך הוא ייראה כשנצא ממנו? מומחים של Booking.com מסמנים את עתיד התחום על פי נתונים של יותר מ- 20,000 מטיילים


מגיפת הקורונה
שינתה הרבה היבטים בחיים שלנו מהקצה אל הקצה, ונדמה שגם תחום התיירות ישתנה ללא
היכר בעקבות התקופה חסרת התקדים הזו. החידושים בתעשיית התיירות צפויים להיות
מהירים יותר מתמיד, מכיוון שהענף צריך להגיב במהירות לציפיות החדשות ולאופי הטיול
שנוצרו בקרב הנוסעים והמטיילים בצל הקורונה. בימים אלו האנשים שנוסעים לטייל
מחפשים רמה גבוהה יותר של
בטיחות בזמן הטיול ואפשרויות חופשה אקולוגיות יותר. בנוסף, ההעדפות שלהם השתנו והתפתחו,
ועכשיו הם מעדיפים לנסוע למקומות שונים מאלו שנהגו לבקר בעבר ועם אנשים חדשים. המטיילים
גילו מחדש את המקומות שמחכים להם ממש מעבר לדלת בשוק המקומי, אבל הם עדיין חולמים
גם להגיע לקצה השני של העולם, ועל הדרך הם גם מחפשים דרכים חדשות לטשטש את ההפרדה
בין העבודה לחופשה. לאור כל הדברים הללו, נראה שבעתיד המטיילים ירצו להפיק יותר
מכל טיול שהם יזמינו.

מומחי התיירות של
חברת הנסיעות הדיגיטלית המובילה
Booking.com
חקרו יותר מ-20,000 מטיילים מ-28 מדינות*, אספו נתונים בנוגע לחיפושים והמלצות,
והשתמשו ביותר מ-20 שנות הניסיון של החברה בתחום הנסיעות והתיירות, כדי לנסח תשע
תחזיות בנוגע לעתיד של עולם התיירות – בשנה הקרובה וגם בהמשך. אחד הממצאים הבולטים
שהתגלו הוא שיותר ממחצית (53%) מהמטיילים ברחבי העולם אמרו שהם לא ירגישו בנוח
לנסוע עד שיהיה חיסון או טיפול לקורונה. גם בקרב הישראלים קיימת אותה התחושה כאשר
48% מהם השיבו באופן דומה. אמנם זה אומר שלא נרגיש בנוח לנסוע ולטייל בחופשיות
בתקופה הקרובה, אבל לצד זאת התעשייה תמשיך להסתגל ולהשתנות במהירות, כדי לענות על
הביקוש ברגע שיהיה בטוח יותר לחזור לטייל.


1. לא
נפסיק לחלום

למרות ההגבלות,
האיסורים וחוסר הוודאות המתמשך, אנחנו עדיין מרגישים צורך אנושי, עמוק ופנימי –
להמשיך לטייל ולראות את העולם. במהלך תקופת ההגבלות השונות, שלושה רבעים (77%) מהמטיילים
הישראלים וכשני שליש (65%) מהמטיילים הגלובליים אמרו שהם מתרגשים לקראת הרגע שבו
יוכלו לחזור לנסוע ולטייל, ו-68% מהישראלים אמרו שעכשיו הם מעריכים יותר את היכולת
לנסוע, ולא יתייחסו אליה כמובנת מאליה בעתיד (61% בקרב המטיילים הגלובליים). המטיילים הישראלים , כמו גם הגלובליים,
העידו שבמהלך 12 החודשים אחרי שיוסרו הגבלות הנסיעה, הם מתכננים לצאת לאותו מספר
של טיולים וחופשות (בתוך המדינה ובחו"ל) כמו בשנה שלפני המגיפה (מרץ 2019 – מרץ
2020).

הזמן שבילינו
בבית גרם לנו לחלום על העולם שבחוץ. קרוב למחצית מהמטיילים הישראלים (41%) ומעל לחצי מהמטיילים הגלובליים
(53%) שנשאלו אמרו שעכשיו הם רוצים לראות אפילו יותר מהעולם. 35% מהישראלים אמרו שהם רוצים לטייל יותר בעתיד כדי
לפצות על הזמן שהם הפסידו ב-2020. המספר הזה עומד על 42% בקרב המטיילים הגלובליים
ועולה ל-51% בקרב דור ה-
Z ו-49%
בקרב דור ה-
Y ברחבי העולם. וזה לא הכל – 40% מהישראלים
(38% מהמטיילים הגלובליים) מתכוונים לנסוע לחופשה כדי לפצות על אירוע חגיגי שהם
פספסו בגלל הקורונה (למשל יום הולדת עגול או חתונה), ו-
34% מתכוונים להזמין מחדש חופשה שהם נאלצו לבטל (40% בקרב המטיילים הגלובליים).
לפי המידע הזה, מומחי התיירות צופים שחברות התיירות ימצאו פתרונות יצירתיים
ב-2021, ויציעו שירותים והמלצות שימשכו את תשומת הלב של אנשים שפספסו נסיעות
וחופשות ב-2020 ומעוניינים לנסוע למקום מדהים שיהפוך את החופשה הבאה שלהם לחוויה
בלתי נשכחת.

2. תמורה
ראויה למחיר

אין ספק שההשלכות הכלכליות של הקורונה יגרמו לאנשים
לחפש תמורה טובה יותר למחיר בעתיד. 67% מהמטיילים הישראלים ו-62% מהמטיילים
הגלובליים אמרו שהם יהיו יותר מודעים למחיר כשהם יחפשו ויתכננו טיול בעתיד, ו-58% מהישראלים
אמרו שהם כנראה ינסו לחפש מבצעים והנחות, שזה קצת יותר מהנתון הגלובלי של 55%
מהמטיילים ברחבי העולם. נדמה כי ההרגלים האלו יישארו איתנו למשך כמה שנים לפחות, אבל
התמורה שהצרכנים מחפשים לא קשורה רק למחיר – נתון מאוד גבוה שעומד על 85% מהישראלים,
ו-75% מהמטיילים הגלובליים, מעיד כי רובנו רוצים שהפלטפורמות שדרכן אנחנו מזמינים
יהיו יותר שקופות בנוגע למדיניות הביטול, לנוהלי ההחזר הכספי ולאפשרויות הביטוח
שלהן. בהמשך לכך, 67% מהנשאלים
הישראלים אמרו שהם יזמינו רק מקומות אירוח עם אפשרות להחזר כספי בפעם הבאה שהם ייסעו,
לעומת פחות ממחצית (46%) מהמטיילים הגלובליים שהביעו טיעונים דומים. כשליש
מהמטיילים הישראלים (28%)
והגלובליים (36%) אמרו שהם ירצו
שתהיה להם גם אפשרות לשנות תאריכים בלי לשלם קנס.

המטיילים הישראלים
(76%) רוצים לתמוך בתעשייה ולעזור לה לחזור לשגרה, וכך גם המטיילים השונים בגלובוס
(70%). הם מעוניינים שההזמנות העתידיות שלהם יעזרו לשקם קהילות ברחבי העולם (נתון
זהה של 67% בקרב ישראלים ומטיילים גלובליים), אבל בתמורה הם גם מצפים לקבל הרבה
יותר מתעשיית התיירות.
הענף כולו צריך
להתאחד כדי להגיב בצורה חדשנית ולהציע יותר ערך, יותר אפשרויות בחירה, יותר גמישות
ושקיפות, וגם חוויות שיותר מתאימות לנוסעים ולמטיילים של העתיד, שיהיו מאוד בררנים
לגבי הכסף שהם מוציאים ב-2021 וגם אחר כך.

3.
תיירות
מקומית

במציאות החדשה שלנו, תיירות הפנים קיבלה מעמד חדש –
כי היא קלה יותר, בטוחה יותר, והרבה פעמים גם אקולוגית יותר. בעתיד, מומחי התיירות
צופים שאנשים ימשיכו לטייל במדינה שלהם, דבר שיביא לכך שעולם התיירות יראה הרבה
יותר תיירים מקומיים. 31% מהמטיילים הישראלים (47% מהגלובליים) עדיין מתכננים לטייל
בתוך המדינה שלהם בטווח הזמן הבינוני (7–12 החודשים הקרובים), ואילו 26% מהם (38%
מהגלובליים) מתכננים לעשות את זה גם בטווח הרחוק (לאחר יותר משנה). אם כבר מדברים
על תיירות פנים, 43% מהמטיילים הישראלים וגם מבין המטיילים בעולם מתכננים לגלות
יעד חדש באזור או במדינה שלהם, כאשר מחצית מהישראלים (50%) השיבו שהם רוצים לקחת
את הזמן וליהנות מהטבע במקום שבו הם גרים (46% מהמטיילים הגלובליים). לעומת זאת, 30%
מהמטיילים הישראלים בוחרים ללכת על בטוח כשהם דווקא רוצים לנסוע למקום שהם כבר היו
בו (במדינה שלהם או בחו"ל), כי הם מחפשים משהו מוכר. נתון זה בקרב המטיילם
הגלובליים עומד על מחצית (50%) ומציג אותם באור קצת יותר שמרני ביחס לישראלים.

הרצון של המטיילים לחקור את הסביבה הקרובה אליהם מעיד
שככל הנראה נסיעות
רוד-טריפ בתוך המדינה יחזרו לאופנה בגדול ברחבי העולם, וגם כאן
בישראל הקטנה נראה שלא מעט מטיילים יפסחו על החוויה. אנשים רוצים לגלות מקומות חדשים
ומיוחדים באזור שלהם, מעוניינים לעזור לקהילות ולעסקים המקומיים להתאושש, ומרגישים
גאווה מחודשת בהיסטוריה וביופי הטבעי של המקום שבו הם גרים. יחד עם זאת ולמרות הכל, חשוב לזכור – אנשים
עדיין חולמים לנסוע גם לחופשות ארוכות ורחוקות. הם מעריכים את מה שמוכר וקרוב,
ובכל זאת הם עדיין רוצים ומצפים לצאת לטיולים בצד השני של העולם. רבע מהישראלים
(25%) ו-21% מהמטיילים ברחבי העולם שנשאלו על כך אמרו שהם מתכוונים לנסוע למקום
רחוק עד סוף 2021, לעומת רק 6% (נתון זהה בין מטיילים ישראלים לגלובליים) שאמרו
שהם יעשו את זה עד סוף 2020.

מנתחי התחזיות צופים שיעדים ומקומות אירוח שונים
יתחילו להציע יותר סיורי מורשת תרבותית והיסטוריה, כדי לעניין ולהעשיר את המבקרים
במידע נוסף. כמו כן, על מנת למשוך את תשומת הלב של התיירים הם גם יוסיפו לסל
השירותים שלהם חוויות מקוריות חדשות, כמו למשל אפשרות ליהנות מארוחות של שפים
אורחים או קוקטיילים מיוחדים. אותם בעלי מקומות אירוח צפויים גם לקבל ביחד עם
האורחים שלהם מבקרים מפתיעים נוספים בעתיד – מאז שהתחילו הגבלות הנסיעה**, מספר
האנשים שמשתמשים במסנן החיפוש
'אירוח עם חיות מחמד' של Booking.com גדל
משמעותית (יותר מהכפיל את עצמו) – וזה אומר שבעתיד יצטרפו אל המטיילים גם חברים
חדשים ופרוותיים.

4.
מחפשים אסקפיזם

אנחנו ממשיכים לצרוך תוכן על נסיעות ותיירות, לתכנן
תוכניות יצירתיות לחופשה הבאה ולשתף אחרים בחלומות שלנו – והנטייה הזו רק תמשיך
לגדול בשנה הקרובה. רוב משתתפי הסקר, 92% מהישראלים ו-95% מהטיילים הגלובליים,
חיפשו נחמה והסחות דעת במהלך הסגר, וניצלו את הזמן הזה כדי למצוא השראה לחופשה הבאה.
הנתונים מראים כי 20% הישראלים מסתכלים על יעדים אפשריים לנסיעה הבאה לפחות פעם
בשבוע, בזמן שבקרב המטיילים הגלובליים יש הרבה יותר אנשים (38%) שמחפשים יעדי
חופשה לפחות פעם בשבוע. ההגבלות ממשיכות להשתנות ולהתפתח, ועל פי התחזיות ישנה ציפייה
שיעדים ומקומות אירוח ימשיכו לחשוב על פתרונות חדשניים אפילו יותר, שיעזרו להם
להרוויח מהרצון העז של האורחים לברוח מהמציאות ולחוות את החוויות שמחכות להם – החל
ממקומות אירוח שימציאו מחדש את המדיה החברתית שלהם עם תוכן של משפיענים שביקרו אצלם
לפני הסגר, ועד לאתרי תיירות מקומיים שיוצרים תמונות
CGI
כדי להראות לכולם באתרים וברשתות החברתיות מה יש להם להציע.

ובכל זאת, המדיה החברתית היא לא מקור ההשראה היחיד של
המטיילים שחולמים בהקיץ על החופשה הבאה
. יותר ממחצית מהישראלים (53%) בוחרים גם
פשוט לדבר עם חברים ומשפחה כדי למצוא רעיונות יצירתיים לנסיעה שהם מתכננים, לעומת כשני
שליש (36%) מהמטיילים הגלובליים שמתייעצים עם קרוביהם. בנוסף, שני-שליש מהישראלים (33%) ומהמטיילים
הגלובליים (32%) מסתכלים על תמונות ישנות ונוסטלגיות שלהם כדי לקבל השראה לנסיעה
הבאה – וסביר להניח שבזמן הקרוב רבים מהם גם יעלו את התמונות הישנות האלה למדיה
החברתית. אנשים יתחילו לחשוב פעמיים לגבי איפה ומתי הם משתפים את חוויות הנסיעה
שלהם, לאור הנסיבות המוגבלות והמשתנות – אבל הם עדיין יפיקו הרבה מהיכולת לשתף
סיפורים לגבי תקופות שבהן היה בטוח לנסוע. תהליכים אלה עשויים להתחיל מגמות חדשות של
שיתוף וחיבור במרחב המקוון. אפשר כבר לדמיין את זה: תמונות וינטג' של חופשות מהעבר
ופלטפורמות נוחות וחדשניות שמאפשרות למטיילים לשתף טיפים וחוויות מהחופשות עם
החברים והמשפחה, זה בהחלט שילוב מעניין.

5. בטיחות וניקיון מעל הכל

הרוב המוחלט של הישראלים (84%) השיבו שבכוונתם להיות
זהירים יותר כדי להגן על עצמם מפני נגיף הקורונה, אל מול זהירות פחותה מעט שצוינה בקרב
המטיילים מרחבי העולם (79%). נראה שהמטיילים ייצפו מתעשיית התיירות לעזור להם
להתמודד עם השגרה החדשה הזו. הממשלות, ארגוני התיירות והספקים יצטרכו לעבוד ביחד
כדי לקבוע סטנדרטים אחידים שיעזרו למטיילים להגן על עצמם. הציפיות יהיו גבוהות
יותר, ולכן חלק מהיעדים ומהעסקים יצטרכו לעבוד קשה יותר כדי לרכוש את האמון של
התיירים. נדמה כי רק מחצית מהישראלים מעוניינים לנקוט אקסטרה משנה זהירות כאשר רק
48% מהם דיווחו כי הם מתכוונים להימנע מיעדים מסוימים. זאת לעומת 59% מהמטיילים
הגלובליים שציינו שימענו מאתרים שונים בעקבות הקורונה. דור ה"בייבי בום"
בעולם עולה על שניהם כשאחוזי ההימנעות שצוינו בקרבו עמדו על 67%. כמו כן, 74%
מהישראלים ו-70% מהמטיילים בעולם מצפים מהאטרקציות התיירותיות להתאים את עצמן
להנחיות הריחוק החברתי. במקביל, אחוזים דומים מהם (73% ישראלים; 70% גלובליים)
אמרו שהם יזמינו מקום אירוח מסוים רק אם מדיניות הבריאות וההיגיינה שלו ברורה. 84%
מהמטיילים הישראלים הגדילו לעשות ואמרו שיעדיפו מקומות אירוח שמציעים מוצרי חיטוי
אנטי-בקטריאליים (75% מקרב המטיילים הגלובליים).

בטווח הקצר, יהיה גם שינוי בשימוש ובהעדפות בנוגע
לאמצעי תחבורה. כמעט חצי (46%) מהנשאלים בעולם אמרו שהם לא ישתמשו בתחבורה ציבורית
כדי לא להיחשף לקורונה, לעומת רק 34% בקרב המטיילים הישראלים. זה אומר שיהיה שינוי
לטווח ארוך באופן שבו אנשים נוסעים ליעדי החופשה ומסתובבים בהם – יותר אנשים יבחרו
לשכור רכב או לנהוג ברכב משלהם. במסגרת "השגרה החדשה" הזו, המטיילים גם
יציבו אמצעי בריאות ובטיחות מסוימים בראש סדר העדיפויות שלהם. סביר להניח שחלק מהאמצעים
האלה יהפכו לטבע שני, בלי שנשים לב. כך למשל, ממש כמו שהתרגלנו לנסוע בלי נוזלים
במזוודה, או להוריד נעליים בביטחון בשדה התעופה – 81% מהישראלים כבר אמרו שלא תהיה
להם בעיה לנסוע ליעדים שעושים בדיקות בריאות בהגעה, לעומת רק שני-שליש (67%)
מהנשאלים ברחבי העולם שהתרגלו לרעיון. ומה לגבי מסיכה? רוב הישראלים (67%) והמטיילים
הגלובליים (62%) טענו שיסכימו לעטות מסיכה באזורים ציבוריים. לעומת זאת, הצורך
בבידוד קיבל תגובה פחות אוהדת, והרבה פחות נשאלים ברחבי העולם (27%) אמרו שיהיו
מוכנים לעבור בידוד כדי לנסוע ליעד מסוים. הישראלים אפילו אהבו את זה פחות (15%).

6.
מתעוררים לעולם
אקולוגי יותר

נגיף הקורונה
בהחלט הגדיל את המודעות של אנשים מרחבי העולם להשפעה שלהם על הסביבה ועל הקהילות
המקומיות. יותר ממחצית מהישראלים (55%), וכן מהמשיבים בעולם (53%), אמרו שהם רוצים
לטייל בצורה אקולוגית יותר בעתיד, ולכן התחזיות מעידות כי ישנו צפי לעליה במודעות
לקיימות ב-2021 וגם בהמשך. יותר משני-שליש מהמשיבים בישראל (68%) וברחבי העולם
(69%) מצפים שתעשיית התיירות תציע אפשרויות יותר אקולוגיות ופחות
מזהמות. בהמשך לכך, רבים מהנשאלים גם מתכננים לבקר
ביעדים אלטרנטיביים כדי לא לנסוע לאתרים שונים בזמני שיא העונה שלהם (52% מהישראלים ו-51% מהמטיילים הגלובליים),
וכדי לא לתרום לבעיית צפיפות היתר באותם אזורים (39% מהישראלים ו-48% מהמטיילים
הגלובליים). בהתאם לנטייה הזו, 70% מהמטיילים הישראלים ו-
63% מהמטיילים בעולם,
אמרו שהם לא רוצים לבקר באטרקציות תיירותיות עמוסות, וזה אומר שהמקומות האלה
יצטרכו להשתמש באמצעי ניהול קהל חכמים וחדשניים כדי למשוך את התיירים שמבקרים
במדינה שלהם.

נוסף על כך,
ההשפעה של הקורונה נתנה לחלק לא מבוטל מהישראלים (42%), ולקצת יותר ממחצית מהנשאלים
ברחבי העולם (53%), השראה להפחית את השימוש בפסולת ו/או למחזר את מוצרי הפלסטיק
שלהם כשיחזרו לטייל אחרי שהגבלות הנסיעה יוסרו. ניתן להסיק מכך שאנשים לא רק רוצים
להגן על עצמם , אלא הם רוצים להגן גם על המקומות שבהם יבקרו.

המטיילים הישראלים
(53%), ביחד עם המטיילים השונים ברחבי העולם (46%), מאמינים שהתעשייה צריכה להסתגל
להעדפות האקולוגיות האלה ולהציע בטווח הארוך יותר חבילות תיירות אטרקטיביות
לתקופות שמחוץ לעונה. הישראלים (41%) חושבים שתעשיית התיירות צריכה גם להמליץ על
יעדים אלטרנטיביים כדי למנוע צפיפות יתר (36% בקרב המטיילים הגלובליים). בנוסף, המטיילים
חושבים שמפעילי התיירות צריכים להראות לתיירים שהם משתמשים בכסף שלהם כדי לתת
בחזרה לקהילה, ולסלול את הדרך לתיירות מתחשבת יותר, שתורמת ומחדשת ולא רק משתמשת.
שני-שליש מהמשיבים הישראלים (67%) והגלובליים (67%) רוצים שהדברים שהם יבחרו לעשות
בזמן הטיול יעזרו לשקם את היעד שבו הם מבקרים, ויותר מחצי מהם אמרו שהם רוצים
לראות את הכסף שלהם חוזר בחזרה לקהילה המקומית (56% אחוז מהישראלים ו-55%
מהמטיילים בעולם).

7. 9:00 עד 18:00? לא תודה

העבודה מרחוק הפכה לנחלת הכלל במהלך המגיפה – וזה לא
עומד להשתנות. להיפך, אנשים רוצים לנסוע למשך תקופות ארוכות יותר בעתיד, והם
שואפים לשלב ביעילות בין עבודה לנופש גם כשהם לא בבית. המטיילים כבר לא מוגבלים
לעבודה במשרד למשך חמישה ימים בשבוע, והם מאוד רוצים לשנות קצת את הנוף ולהפסיק לעבוד
רק בבית. אנחנו נראה גידול משמעותי בשילוב בין עבודה לחופשה – אנשים ירצו להאריך
את החופשות שלהם במקומות חדשים שהם לא הכירו בעבר, ויישארו למשך עוד שבוע או
שבועיים כדי לעבוד מרחוק, או לחלופין ינצלו את העבודה מרחוק כדי להיות קצת בחופש.
אין ספק שמחשבים ניידים יהפכו להיות מצרך חיוני בכל מזוודה, וכשאנשים יבחרו איפה
לשהות, אחד מהדברים העיקריים שהם יחפשו יהיה מקום נוח לעבוד ממנו.

יותר משליש
(37%) מהמטיילים בעולם כבר שוקלים להזמין מקום אירוח כדי שיוכלו לעבוד ממקום אחר,
ואילו אצל הישראלים רק 15% בוחנים את האופציה הזו. בנוגע לעבודה בבידוד, כאן
הנתונים קצת יותר דומים כש-40% מהמטיילים הגלובליים ו-32% מהמטיילים הישראלים
ציינו שיהיו מוכנים לעבור בידוד אם יוכלו לעבוד מרחוק תוך כדי. המומחים צופים
במסגרת התחזיות כי פלטפורמות נסיעות ומקומות אירוח יתחילו להבליט כמה שיותר את
המתקנים המשרדיים שלהם או את האינטרנט האלחוטי שהם מציעים, כדי לנסות למשוך את גל
הנוודים הדיגיטליים החדש הזה. באופן דומה, גם בעולם נסיעות העסקים נראה ביקוש גדול
יותר לפרטיות, ניקיון ושהיות ארוכות, וזה אומר שמקומות אירוח אלטרנטיביים יצטרכו
להשקיע הרבה יותר באביזרים ומוצרים שמתאימים לנוסעי עסקים. אין ספק שבעתיד חברות
רבות יחשבו מחדש על הגישה שלהן לנסיעות עסקים, אבל העובדים ימשיכו לנצל עד תום את
הנסיעות שכן יהיו להם. יותר ממחצית מהמטיילים הגלובליים (52%) ובדיוק חצי מהמשיבים
הישראלים (50%) אמרו שהם ינצלו את נסיעות העסקים שלהם ויאריכו אותן כדי ליהנות
מקצת זמן פנאי וחופשה ביעד שאליו הם ייסעו.

8. ההנאות הקטנות

בתקופה הקרובה אנחנו נתחיל ללמוד איך להתמודד עם
ההשלכות של המגיפה ב-2021 ואחריה – וכעת המטיילים כבר רוצים לאמץ דרך חדשה ורגועה
יותר לגלות את העולם. אחרי שבילינו כל כך הרבה זמן בתוך הבתים עם האנשים שאנחנו
אוהבים, סדרי העדיפויות שלנו השתנו, ואנחנו רוצים ליהנות יותר מהטבע וממה שיש
לעולם להציע. מאז תחילת המגיפה***, ישנה תופעה גלובלית על של עליה בהמלצות שניתנות
על דברים פשוטים באתר
Booking.com, כמו
למשל טיולים ברגל (94%), אוויר נקי (50%), טבע (44%) ורגיעה (33%). המחקרים של
החברה מראים ששני-שליש מהמטיילים הישראלים (65%), כמו גם המטיילים הגלובליים (69%),
ירצו לחוות דברים יותר פשוטים במהלך חופשתם הבאה, כמו פשוט לבלות זמן בחוץ או
להיות עם המשפחה. יתרה מכך, יותר
ממחצית
מהנשאלים (52% מהישראלים ו-56% מהמטיילים הגלובליים) אמרו שהם ירצו
לעשות דברים במקומות כפריים ולא מתויירים, כדי ליהנות מהסביבה ומהטבע.

יש כמה דברים שהפכו הרבה יותר חשובים בתקופה הזו –
הפרטיות, המרחב והיכולת לשלוט ברמת הניקיון וההיגיינה – לכן זה לא מפתיע לראות
שאנשים מחפשים מקומות אירוח "ביתיים". 35% מהישראלים (42% מהמטיילים
הגלובליים) ציינו שהם מעדיפים להתארח
בבית נופש או בדירה, במקום
במלון. מדובר בשינוי לעומת שנת 2019, שבה 64% מהנשאלים ברחבי העולם אמרו שהם
מעדיפים לשהות במלון****). שני שלישי מהישראלים (33%) וכמעט מחצית מהנשאלים ברחבי
העולם (46%) אמרו שהם ינסו לאכול יותר בבית, במקום לצאת למסעדות, דבר שמראה כי בעתיד
יתכן ונראה יותר מטבחים מצוידים ביחידות אירוח. בזמן שנתרגל למציאות החדשה, תהיה
גם העדפה גדולה לטיולים מרגיעים. יותר ממחצית מכלל המטיילים הישראלים (51%) והגלובליים
(51%) אמרו שזה סוג הטיול המועדף עליהם. לאחר מכן ברשימה נמצאות
החופשות על החוף (46% מהישראלים
ו40% מהגלובליים), שגם הן מלאות באלמנטים מרגיעים, ו
החופשות בעיר (34% מהישראלים ו29% מהגלובליים).

9.
חוזרים לטייל בשירות הטכנולוגיה

החדשנות הטכנולוגית תעזור לענף לרכוש מחדש את האמון
של המטיילים, ואנחנו נראה שישתמשו בה הרבה כדי להסתגל למציאות החדשה של עולם
התיירות. הטכנולוגיה תעזור לנו להחזיר לתחום את הספונטניות, האמון והפשטות – ובו זמנית
לאפשר לאנשים לנסוע בצורה בטוחה ואחראית. כבר עכשיו, 62% מהישראלים מסכימים
שהטכנולוגיה תהיה חשובה לניהול סיכוני בריאות בזמן הנסיעה (64% בקרב מטיילים
גלובליים). כשני שליש מהישראלים (66%) אומרים שמקומות אירוח יצטרכו להשתמש בטכנולוגיה החדישה ביותר כדי לעזור
לאורחים להרגיש בטוחים
(63% בקרב מטיילים גלובליים). בנוסף, אחד מכל עשרה
ישראלים (61%) דיווח שהוא רוצה פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו להזמין מקום במסעדה
ברגע האחרון (53% בקרב מטיילים גלובליים). מרבית הישראלים (61%) גם רוצים יותר
מכונות בשירות עצמי במקום דלפקי כרטיסים, לעומת רק 21% מהמטיילים ברחבי העולם שהיו
מוכנים לקבל שירות כזה. ומה לגבי העצמת החוויה באמצעות הטכנולוגיה בעתיד? כשני
שליש מהישראלים (65%) ויותר מחצי מהמטיילים הגלובליים (55%) אמרו שהם מתרגשים
מהמחשבה על כך שבעתיד הטכנולוגיה עשויה להפוך את חוויית הנסיעה שלהם ליותר מותאמת
אישית. בהתאם לכך, נדמה כי בעתיד נסתמך על פתרונות טכנולוגיים יותר ויותר, כי הם
מוכיחים את הערך שלהם והופכים לחלק בלתי נפרד מחוויות התיירות והנסיעה שלנו.

החידושים שיגיעו בקרוב יביאו איתם אפילו יותר שינויים
– למשל חוויות אונליין משופרות שישפיעו על ההתנהגות של התיירים בעתיד ועל האופן
שבו הם מתכננים נסיעות. יותר משליש (36%) מהאנשים בעולם אמרו שהם ירגישו יותר בנוח
לנסוע ליעד בלתי מוכר, אם הם יוכלו לסייר בו לפני כן באמצעות טכנולוגיית מציאות
מדומה (
VR). בקרב
הישראלים הנתון מעט נמוך יותר ועומד על 28%. נתונים נמוכים אלו מראים כי הדבר
האמיתי עדיין עדיף על הווירטואלי, כאשר רק 24% מהמטיילים הישראלים ו-30% מהמטיילים
הגלובליים אמרו שהם מתכוונים לבקר באטרקציות מקומיות בצורה וירטואלית או להשתתף
בסדנאות וסיורים מקומיים אונליין. בפועל, זה אומר שאנחנו מאמינים שהטכנולוגיה
תעניק לנו נוחות, התאמה אישית ושקט נפשי, אבל נשתמש בה רק כדי להגיע למקום הפיזי
שבו נוכל לראות, להרגיש ולטעום את הדברים בעצמנו. היא עדיין לא מהווה תחליף מספיק
טוב לכל החוויה.

אריין דייק (Arjan Dijk), סגן
נשיא בכיר ומנהל שיווק ראשי ב-
Booking.com, אמר: "2020 הייתה שנה יוצאת דופן. למרות שייקח זמן עד
שתחום התיירות יחזור לעצמו, כל הסימנים מצביעים על כך שהתחום הזה ממלא תפקיד בסיסי
ומתמשך בחיים של כולנו. הנסיעות והטיולים ממשיכים להוות מקור לשמחה והשראה לאנשים
מכל רחבי העולם, גם במהלך תקופות של חוסר ודאות הם חולמים ומתכננים, או פשוט
נזכרים בטיולים ובחופשות מהעבר. הנסיעות והטיולים מעצימים את היכולת שלנו להבין זה
את זו, ואת הרצון המשותף שלנו לגלות את הלא נודע. לתחום הזה יש פוטנציאל ייחודי
להתאושש ולהגיע להישגים אפילו גדולים יותר בשנים הבאות, כי הוא מהווה מנוע עיקרי
של צמיחה, שוויון ושגשוג לאנשים בכל מקום. בינתיים, המשימה שלנו היא לעזור לכולם
לחוות את העולם. לכן אנחנו נדאג להיות כאן בשביל הלקוחות שלנו – להציע את המגוון
הרחב ביותר, את התמורה הכי טובה למחיר ואת חוויית ההזמנה הקלה ביותר, מכל מקום
ומכל מכשיר, כדי שהנוסעים יוכלו ליהנות מכל החוויות הבלתי נשכחות שיש לעולם להציע".

אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח