C ההצלחה: הטרנדים המובילים לכתיבת תוכן מוצלח בימי הקורונה

כולם כבר מבינים – הקורונה כאן כדי להישאר, ותיכנס איתנו גם ל-2021, אבל יש גם חדשות טובות: צוות של 70 מומחים מצא את השיטות ליצירת תוכן אפקטיבי בתקופה הזו; מומחית התוכן השיווקי, מיכל אברמוביץ, מגישה לכם את 4 ה-C שמאפשרים לחברות ליצור תוכן שמחובר לקהל היעד וברוח הזמן, בימי המגיפה


באפריל
2020 התקשר אלי לקוח ותיק. אחרי פתיחה נחמדה והתעדכנות (בכל זאת, לא יצא לנו לדבר
כמה חודשים), הוא הזמין ממני מאמר שיווקי על קרם פנים יוקרתי, המשולב במקדם הגנה. לכאורה,
שיחה די רגילה, במקצוע שלי. אבל כשהגדיר את הציפיות שלו, הוא הדגיש: "תכתבי
כמו תמיד – אלגנטי ושיווקי, בלי שום אזכור לקורונה. היא תיעלם, ואנחנו רוצים
שהמאמר הזה יעבוד לאורך זמן". אני לא אשכח את השיחה הזו.


אז, מצד
אחד: הקלה. אני יכולה לכתוב כמו תמיד, בלי "לגעת" בנושאים מכוערים כמו
נגיף וסגר. ומצד שני, לא יכולתי שלא לתהות אם הגישה הזו בכלל נכונה. האם האישה
שתקרא את הכתבה תרגיש "עסקים כרגיל"? היא תרגיש כמו פעם? אולי יש דברים
אחרים שמטרידים אותה הרבה יותר מחשיפה לשמש? הסברתי בשיחה את פקטור המגיפה, אבל
הלקוח הבהיר, שהוא נחוש ליצור תוכן "נקי מקורונה".


הקשבתי
ללקוח, כתבתי את הכתבה והיא עבדה (יצרה לידים), אבל הייתה, באופן משמעותי, פחות
אפקטיבית מכתבות אחרות שכתבתי עבורו בעבר.

מאז
אפריל, חלפו הרבה מים מתחת לנהר, נלבשו מאות מסיכות ונכתבו עשרות אלפי מילים,
והתמונה בהירה הרבה יותר: הקורונה כאן. לא מדובר ברגע קצר או חולף, שאפשר לטאטא
מתחת לשטיח או תופעה שתחלוף ב-01.01.2021. כולנו יודעים את זה, הלקוחות שלנו
מבינים את זה והגיע הזמן שגם התוכן השיווקי שלנו יכיר בכך.


70
מומחים, 10 טרנדים גואים

אם יש
דבר אחד שברור לכולנו כיום, הוא שקשה לחזות את העתיד, ושהחיים מלאי הפתעות. אבל בכל
זאת, זה רק טבעי לרצות לחזות את העתיד, גם בנוגע לשיווק אונליין.

שיתוף
פעולה של 2 חברות מצליחות מארה"ב:
Talkwalker, הפלטפורמה המובילה לניטור מידע אונליין, ו-HubSpot,
ענקית התוכנה לצרכי שיווק, הניב תחזית מקיפה. החברות פנו יחדיו ל-70 מומחים
מהתחום, כדי להגיע לתובנות שיאירו לנו את 2021 בדאטה רלוונטי ושימושי.


אז למה
הם הגיעו? החברות
פרסמו דו"ח מפורט. הנה סקירה קצרה של הנקודות
המרכזיות שהוא מעלה:


1.
רימיקס: חלה עלייה בשימוש של הגולשים בתוכן ממותג
שהם מעלים בעצמם.


2.
יותר ממים-MEMES: 55% מבני 15 עד 35 משתמשים בממים כדי
לתקשר, מידי שבוע, לפחות.


3.
יחי הנוסטלגיה: במהלך הסגר, חלה עליה של 88%
בתוכן נוסטלגי. המציאות החדשה מורכבת, ואין כמו להתרפק על ימים נטולי מסיכות
ואלכוג'ל.


4.
שיחות מוכרות: המגמה של שיחה אמיתית עם הלקוחות
נמשכת, והיא מובילה ליותר מכירות.


5.
גיימרים הולכים להיות המיינסטרים: הדו"ח
חוזה, שהגבולות בין מדיה חברתית לבין גיימינג יטשטשו.


6.
חדש-ישן: שיווק "אולד סקול" זוכה
לעדנה, עם 55% מהאמריקאים שמאזינים לפודקאסטים, חלה עליה בפרסום בפורמט האודיו.


7.
פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, ישארו על כס המלכות:
ענקיות המדיה יכולות להסתגל ל"נורמלי החדש" במהירות, ויישארו פופולריות
גם ב-2021.


8.
ביי-ביי פייק-ניוז: גופי המדיה השונים משתפרים
בניטור ידיעות שגויות ומידע מטעה ויודעות להתריע בפני המשתמשים או להסיר אותו
כליל.


9.
עלייה במודעות החברתית: המגיפה העולמית הפכה את
כולנו ליותר מודעים לבעיות גלובליות, החל משוויון, כלכלה ועד לפוליטיקה. המותגים
מבינים את זה.


10 תוכן מותאם
קורונה:
כללי המשחק לא השתנו לגמרי, אבל התוכן עובר אבולוציה.


באנגלית
זה נשמע יותר טוב – 4 ה-
C לתוכן מוצלח בעידן הקורונה

פוקוס
על הנושא שלשמו התכסנו כאן, התוכן המוצלח ביותר בימי הקורונה: סקירת המידע אותו
העלו המומחים העלה נוסחה ליצירת תוכן שמקבל חשיפה מעולה, מוביל למכירות ויוצר
נאמנות למותגים. בסקירה מתייחסים, בין היתר, לעובדה ש-78% מהצרכנים מעוניינים
שמותגים יעזרו להם בחיי היום יום.


אז מה
הנוסחא שעלו עליה?
4 C`s

·
Community
– קהילה: כן, כולנו שמענו שתוכן שמפרסמים
בקהילות פייסבוק זוכה לחשיפה מעולה, לעומת עמודים עסקיים. אבל תוכן שממוקד בקהילה,
לא צריך להיות כך רק ברמת ההפצה שלו, אלא גם ברמת הערכים.


פסיכולוגים, פילוסופים וחוקרי אושר יכולים לאשר שכולם משתוקקים
למשמעות ולתחושת שייכות. בתור מי שיוצרים תוכן למותגים, אנחנו יכולים להעניק להם
את התחושה הזו. נכון, לטענות שלנו צריך להיות קשר למציאות, אבל אפילו מילים קטנות,
או מאמרים אישיים יותר, יגבירו את תחושת הקהילתיות על חשבון ה"עסקים
בלבד" שעסקים מסוימים משדרים.


·
Compassion – חמלה: כשקים קרדשיאן פרסמה את התמונות מחגיגות יום
הולדת ה-40 שלה, רבים התרעמו על כך שהיא לא מגלה רגישות כלפי ציבור עוקביה. איש לא
רוצה שהמותג שלו ייתפס כמנותק, אבל העובדה היא שרובנו עדיין מעוניינים בתחושה של
החיים הטובים וביוקרה. מה הפתרון? חברות מסוימות כותבות בצורה שמכירה בקושי של
הלקוחות שלה בתקופה הזו, חברות אחרות תורמות ויש את אלו שמבליטות את הפתרונות
מותאמי הקורונה.


·
Cleanliness
– ניקיון: הדו"ח מתמקד בחשיבות של תחושת
ההיגיינה לקהל הצרכנים, והעובדה שהתוכן שלנו צריך לשלב הבהרות מרגיעות. בתור מי
שכתבה לכמה בתי מלון, אני יכולה לספר שבתי מלון שהחליטו "לטאטא" את
הקורונה מתחת לשטיח, סגרו פחות, ולאורך חודשי הקיץ, אפשר היה לראות שיותר ויותר
בתי מלון הפנימו שהקורונה כאן כדי להישאר, ושמשתלם להתייחס לנושא.


·
Contactless
– ללא מגע: סטארבקס, שהיו מפורסמים בזכות
הסניפים הנעימים, שמזמינים לשבת, להתרווח ולהתחבר ל-
Wi-Fi
בחינם, מבינים שהעולם השתנה, ופועלים במגמה לספק את הקפה ללא מגע יד אדם.


בעוד שרובנו לא מעצמת קפה גלובלית, כולנו יכולים לחשוב מחוץ לקופסה,
מעבר למסכה, ולדבר על אתגרי הקורונה ועל האופן שבו המוצרים או השירותים שאנו מציעים
מותאמים לדרישות הריחוק החברתי שנמצאות איתנו בעתיד הנראה לעין.


אם
סקירת המגמות השיווקיות העניקו לך השראה ליצירת תוכן עסקי, מרענן ורווחי – הרווחתי
בגדול. ובינתיים, נתרפק על זכרון העבר, נחלום בהקיץ במבט מהורהר ונוסטלגי, וניזכר בימים
שבהם לא היו מסכות. מי יודע, אולי נחזור בקרוב לשווק

"כמו
פעם".

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח