הקיץ בעיצומו והחגים אוטוטו….. בפתח. רשת C-HOTELS, הכוללת 4 בתי מלון בפריסה ארצית, נערכת לקראת התקופה החגיגית.
זה שאת החגים הישראלים מעדיפים להעביר עם כל המשפחה בבתי מלון, כשיש מי שדואג לבישולים, לניקיונות ואפילו לגיבוש המשפחתי- כבר לא טרנד חדש. אך מגמה חדשה ומעניינת הראויה לציון היא השינוי שחל משנה לשנה באופי רכישת הנופש של הישראלים לתקופת החגים. מסתבר, שהישראלי הספונטני והגמיש שאוהב כל כך לקנות ברגע האחרון, הפנים בשנתיים האחרונה, והשנה בפרט, שגם חופשה, ובעיקר בתקופת החגים, צריכה להיות מתוכננת. בדיוק כמו באירופה. וגם… אם מדובר בחופשה בארץ.
אור ברקת, סמנכ"לית השיווק ברשת C-HOTELS מסרה כי אם בעבר הזמנות לחגים היו מתבצעות בעיקר בסמוך לכל חג, השנה כבר בחודש מאי 2009 הביקושים לחגים, ובעיקר לראש השנה, היו גבוהים במיוחד. מגמה נוספת, ההולכת ומתחזקת היא הנטייה לשריין מקום כבר לחג הבא, עוד בזמן השהייה. כלומר, לקוחות רבים ששהו במלונות בפסח 2009 דאגו כבר לשריין מקומות לראש השנה. ברקת הסבירה כי "כחלק מהמאמצים הרבים של הרשת להעניק לאורחיה תחושה ביתית ככל שניתן, בעיקר בחגים, לקוחות רבים נהנים לחזור לאותו המלון המוכר שנה אחר שנה".
עוד הוסיפה ברקת, כי התנהלות שכזו מחייבת היערכות ותכנון גם מצד המלון ובעיקר מבחינת שיווק וניהול התפוסות. כך למשל, השנה, בניגוד לשנים קודמות, חלה הקפדה יתרה על הגבלת כמות החדרים להזמנה- כדי למנוע ככל שניתן שנויים של הרגע האחרון ועל מנת לספק את מכלול השירותים עד הפרט האחרון. שיטה נוספת היא דווקא המכירה המדורגת. בניגוד למה שהיה נהוג בשנים האחרונות בענף התיירות, דווקא הזמנות ראשונות זכו למחירים אטרקטיביים יותר, מאלה שעתידיות להתבצע ברגע האחרון על חשבון חדרים אחרונים.
פן נוסף בהיערכות הוא כמובן ההיבט התפעולי. אחד היתרונות הבולטים במלונות קטנים הוא היכולת להיענות ולהתאים לדרישתו של כל לקוח ככל שניתן, ובעיקר ללקוחות חוזרים שהעדפותיהם מוכרות. החל מסוגי המנות המוגשות, תפריטים ייחודיים לכל עדה, תוכניות בידור מותאמות ועד המתנות המחולקת בחדרים. כך למשל בראש השנה יחולק, בכל חדרי הרשת, שי חגיגי ומהודר המכיל את כל מוטיבי החג על פי מיטב המסורת.