Case Study: פרסום באינטרנט – כיצד לגרום הנאה לגולש?

הפרסום באינטרנט יכול להעיק על הגולשים ולהכעיס אותם כאשר הם נאלצים לסגור באנרים קופצים ולבזבז זמן, אך מסתבר שיש גם דרכים אחרות. 012.net מצאה דרך מקורית לשתף את הגולש בפרסום ולגרום לו אפילו ליהנות מכך.

אם עד היום הפרסום באינטרנט העמיד את הגולשים בעיקר בעמדה פסיבית כמתבוננים בבאנרים אשר חולפים על פניהם (או לכל היותר בעמדה האקטיבית עם כעס על כל Pop Up שצץ במרכז המסך), היום אפשר כבר לדבר על אופי חדש של פרסום באינטרנט. ב- 012.net גייסו את ה"פלאש", טכנולוגיה קיימת ופשוטה, לטובת הפצת המסר הפרסומי תוך דגש רב על הנאה (ורווח) של הגולש.

ב- 012.net, האינטרנט של 012 קווי זהב, הפעילו לאחרונה את ה"ספידליין", משחק תחרותי גרפי המדמה גלישה בסנו-בורד במסלול רווי מכשולים. הגולש בוחר אחת מהדמויות, דן לודינג, מילי סקנד ומאיר רות-לי המעוצבות ומופעלות באמצעות טכנולוגיית "פלאש" וצריך להגיע איתן למהירות המירבית המזכה בנקודות. הגולשים אשר משיגים את הניקוד הגבוה ביותר זוכים בפרסים כמו נופש זוגי בחו"ל, מנויי אינטרנט מהיר ועוד.

בדרך זו הצליחו 012.net להשיג את התוצאה החשובה ביותר מבחינתם – חשיפת הלקוח למסר לאורך זמן. המסר החשוב אותו החברה מדגישה הינו מהירות הגלישה, כאשר המשחק מהווה המשכיות לקמפיין הפרסום הטלויזיוני.

משחק המהירות מהווה עבור קווי זהב אמצעי נוסף להמחשת אסטרטגיית השיווק של 012.net לספק את האינטרנט הכי מהיר לגולש וזה מוכיח את עצמו. המהלך החדשני מעביר את מסר הגלישה המהירה באופן אקטיבי וב'שפה' הרלוונטית לקהל הגולשים, מאפשר לגולש ליהנות ולהרוויח ויחד עם זאת עונה על הצרכים השיווקיים של החברה אשר הצליחה לעשות מה שאף ספקית אינטרנט אחרת לא הצליחה עד כה.

ההצלחה למשחק לא איחרה לבוא. רק בשבוע הראשון שיחקו כ- 20,000 גולשים והיום מספרם מגיע לכ- 30,000. היום עומד השיא על 294,880 נקודות. ב- 012.net עוקבים אחר המתרחש במשחק ונהנים לראות את ההתלהבות ומחכים לראות מי זה שיצליח לגבור על כל הכוכבים ולהשיג את התוצאה הגבוהה ביותר.

"צריך לבדוק את מידת החשיפה של הלקוח למסר השיווקי כדי לראות עד כמה מוצלחת העמדה שבה נקטו ב- 012.net, מסביר ערן ארדן, מנכ"ל Traibel חברת האינטראקטיב של ליניאל DDB . "אם נשווה את החשיפה לפרסומות באינטרנט לעומת חשיפה לפרסומות בזמן צפייה בטלוויזיה, יוצא שבטלוויזיה הצרכן נחשף לכ- 30 שניות של פרסומת אך יחד עם זאת מדובר בחשיפה של מספר מסרים רב של חברות שונות במספר דקות מועט של פרסומות".

בסקר של מכון המחקר "שילוב" עבור עיתון "הארץ" עולה כי כ- 40% מהישראלים אינם צופים בפרסומות. באינטרנט, כאשר עולה באנר, הוא בדרך-כלל נסגר באופן מיידי על-ידי הגולש שלא מעוניין שיפריעו לו אלא אם כן יש עניין במידע. הממוצע להקלקה על באנר עומד על 0.4% בקרב הגולשים שזה ממוצע נמוך.

קווי זהב מצאו בדרך זו את שביל הזהב בין השהייה של הגולש מול המסך לבין הרצון שלו ליהנות ואף להרוויח וניתבה אותו ישירות לאתר שלה כך שהגולש לא רק רואה את המסר לאורך זמן ומפנים אותו באמצעות המשחק אשר משקף את מסר המהירות, אלא גם נחשף למסרים אחרים של החברה. בדרך זו היה גם שילוב מעניין בין הקמפיין הטלוויזיוני של ראובני-פרידן אשר דיבר על "בחיים, לא תהיו מהירים כל-כך…" לבין המשחק אשר הגשים את החזון".

* הכותב הינו סמנכ"ל השיווק של 012 קווי זהב

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח