היציאה מהמיתון וההתאוששות בענף ההיי-טק הביאו לפריחה מחודשת גם בתחום הפקת האירועים לחברות. מסקירה שערכה CIA מקבוצת גאון שוקי הון עולה כי בשנה הקרובה יוציאו החברות במשק כ – 800 מליון ₪ על הפקת אירועים, כנסים ופעילות של קידום מכירות. מדובר בגידול של כ-20%, לעומת השנה הקודמת. על פי ההערכות, במהלך 2006 יפיקו חברות הפקת האירועים כ – 500 אירועים עבור החברות השונות במשק. העלות הממוצעת לאירוע נעה בין כ – 50,000 ₪ ועד למאות אלפי שקלים.
ענף הפקות האירועים הולך ומתפתח בשנים האחרונות. הסיבות לכך רבות ומגוונות: הצורך לצאת מהשגרה, הצורך לקיים אירועים מעת לעת, קידום מכירות של מוצר חדש, רענון מוצרים, מחווה ללקוחות, מחווה לעובדים ועוד. הדבר גרר הקמה של חברות רבים בתחום הפקות האירועים והתחרות קשה מאוד. כמו כן, כל השחקנים חותרים להיות יחודיים ממתחריהם, תוך כדי ניסיון למצוא אירועים וגימיקים ייחודים. ב CIA מציינים כי בין ההפקות הגדולות שנערכו בחודשים האחרונים היו אירועי הבחירות של ערוץ 10 בכיכר רבין והאירוע של מיקרוסופט באילת, בו השתתפו כ – 3,000 אנשי היי-טק.
על פי הסקירה שערכה החברה המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי עולה כי בענף הפקות האירועים פועלות כ-800 חברות המציעות שרותים הכוללים: אספקת תכנים, עיצוב וארגון המקום בו יתקיים האירוע, אספקת ציוד לאירוע ועוד. להערכת כלכלני CIA שיעור הרווחיות בענף נמוך ונאמד בכ-10% עד 20%, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאירועים רבים מצריכים ארגון רב והפעלה של מספר עובדים במשך שעות רבות. כמו כן, חברות הפקה רבות משמשות למעשה כמתווכות בין הלקוח לספקי הבידור והתוכן השונים, לכן העמלה הינה נמוכה יחסית.
מהסקירה עולה כי החברות הנוהגות להזמין אירועים באות בעיקר מתחום הסלולר, בנקים, חברות רכב וחברות היי-טק. חברות אלו מזמינות לעיתיים מספר אירועים בשנה: אירוע לעובדים, אירוע ללקוחות, אירוע להשקה של מוצר, ואירועים לקראת החגים השונים. בממוצע, כל חברה מבקשת לקבל הצעות מחיר וקונספט של לפחות 3-4 חברות אירועים.
ב – CIA אומרים כי מעבר לתרומת האירועים לשמירה על לקוחות ועל גיוס לקוחות חדשים, האירועים משמשים ל"עשיית רושם" על הלקוחות ועל המתחרים. חברה גדולה תרצה לשמר את לקוחותיה, לעשות עליהם רושם וכן לצ'פר את עובדיה ולכן תשקיע מאות אלפי שקלים באירוע שיכלול גם קייטרינג, גם מופע ועוד גימיקים שונים. חברה גדולה לא תסתפק באירוע אחד בשנה, אלא תיזום לפחות 3 אירועים: אחד ללקוחות ושניים לפחות לעובדים. בדרך כלל לעובדים מארגנים יום כיף אחד בשנה ואירוע חוויתי אחד בשנה שמתקיים בערב לרגל חג או כל אירוע אחר.
כלכלני CIA מעריכים כי רמת הסיכון בענף הפקות האירועים עומדת על ציון 6.5. שמשמעותו ציון קל עד בינוני להתקשרות עם ספקים בתחום הסיבות העיקרית לכך הן: שהתחום רווי בשחקנים רבים כאשר בפועל מאחר ומרבית החברות בארץ הינן קטנות ובינוניות, הן מסתפקות באירוע צנוע אחד בשנה, כאשר לרוב הן מפיקות אותו בכוחות עצמן, באופן ישיר מול הספקים, ללא צורך בחברת הפקה מתווכת.
יחד עם זאת התחזית אופטימית מאחר והמשק יצא מהמיתון וכן משום שקיימת הישענות על אירועים מושקעים של חברות גדולות במשק הישראלי, שמקיימות כ-3-4 אירועים בשנה בסדר גודל של כ-300 אלף שקל כל אירוע.