על אף עליה של 10% בשנים האחרונות, צריכת השוקולד לנפש בישראל היא מהנמוכות במערב ונאמדת בכ – 3 ק"ג שוקולד בשנה. כך עולה מסקירה שערכה CIA – קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון. את סקירות השוק של חברת CIA ניתן לרכוש במחירים אטרקטיביים באתר האינטרנט Allmarketing.co.il.
https://www.allmarketing.co.il/Index.asp?CategoryID=218
הממוצע בעולם המערבי עומד על צריכה ממוצעת לנפש של 10 ק"ג שוקולד בשנה. בצריכת ופלים, הישראלים נמצאים במקום השני בעולם המערבי אחרי אוסטריה, עם צריכה של כ – 20 אלף טון ופלים בשנה, שהם כ-3.5 ק"ג ופלים לנפש בשנה. המילוי שהישראלים הכי אוהבים הוא שוקולד. עוד עולה מהסקירה כי העונה המועדפת על חובבי השוקולד היא החורף: כ – 66% ממכירות השוקולד נעשות בעונה זו.
מסקירת שוק השוקולד שערכה CIA המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי עולה כי שוק זה מתאפיין בריכוזיות רבה ומתחלק בין מספר מצומצם של שחקנים, כאשר שטראוס-עלית מובילה את השוק עם נתח עצום של מעל 60%, שקשה לנגוס בו באופן משמעותי. רק בשנתיים האחרונות צמחה עלית בכ- 23% בין היתר בגלל המיתוג מחדש של שוקולד "פרה". יוניליוור מהווה כיום את המתחרה הרצינית ביותר העומדת מול עלית. יוניליוור רכשה את מפעל השוקולד המתחרה של עלית – ורד הגליל – ומחזיקה בנתח שוק של 10% משוק השוקולד בישראל. שאר נתח השוק מתחלק בין "דנשר" המתמחה ביצור שוקולדים ללא סוכר, כרמית תעשיות ממתקים, אסם וקפה סעדי.
שוק השוקולד בארץ מוערך בכמילארד וחצי שקל בשנה השוק נחלק לארבעה תחומים עיקריים- טבלאות, חטיפים, ממרחים ובונבוניירות. הישראלים רוכשים טבלאות שוקולד ב- 450 מיליון ש"ח בשנה, שהם, כ-970 טון טבלאות שוקולד, ב-40 מיליון יחידות. שוקולד "פרה" מחזיק בנתח השוק הגבוה ביותר ונמצא בעליה מתמדת בשלוש השנים האחרונות. .
שוק חטיפי השוקולד, מגלגל כ-500 מיליון שקל בשנה. מתוכם מככב "קליק" של יוניליבר עם נתח שוק כ- 70%. בתחום הבונבוניירות שגדל בשנה האחרונה בכ-12%, מככבת הבונבוניירה של "פררו רושה" ביבואה של ליימן שליסל עם נתח שוק של 18%.
הישראלים "מורחים" כ- 6.5 טון ממרח שוקולד בשנה והשוק נאמד בכ-150 מיליון שקל בשנה כאשר "שוקולד השחר" מוביל בתחום עם נתח שוק של 43% .
שוק השוקולד היוקרתי, הגורמה, נאמד בכ – 30 מיליון ₪ בשנה והא נחשב לשוק במגמת צמיחה. המובילים בתחום הנם מקס ברנר ויבואני גודייבה. גיל צרכני שוקולד הגורמה הולך ויורד עם השנים, בעוד שבעבר רוב צרכניו היו אנשים מבוגרים, היום יש יחס שווה בין המבוגרים לצעירים.
השוקולד היוקרתי בנוי על בסיס שוקולד בלגי או צרפתי באיכות גבוהה. בדרך כלל הוא מועשר בחמאה, באגוזים, בליקרים וכד'. קהלי היעד של השוקולד היוקרתי הם ציבור הרוכש דרך חנויות מזון יוקרתיות וגורמי הסעדה הפונים לקהלי יעד אליטיסטים.
50% מהשוקולדים נמכרים ברשתות שיווק המזון והיתר בקיוסקים, בפיצוציות, במכולות ובמרכולים, כאשר גם הצריכה משתנה בהתאם. הרוכשים ברשתות המזון הם בדרך כלל צרכנים שיחלקו את השוקולד, צרכנים בקיוסקים, פיצוציות ותחנות דלק לרוב עושים זאת מתוך אימפולסיב ויאכלו את השוקולד מיד לאחר הרכישה.
טרנד הבריאות הגיע גם לחטיפי השוקולד. דנשר השיקה בדצמבר 2004 שוקולד ללא סוכר מופחת קלוריות, תחת סדרת החטיפים ללא סוכר- מרמולייט, בנוסף מוציאות חברות רבות גם שוקולדים בתוספת גרנולה ופרות יבשים מתוך מטרה להוסיף לשוקולד גם נפח בריאותי.