זה שלא קל להיות אישה אנחנו כבר יודעים… מסתבר שזה גם לא זול. הישראליות מוציאות כ- 207 מיליון שקל על היגיינה נשית. כך עולה מסקירה שערכה CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון לקראת יום האישה הבינלאומי המתקיים היום. עוד עולה מהסקירה כי בישראל נמכרות כ- 14 מיליון אריזות מוצרי היגיינה נשית בשנה, מתוכן 12.9 מיליון אריזות תחבושות ו- 1.1 מיליון אריזות טמפונים.
מסקירת CIA עולה כי באופן יחסי הטמפונים יקרים בכמעט פי 2 מהתחבושות. בעוד שהמחיר הממוצע שמשלמות הישראליות על אריזת טמפונים נאמד בכ- 30 ₪ וכולל כ- 20-25 יחידות, המחיר הממוצע לאריזת תחבושות נאמד בכ- 13 ₪ וכולל כ- 20 תחבושות. בין היתר ניתן להסביר באמצעות ההבדלים במחירים מדוע הטמפונים מהווים רק כ- 17% מנתח השוק של ההגיינה הנשית בעוד התחבושות ומגיני התחתון שולטים בכ- 83%.
ההבדלים בין הטמפונים לתחבושות ניכרים לא רק באופן השימוש אלא גם בפרופיל המשתמשת. הפרופיל הממוצע של אישה המשתמשת בתחבושות הוא של עקרת בית בעלת הכנסה נמוכה מהממוצע, בעוד שהפרופיל של אישה המשתמשת בטמפונים הוא של אישה צעירה בעלת הכנסה ממוצעת ומעלה. על פי כלכלני CIA רוב הנשים אינן מפתחות נאמנות למותג כלשהו ורוכשות את המוצרים בעיקר כאשר הן נתקלות במבצעים של 1+1 אריזות כפולות חסכוניות ועוד. עם זאת קיימת נאמנות צרכנית למוצרים, רוב הנשים מעידות שהמשיכו להשתמש כל חייהן במוצר הראשון שאליו נחשפו כנערות, אם זה טמפון או תחבושת.
מסקירת CIA המתמחה במוסר תשלומים עיסקי וצרכני עולה כי פרוקטר אנד גמבל היא החברה המובילה את שוק מוצרי ההיגיינה הנשיים ומחזיקה בנתח שוק של כ- 53% עם המותגים אלוויז, אולדייז וטמפקס. קימברלי חוגלה מחזיקה בנתח שוק של כ- 34% עם המותגים קוטקס ולילי. מותג הבית של הסופר פארם לייף המחזיק בנתח שו של כ- 13%. רמת הסיכון המשוקללת של הענף הינה נמוכה יחסית והשחקנים בו שומרים על נתחי שוק מאוזנים יחסית.