הישראלים לועסים מסטיקים בכ-500 מליון ₪ בשנה. כך עולה מסקירה שערכה CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון. מהסקירה עולה כי בניגוד לממתקים אחרים, עתירי הסוכר והקלוריות, הישראלים מעדיפים את המסטיק שלהם ללא סוכר: 62% מהמסטיקים הנכרים בישראל הם מסטיקים ללא סוכר, כאשר הישראלים מוציאים על מסטיקים אלו כ – 310 מליון ₪ בשנה. סקירות של חברת CIA ניתן לרכוש במחירים אטרקטיביים באתר Allmarketing.co.il.
בניגוד למקובל בעולם, בישראל צורכים מסטיקים ללא סוכר כבר מגיל 5. עוד עולה מהסקירה כי למרות גודלו של שוק המסטיקים הוא נשלט על ידי שתי חברות עיקריות: "שטראוס-עלית" עם המותג "מאסט" ו"ריגלי" עם המותג "אורביט". ב – CIA אומרים כי למרות החידושים והקמפיינים הנרחבים, שוק המסטיקים לא הראה גידול בשנים האחרונות והגידול הבולט היחיד הוא של נתח השוק של המותג מאסט של עלית, שבחודשים אחדים אף עובר את נתח השוק של אורביט.
מהסקירה שערכה החברה המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי עולה כי המסטיקים הם אחד המוצרים הנמכרים ביותר ב"פיצוציות", כשרק סיגריות ושתייה קלה נמכרים יותר. נתון זה לא מפתיע לאור העובדה העולה מהסקירה ולפיה כל ישראלי לועס בממוצע מסטיק אחד כל יומיים, ובסה"כ כ-180 מסטיקים בשנה.
למרות שהצריכה הכוללת של המסטיקים לא עלתה בשנים האחרונות, ריגלי, יצרנית המותג "אורביט", ושטראוס-עלית, יצרנית המותג "מאסט" מנהלות ביניהן קרבות על הגדלת נתח השוק. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בהשקת מסטיקים חדשים ומקוריים, ובדגשים שונים הניתנים בקמפיינים של החברות.
ריגלי, יצרנית המותג אורביט מקפידה להדגיש אלמנטים בריאותיים בלעיסת המסטיקים שלה. קו זה החל בהדגשת הורדת החומציות בפה ומניעת עששת, והמשיך עד לאורביט פרופשיונל שהושק ביולי 2005 ושמדגיש יכולת הלבנה וניקוי שיניים. בראשית השנה השיקה ריגלי את אורביט WHITE ספרמינט, המכיל נוסחה לשמירה על שיניים לבנות ומפחית כתמי שיניים. לדברי החברה, זהו הטעם המועדף על צרכנים מבוגרים, בגילאי 35 ומעלה. אורביט גם "חינכה" את צרכניה ללעוס מסטיק לאחר כל ארוחה ובכך יצרה את מהפיכת המסטיקים ללא סוכר. לעומתה, שטראוס-עלית פונה יותר לקהל הצעיר ומדגישה את הכיף וההנאה במסטיקים שלה. במאי 2005 השיקה החברה סדרת מסטיקים לצעירים תחת השם "מצבי רוח" בטעמי: תות-פסיפלורה, אגס-סברס ותפוז-אשכולית. בסה"כ המסטיקים בטעמי פירות, של היצרנים השןנים, הם הפופולאריים ביותר ותופסים נתח שוק של 40% מכלל מכירות המסטיקים.
בניגוד לעבר בו המסטיקים היו נמכרים באריזות של חמישה מסטיקים עטופים, האריזה הפופולארית ביותר למסטיקים היא חפיסת הקרטון המכילה 20 מסטיקים.