CIA: צריכת השוקולד לנפש בישראל היא מהנמוכות בעולם המערבי ונאמדת בכ- 3 ק"ג לשנה

על אף עליה של 10% בשנים האחרונות, צריכת השוקולד לנפש בישראל היא מהנמוכות במערב ונאמדת בכ – 3 ק"ג שוקולד בשנה. כך עולה מסקירה שערכה CIA – קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון. את סקירות השוק של חברת CIA ניתן לרכוש במחירים אטרקטיביים באתר האינטרנט Allmarketing.co.il.


https://www.allmarketing.co.il/Index.asp?CategoryID=218



הממוצע בעולם המערבי עומד על צריכה ממוצעת לנפש של 10 ק"ג שוקולד בשנה. בצריכת ופלים, הישראלים נמצאים במקום השני בעולם המערבי אחרי אוסטריה, עם צריכה של כ – 20 אלף טון ופלים בשנה, שהם כ-3.5 ק"ג ופלים לנפש בשנה. המילוי שהישראלים הכי אוהבים הוא שוקולד. עוד עולה מהסקירה כי העונה המועדפת על חובבי השוקולד היא החורף: כ – 66% ממכירות השוקולד נעשות בעונה זו.



מסקירת שוק השוקולד שערכה CIA המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי עולה כי שוק זה מתאפיין בריכוזיות רבה ומתחלק בין מספר מצומצם של שחקנים, כאשר שטראוס-עלית מובילה את השוק עם נתח עצום של מעל 60%, שקשה לנגוס בו באופן משמעותי. רק בשנתיים האחרונות צמחה עלית בכ- 23% בין היתר בגלל המיתוג מחדש של שוקולד "פרה". יוניליוור מהווה כיום את המתחרה הרצינית ביותר העומדת מול עלית. יוניליוור רכשה את מפעל השוקולד המתחרה של עלית – ורד הגליל – ומחזיקה בנתח שוק של 10% משוק השוקולד בישראל. שאר נתח השוק מתחלק בין "דנשר" המתמחה ביצור שוקולדים ללא סוכר, כרמית תעשיות ממתקים, אסם וקפה סעדי.



שוק השוקולד בארץ מוערך בכמילארד וחצי שקל בשנה השוק נחלק לארבעה תחומים עיקריים- טבלאות, חטיפים, ממרחים ובונבוניירות. הישראלים רוכשים טבלאות שוקולד ב- 450 מיליון ש"ח בשנה, שהם, כ-970 טון טבלאות שוקולד, ב-40 מיליון יחידות. שוקולד "פרה" מחזיק בנתח השוק הגבוה ביותר ונמצא בעליה מתמדת בשלוש השנים האחרונות. .




שוק חטיפי השוקולד, מגלגל כ-500 מיליון שקל בשנה. מתוכם מככב "קליק" של יוניליבר עם נתח שוק כ- 70%. בתחום הבונבוניירות שגדל בשנה האחרונה בכ-12%, מככבת הבונבוניירה של "פררו רושה" ביבואה של ליימן שליסל עם נתח שוק של 18%.



הישראלים "מורחים" כ- 6.5 טון ממרח שוקולד בשנה והשוק נאמד בכ-150 מיליון שקל בשנה כאשר "שוקולד השחר" מוביל בתחום עם נתח שוק של 43% .



שוק השוקולד היוקרתי, הגורמה, נאמד בכ – 30 מיליון ₪ בשנה והא נחשב לשוק במגמת צמיחה. המובילים בתחום הנם מקס ברנר ויבואני גודייבה. גיל צרכני שוקולד הגורמה הולך ויורד עם השנים, בעוד שבעבר רוב צרכניו היו אנשים מבוגרים, היום יש יחס שווה בין המבוגרים לצעירים.


השוקולד היוקרתי בנוי על בסיס שוקולד בלגי או צרפתי באיכות גבוהה. בדרך כלל הוא מועשר בחמאה, באגוזים, בליקרים וכד'. קהלי היעד של השוקולד היוקרתי הם ציבור הרוכש דרך חנויות מזון יוקרתיות וגורמי הסעדה הפונים לקהלי יעד אליטיסטים.



50% מהשוקולדים נמכרים ברשתות שיווק המזון והיתר בקיוסקים, בפיצוציות, במכולות ובמרכולים, כאשר גם הצריכה משתנה בהתאם. הרוכשים ברשתות המזון הם בדרך כלל צרכנים שיחלקו את השוקולד, צרכנים בקיוסקים, פיצוציות ותחנות דלק לרוב עושים זאת מתוך אימפולסיב ויאכלו את השוקולד מיד לאחר הרכישה.



טרנד הבריאות הגיע גם לחטיפי השוקולד. דנשר השיקה בדצמבר 2004 שוקולד ללא סוכר מופחת קלוריות, תחת סדרת החטיפים ללא סוכר- מרמולייט, בנוסף מוציאות חברות רבות גם שוקולדים בתוספת גרנולה ופרות יבשים מתוך מטרה להוסיף לשוקולד גם נפח בריאותי.


אולי יעניין אותך

מחזור
14008Pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח