הישראלים מוציאים בשנה כ- 1.5 מיליארד ₪ על לחמים למיניהם, מתוכם כ- 600 מיליון ₪ על לחמים בפיקוח. כך עולה מסקירה שערכה CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון מעט לאחר חג הפסח וההסתערות המחודשת על הלחם. עוד עולה מהסקירה כי הישראלי חובב הפחמימות, אוכל בשנה כ- 134 ק"ג לחם ודגנים ומדורג במקום השביעי בעולם המערבי במדד צריכת הלחם לנפש. במקומות הראשונים בצריכת לחם לנפש נמצאות בדירוג גרמניה וצרפת.
מחקרים וסקרים של CIA ניתנים לרכישה בעלויות אטרקטיביות במיוחד באתר Allmarketing.
מסקירת CIA, עולה כי בישראל קיימות 550 המאפיות וחנויות הלחם המפוזרות ברחבי הארץ. רוב המאפיות וחנויות הלחם ממוקמות באיזור תל אביב והמרכז: כ- 165 מאפיות וחנויות לחם, לאחריו נמצא איזור חיפה בו כ- 85 מאפיות וחנויות לחם. בשאר אזורי הארץ מספר המאפיות וחנויות הלחם נע בממוצע בין 60-64.
עוד עולה מן הסקירה כי כ- 50% מהלחמים הנקנים בישראל מיוצרים ע"י שלוש המאפיות הגדולות, אנג'ל, ברמן ודוידוביץ. מאפיות אלה, כמו גם מרבית המאפיות בארץ מייצרות תמהיל מוצרים דומה, הכולל: לחם אחיד, לחם לבן, חלה, לחמים פרוסים ולחמניות. התחרות העיקרית בין המאפיות היא על איכות, מראה, טעם ואורך חיי המדף של הלחם האחיד הפרוס. תחרות נוספת של המאפיות היא דווקא בלחמים המיוחדים שהן מוציאות מידי תקופה. בין הגימיקים שיצאו בשנה האחרונה: לחם נשים של מאפיית אנג'ל המיועד לנשים בגיל המעבר ומכיל חומצה פולית, לחמניות לילדים המעושרות בויטמינים שהוציאה מאפיית ברמן ולחם "וינגייט" המיועד לספורטאים והמיוצר על מאפיית לחם שי.
על פי כלכלני CIA בשנים האחרונות, עם כניסת מגמת הבריאות העולמית, יותר ויותר ישראלים רוכשים לחמי דגנים, לחם מקמח מלא, לחם שיפון ולחמים איכותיים הנאפים במאפיות בוטיק שונות. שוק הלחמים האיכותיים, היוקרתיים נאמד בכ-10 מיליון שקל בשנה והוא נשלט בידי כעשרה אופי בוטיק שונים, המוכרים את לחמיהם במעדניות ובחנויות יעודיות מתמחות, בעיקר בערים הגדולות תוך כדי פניה לפלחי אוכלוסיה מוגדרים. בין אופי הבוטיק: לחם ארז, לחם תושיה ועוד.
כ-40% ממכירות הלחם בארץ הן מכירות של הלחם האחיד המוגדר כ"לחם בפיקוח". הגדרת הפיקוח היא פיקוח מחירים של משרד התמ"ת כאשר שינוי במחיר נעשה ע"י המדינה. מחירו הממוצע של לחם זה בשנים האחרונות נאמד בכ-4 ₪, כאשר עליית המחירים האחרונה הייתה בחודש אוקטובר 2005. שאר הלחמים שאינם בפיקוח מוגדרים בשוק הלחמים כלחמים מיוחדים. בתחום הלחמים המיוחדים מככב הלחם הקל דל הקלוריות. כ- 50% ממכירות לחמים מיוחדים הן מכירות של לחם זה.
אגב, לא כל הלחם שנאפה ניצרך בסופו של דבר. מהסקירה עולה כי המאפיות זורקות מדי חודש כ-2,000 טונות לחם – כארבעה מיליון כיכרות לחם מכל הסוגים, כולל לחמים מיוחדים. מדובר בכ-150 אלף כיכרות לחם ליום שלא נמכרו והם נאספים על ידי המאפיות, שמוכרות את רובם במחיר אפסי למאכל עגלים.