מהפכה בשוק הפרוץ של התוכן השיווקי בישראל. היום השיקה חברת Effect-TV פתרונות לבקרה וניתוח אפקטיביות של תוכן שיווקי. חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" תספק מדדים איכותיים וכמותיים לבקרה וניתוח של הצלחת פעילויות תוכן שיווקי והחזר ההשקעה בפעילות.
החברה המנוהלת ע"י אורי אלמן, לשעבר מנהל השיווק של סאני, יבואנית סמסונג, תתמקד במעקב וניתוח אפקטיביות פרסום עם דגש על תוכן שיווקי בתוכניות הטלוויזיה.
"בשלב הראשון החברה תעסוק במעקב וניתוח של התוכן השיווקי והפרסום האינטגרטיבי בתוכניות הטלוויזיה, בסרטים ובווידאו באינטרנט ותעניק שירותים למפרסמים, גופים משדרים וחברות תוכן" אמר היום אלמן, ל-Allmarketing. לדבריו, "במהלך החודשים האחרונים עסקה החברה בפיתוח יכולות טכנולוגיות ומודל ייחודי אשר יתנו מענה לצורך הגובר של מפרסמים וגופים משדרים במדד חיצוני, אוביקטיבי אשר מכמת את המשמעויות הכלכליות של פעילויות התוכן השיווקי."
"למעשה", הוסיף אלמן, החברה תוכל לראשונה בישראל לתת מענה לשאלה שעולה בכל פעם שמפרסם משקיע כסף בפעילות תוכן שיווקי: כמה באמת זה שווה לי".
שוק התוכן השיווקי בעולם מוערך במעל 6 מיליארד דולר בשנה המהווים כ 4% מסך התקציבים המושקעים בפעילויות פרסומיות וצפוי לגדול בשיעורים של 10% עד 15% לשנה, במשך השנים הקרובות.
בארץ מוערך היקף השוק בסך של 25 מיליון דולר בשנת 2007 והוא צפוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות. השחקנים המרכזיים בארץ הם זכייניות ערוץ 2: קשת ורשת, ערוץ 10 וגם ערוץ 3 המרכז תקציבים משמעותיים. עיקר פעילות התוכן השיווקי מתרכזת בתכניות הריאליטי והפקות המקור וכמות המפרסמים שמבצעים פעילויות תוכן שיווקי בהווה, מוערכת במעל 100 המגיעים ממגוון קטגוריות רחב.
ממחקרים שערכה חברת Effect-TV בקרב מפרסמים עולה בצורה חזקה מאד כי המודעות לנושא גבוהה וכי החסם המרכזי כיום להגדלת סכומי ההשקעה בתחום נובע מהיעדר מדדים איכותיים וכמותיים וחוסר יכולת לבקר את פעילות התוכן השיווקי ולכמת את ה ROI על ההשקעה בפעילות.
אורי אלמן מעריך כי "שירותיה של Effect-TV, לא רק שישפרו את איכות התוכן השיווקי אלא גם יתרמו להגדלת כלל היקפי הפעילות בתחום".
החברה משיקה היום את קו המוצרים הראשון שלה, וכבר חתמה על הסכמים עם אחד מהזכיינים ועם מספר מפרסמים גדולים לבדיקת תוכניות המשודרות בימים אלו בערוצים 10 וערוץ 2.
Effect-TV תפרסם מדי חודש את דירוג מהלכי התוכן השיווקי המוצלחים של החודש בכלל הקטגוריות המבוסס על שני מדדים:
– BCE Quality Index
מדד האיכות הבודק את ניתוח האפקטיביות של פעילות התוכן השיווקי על בסיס 37 פרמטרים נפרדים במשקלות שונים המשתייכים ל3 קטגוריות עיקריות:
o נראות
o שמע
o איטגרציה
– BCE ROI Index
מדד השווי הכספי הנותן מענה לשווי הכספי של הפעילות וזאת בהשוואה לפרסום קונבנציונלי של "30 שניות" באותה תכנית תוך כדי שיקלול מתאים על בסיס המודל.
המדדים חוברו לאחר מחקרים רבים שבוצעו בקרב צרכנים ובקרב מפרסמים.
להלן דירוג לדוגמא:
מדד BCE של חברת Effect-TV – תכניות מובילות לדוגמא
שם התכנית | הערוץ | המותג | BCE Quality Index |
משפחה חורגת | 2 | בנק הפועלים | 7.93 |
מחפשים אהבה | 10 | מוטורולה טלפונים סלולריים | 7.76 |
*הנתונים בטבלה מתייחסים לתכניות עם הציונים הטובים ביותר מתוך תכניות ששודרו ונדגמו במהלך חודשים אוקטובר – נובמבר בערוץ 2 ו10.