החברה המשנה את הדרך בה
העולם עובד יחד, פרסמה היום את "מדד הצרכים של העסקים".
המדד, המתפרסם זו השנה השלישית, מנתח נתונים ממיליוני חיפושים שנעשו בפלטפורמת Fiverr. השירותים שעסקים קטנים מחפשים ומילות
החיפוש שבהן הם משתמשים מאפשרים לחזות את השירותים החשובים, את המגמות הבולטות ומה
צופן העתיד עבור עסקים קטנים.
השנה האחרונה הייתה רבת תהפוכות לעסקים קטנים בעקבות הסגרים שכפתה מגפת
הקורונה, וסגירת העסקים שנבעה מכך. בנוסף למאמצים שעסקים קטנים משקיעים כדרך שגרה
בכדי להסתגל לצרכי הלקוחות המשתנים, המגפה חייבה רבים מהם לעבור טרנספורמציה
דיגיטלית בכדי לשרוד. כיום, שנה מפרוץ המגפה, עסקים רבים עדיין פועלים באופן מקוון
או תחת מגבלות על מפגשים פיזיים עם לקוחות.
כאשר בוחנים את השירותים שזכו לגידול משמעותי בשיעורי החיפוש בחצי השנה
האחרונה, ניתן להבחין בחמש מגמות עולמיות. מתברר שאלה הם התחומים שבהם עסקים קטנים
ויזמים מיקדו את מאמציהם במטרה לבנות מחדש את העסק, לשנות מסלול ואצל חלקם, גם
לצאת לדרך חדשה.
יצירת נוכחות דיגיטלית לעסק:
עם אמזון, Shopify, או WordPress, עסקים קטנים חיפשו דרכים ליצור נוכחות דיגיטלית או לשפר אותה:
●
Amazon virtual assistant, גידול של 778%
●
עיצוב חנות עם Shopify, 302%
●
Shopify sales funnel, 103%
●
עיצוב אתרים ב-Wix, 102%
●
התאמת תמות ב-WordPress, 63%
בנייה מחדש:
בנייה מחדש של העסק היא המיקוד
העיקרי של עסקים קטנים שנה מפרוץ המגפה. זה מתחיל בהתמקדות חזקה בניהול פיננסי
ושיפור רווחיות. אנו עדים לכך במיוחד במסעדות הבונות אפליקציות משלהן כדי להימנע
מתשלום עמלות לאפליקציות משלוחים:
● אפליקציות משלוחי אוכל, גידול של
117%
● מימון המונים, 115%
● ניהול חשבונות עם Quickbooks, 83%
● הנהלת חשבונות, 40%
● ראיית חשבון, 33%
יצירתיות כאמצעי ליצירת הכנסות:
אם כטיפוח תשוקה ישנה או דרך חדשה להשלמת הכנסה, הרבה אנשים יצירתיים
הפכו את כישרונם לעסק בשנה האחרונה. מגמה זאת ניכרת במיוחד בתחום האופנה.
● קידום מכירות עם Teespring, גידול של 111%
● עיצוב טי-שירטס לפי הזמנה, 106%
● עיצוב בגדים, 56%
● אופנת רחוב, 48%
● דיגיטציה של רקמה, 46%
מתחילים מחדש:
מתברר ששפע הזמן הפנוי במהלך
הסגרים היטיב עם יכולות של יזמות וחדשנות,
כפי שניתן לראות מהגידול במספר החיפושים אחר שירותים הקשורים להקמת עסק חדש.
● עיצוב כרטיסי ביקור, גידול של 106%
● דגמי מוצרים, 89%
● סימנים מסחריים, 82%
● סקר שווקים, 54%
● זהות המותג, 32%
טכנולוגיות חדשות:
בעלי עסקים בוחנים טכנולוגיות,
חדשות וותיקות, שיסייעו להם בניהול תהליכי עבודה ותהליכים עסקיים אחרים.
●
Getresponse, 91%
●
Elementor Pro, 89%
●
Cash App, 83%
●
Divi, 50%
●
Autocad, 32%
בארה"ב ניתן לראות כי העסקים שעברו לפעילות אונליין מנסים כעת לנצל
את היתרונות של כלים כגון גוגל אנליטיקס (גידול של 283% במספר החיפושים) כדי למדוד
את תעבורת האינטרנט בעסקיהם ולדווח עליה. יזמים מנסים להפוך את חלומותיהם למציאות
עם הכלים הנכונים, כגון כלי לכתיבת תכנית עסקית (גידול של 150% בחיפושי אחר כותבי
תכניות עסקיות). על פי לשכת מפקד האוכלוסין של ארה"ב, אמריקאים מקימים כיום
עסקים חדשים בקצב המהיר ביותר מזה עשור. הרבה מגמות לבוש חדשות התפתחו השנה, מלבוש
בצבע אחד בלבד, הדפסי טאי-דאי או בגדי בית נוחים בעיצוב יוקרתי (גידול של 79%
בחיפושים אחר יצרני בגדים).
הנתונים בנוגע לישראל הצביעו על צמיחה של 146% בחיפושים בנושא שירותי
בניית אפליקציות לניידים, 80% צמיחה בתרגומים לעברית ו- 78% צמיחה בשירותי שיווק
דיגיטלי.
מדד Fiverr הבוחן את הצרכים של עסקים
קטנים מספק גם התפלגות של החיפושים הפופולריים ביותר באוסטרליה, גרמניה, ישראל,
ספרד ובריטניה. לצפייה בהתפלגות לפי מדינה, הקליקו כאן.
"למרות שהשנה האחרונה הייתה שנה של
עליות ומורדות, נוכחנו לדעת שאנו חזקים וחסינים יותר משחשבנו," אמרה הילה
קליין, סמנכ"לית התפעול של Fiverr.
"הרוח היזמית לא נעלמה וטכנולוגיות משמשות את העסקים בדרכים חדשות וחדשניות.
אנשים מגלים יצירתיות רבה מתמיד, והכי חשוב, ההתאוששות נראית באופק."
Slim & Husky’s, עסק מנשוויל, טנסי, המוכר פיצות ובירה,
השתמש ב-Fiverr כדי לשפר ולהגדיל את היצע
מוצרי האונליין ולחזק את נוכחותם הדיגיטלית. "שום עסק קטן, ובמיוחד לא
מסעדות, לא היה יכול להתכונן לשנה כמו זו שעברנו. זיהוי השירותים הנכונים שיעזרו
לנו לנווט את העסק היה קריטי לקיומנו," אמר קלינט גריי, מייסד שותף של Slim & Husky’s. "כעת, שנה מפרוץ המגפה, אנו אסירי
תודה על העזרה שקיבלנו לאורך הדרך ומלאי תקווה לעתיד."