Gauzy, חברת הסטרטאפ הישראלית ומובילה עולמית בתחום פיתוח וייצור פתרונות טכנולוגיים ויישומים ייחודיים באמצעות הטמעת LCG® (Liquid Crystal Glass) בזכוכיות חכמות, הציגה בשבוע שעבר בשטוטגרט גרמניה אתפירותיו הראשונים של שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ענקית הרכב דיימלר הגרמנית. מדובר על פיתוח ראשון מסוגו בעולם- מכוניות הכוללות שמשות מתכהות בלחיצת כפתור שניתן להקרין עליהן פרסומות שונות.
בשבוע שעבר כיכבה גאוזי באירוע ראשון מסוגו שערכה דיימלר (מרצדס בנץ) בשטוטגרט, גרמניה – סטארט-אפ אוטובאן: דמו של 13 סטארט-אפים שנבחרו על ידיה להשתתף באקסלרטור שפתחה ביולי האחרון, במטרה לקדם טכנולוגיות פורצות דרך לייצור רכב סדרתי. אב הטיפוס שהציגה גאוזי, שפותח בעזרתה של דיימלר, ריכז תשומת לב רבה באירוע. גאוזי, לא נדרשה לעבור את מסלול המיון, שסינן מתוך מאות חברות מכל העולם 12 סטארט-אפים נוספים, מהם 6 ישראלים.
דיימלר תפרוס בערים שונות ברחבי העולם מכוניות שמסוגלות להקרין פרסומות מבוססות מיקום וזמן. מודעות על מבצעים בחנויות, מסעדות מבוססות מקום וזמן צפויות להפוך את דרך הפרסום הזו לגרסת מתקדמת ומשונעת של מודעות הגוגל והפייסבוק כיום. הטכנולוגיה של גאוזי מאפשרת לשלוט במידת השקיפות של כל שמשה או זכוכית – משקופה לאטומה לגמרי. החברה משתמשת בגבישים נוזליים המודפסים על מצע דקיק, שיודע לשנות את רמת השקיפות בעזרת זרם חשמלי. כאשר הרכב חונה, אפשר להפוך את השמשות לחשוכות, ואז להקרין עליהן בעזרת מקרן פנימי שממוקם בתוך הרכב. למעשה, מדובר בחיבור ראשון מסוגו בין פרסום מתקדם המבוסס על מיקום וזמן, ובין עולם הרכב.
דיימלר, משתפת פעולה עם גאוזי הישראלית כבר למעלה מ-3 שנים וביולי האחרון נבחרה על ידה, להשתתף ב"מאיץ הסטרטאפים"- startup Accelerator by Mercedes Benz . מאיץ הסטארטפים של מרצדס-בנץ הושק באירוע רשמי בשטוטגרט גרמניה ומטרתו איתור ומציאת סטרטאפים העוסקים בטכנולוגיות מתקדמות בכלי רכב. מתוך כ-300 סטארטפים מרחבי העולם אשר הגישו מועמדות לפרויקט, התקבלו 13 חברות מכל העולם אשר זכו להשתתף במאיץ . Gauzy הייתה החברה הראשונה מבין מאות חברות בכל העולם, אשר נבחרה למאיץ.