HP יוצאת במהלך לביסוס מעמדה בשוק המחשוב האישי בישראל ולנכס את הקונספט "מחשב אישי" למותג HP

חברת HP, ממובילות תחום המחשוב האישי בעולם, מכריזה היום על מהלך שיווקי ובמרכזו תפישה חדשה ומהפכנית – "המחשב חוזר להיות אישי". בכך מנפצת HP את הגישה המקובלת כיום בתעשיית המחשבים, אשר שמה דגש על מפרטים טכניים בלבד, ועוברת להתייחס לפן האישי של המחשב: מוצר המהווה "גיבוי" למוחו של המשתמש.


לדברי קובי אלבז, מנכ"ל חטיבת המחשוב האישי ב-HP, "נקודות המפגש הרבות שלנו עם לקוחותינו, הפרטיים והעסקיים כאחד, מאפשרות לנו להיות קרוב אליהם כדי לזהות את צורכיהם האמיתיים.
כיום, הלקוחות רואים במחשב האישי לא רק כלי עבודה, אלא גם כלי גישה חברתי ובעל משמעות גם בשעות הפנאי".


לדבריו, לאורך השנים האחרונות משקיעה HP משאבים רבים בניתוח צרכיו המגוון של המשתמש, במטרה ליצור עבורו את הפתרונות הטובים ביותר. אחת המסקנות המרכזיות שאליה הגיעה החברה הינה שבמהלך 25 השנים האחרונות "מהפכת המחשוב האישי" איבדה את ערכיה וכל שנותר הוא מחשב- קופסא משעממת, הנמכרת לפי פרמטרים של מהירויות עיבוד, נפח זיכרון, משקל וכן הלאה.


אלבז מוסיף כי, המחשב האישי מלווה אותנו כמעט בכל צעד ופעולה ולמעשה מהווה את הבסיס לרשת התקשורת הבינאישית ויש הגורסים כי הוא מייצג את האוטוביוגרפיה האישית שלנו. "אנו ב-HP מאמינים כי כמו שלכל אחד ואחת אופי אישי, תכונות ייחודיות וטעם שונה, כך גם המחשבים האישיים אינם יכולים להיות זהים, ולהימדד על פי פרמטרים יבשים ונתון זה מהווה למעשה את הבסיס למהלך".


חברת HP העולמית מגבה את המהלך בהשקת קמפיין גלובלי, הנאמד במאות מיליוני דולרים ומטרתו החזרת הערך "אישי" לעולם התוכן של המחשוב, תחת הסיסמא:The Computer Is Personal Again. הקמפיין, אשר הותאם לקהל הישראלי, יעלה בישראל במהלך חודש יוני ויכלול שילוט חוצות, אינטרנט, עיתונות, טלוויזיה ואתר בית ייחודי (www.hp.co.il/personal). היקף הקמפיין שני מיליון דולר. בכוונת החברה ליצור שיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל (סלבריטאים) ולשלבם בקמפיין עם מחשביהם האישיים.


על פי נתוני חברת המחקר IDC לרבעון הראשון של 2006 מציגה HP נתונים מרשימים הן בתחום המחשוב האישי והן בתחום השרתים. בתחום המחשוב האישי (מחשבים ניידים ושולחניים) מחזיקה HP בנתח שוק של 17.1%, המהווה גידול של 20.3% בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל אשתקד, אחריה חברת Lenovo עם נתח שוק של 16.3% וחברת Dell סוגרת את השלישייה הראשונה עם נתח שוק של 7.9%. בתחום השרתים מובילה HP את השוק הישראלי עם נתח של 34.6%, לפני IBM עם 32.5% ו- DELL עם 11.2%.


על פי מזרחי יונתן, נעה בר, אירית חצרנוב, נחמן אורון (עורכים) סקר מוכנות דיגיטלית ובדיקת פערים דיגיטליים ישראל 2005 נמצא כי " לכ- 75% מציבור המבוגרים יש מחשב בבית ובבתים שיש בהם בני נוער המספר מגיע ל- 90%!. בין אלה שיש להם מחשב בבית, 66% מהם בעלי מחשב כבר למעלה מ- 5 שנים". עוד נמצא בסקר זה כי בקרב משתמשי המחשבים, למעלה ממחצית משתמשי המחשב משתמשים במחשבים גם בבית וגם בעבודה (בסה"כ 52%); 39% ממשתמשי המחשב משתמשים בו רק בבית; ו- 6% בלבד משתמשים במחשב האישי רק בעבודה;


על פי מחקרי החברה עולה כי בחמש השנים האחרונות השתנו הרגלי הצריכה של תחום המחשוב האישי באופן משמעותי. כך למשל, היקף שוק המחשבים הניידים בישראל גדל באופן משמעותי ועומד על 35%, לעומת 20% לפני שלוש שנים. HP מעריכה כי תוך שנתיים יעמוד שוק הניידים על 40%.

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס