שיר זכאי, מנכ"לית JCDecaux אמרה
:"אני שמחה וגאה ש-JCDecaux, חברת פרסום החוצות מספר 1 בעולם, מובילה מהלך כל כך
מתבקש בשוק פרסום החוצות שיאפשר מדידה לכלל החברות בתעשייה, מהלך שייצר ערך ויקדם שינוי בשוק פרסום החוצות הישראלי".
תמהיל הפרסום עבר שינויים משמעותיים לאורך השנים,
האחרון שבהם היה מעבר נרחב של תקציבי פרסום למדיות המאפשרות מדידה כמותית, מאחר
והן נותנות ערך מוסף בדמות החשיפה אל מול ההשקעה בפועל, לצד הבנה של הביצועים
למפרסמים. פרסום חוצות נחשב לאחת מהמדיות
הוותיקות, מדיה הנמצאת במרחב הפיזי שלנו אך להבדיל ממדיות פרסום מובילות אחרות
שיודעות לספק אפשרויות מדידה מגוונות, כמו נתוני חשיפה ופילוח דמוגרפי, המאפשרים חישוב החזר ההשקעה והכרות עמוקה יותר
של הצרכן, פרסום החוצות בישראל עד כה לא אפשר מדידה כמותית כלל, אף שבעולם האפשרות
קיימת כבר שנים רבות.
JCDecaux, משנה את שוק פרסום החוצות
בישראל – חתמה על הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל לשימוש במערכת Re:View , אשר תאפשר
מעתה למפרסמים, משרדי הפרסום ומשרדי המדיה לבחון את מהלכי הפרסום שלהם ולהבטיח את
מקסום תקציבי הפרסום עוד בשלב תכנון תמהיל הפרסום, בדומה לשוק פרסום החוצות בעולם
ולמדיות החדשות.
בין הנתונים אותם ניתן יהיה לקבל באמצעות מערכת המדידה
החדשה:
·
החשיפה לפרסום (Impressions)
·
כמות האנשים הנחשפים
(Unique)
·
תדירות החשיפה (Frequency)
·
ביחד עם נתוני
ההשקעה בפרסום ניתן יהיה לחשב את עלות הנגיעה ((CPM ולהבין בכל קמפיין, בהתאם
לפריסת המדיה, את יחס החזר ההשקעה.
בנוסף לנתוני המדידה, מערכת Re:View מציגה
פילוח סוציו-דמוגרפי של הקהלים כמו מגדר, גיל, עיר מגורים, תוך שמירה על פרטיות
הצרכנים ועמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים (GDPR, CCPA).
הנתונים האנונימיים מתקבלים ממספר מקורות, ביניהם סיגנלים של מכשירים
ניידים, מערכות מולטימדיה מקושרות GPS, מכוניות מקושרות , נתוני SDK מבוססי אפליקציות מטלפונים
חכמים, שעומדים בסטנדרט בינלאומי, נבדקו ואושרו ע"י מחלקת הדאטה הבינלאומית
של חברת JCDecaux. לטובת המדידה הורכב פאנל של
כמיליון איש, המייצג את אוכלוסיית מדינת ישראל (לצורך השוואה, שיעור הפאנל היחסי גדול
פי 3 מזה של ארה"ב ופי 5 מהמלצות איגוד פרסום החוצות
האמריקאי).
על בסיס המידע שנאסף מיושם אלגוריתם (אוסף טכנולוגיות המבצע נירמול
נתונים) הכולל שיטות כיול שונות (מבוססות על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה,
ספירת תנועה, מדידות מבקרים ופרמטרים נוספים) כאשר לא רק נתוני קרבה נלקחים בחשבון, אלא גם
קריטריונים התורמים לפוטנציאל חשיפה, כגון: נראות וכיווניות. בעתיד, צפויים להיות
מוצגים מיידעים נוספים, כגון: זמני חשיפה, מגזרים, לייף סטייל ועוד.
נתוני המדידה הינם תוצר של פלטפורמה טכנולוגית המנוהלת ע"י חברת DECELL,
המבצעת ניתוח ביג-דאטה והסקה מבוססת על בינה מלאכותית. לחברת DECELLניסיון של מעל עשור בתחום זה והיא מקיימת
פעילות דומה בארה"ב, שם מפעילה מאז שנת 2017 פאנל מדידה עבור
איגוד Geopath השותפה לאיגוד
פרסום החוצות האמריקאי (OAAA).
שיר זכאי, מנכ"לית JCDecaux אמרה :"אני שמחה
וגאה ש-JCDecaux, חברת פרסום החוצות
מספר 1 בעולם, מובילה מהלך כל כך מתבקש בשוק פרסום החוצות שיאפשר מדידה לכלל החברות
בתעשייה, מהלך שייצר ערך ויקדם שינוי
בשוק פרסום החוצות הישראלי. מהלך זה לווה
ע"י צוות המומחים של חברת JCDecaux על מנת להבטיח מהימנות ואחידות
במדידה תוך עמידה בסטנדרטים הבינלאומיים. מערכת Re:View מבוססת על מתודולוגיית
מדידה המשתלבת עם ערכי קבוצת JCDecaux הבינלאומית תוך הקפדה על
שמירת פרטיות הצרכנים.
אני מאמינה כי שירותי המדידה יאפשרו לנו לתמוך
באופן טוב יותר במפרסמים, משרדי הפרסום ומשרדי המדיה בכך שהם יוכלו לבצע אופטימיזציה
וימקסמו את תקציבי הקמפיינים תוך הבנת היתרונות הרבים של פרסום החוצות, ביניהם- רפטיציה
גבוהה ועלות נגיעה נמוכה לצד העובדה כי פרסום חוצות נמצא ב-Last mile של
המסע הצרכני. הכנסת מערכת מדידה לשוק פרסום החוצות בישראל עתידה לחזקו בתמהיל הפרסום,
כיוון שההחזר על ההשקעה ביחס לחשיפה הצפויה יוצג בשקיפות ויאפשר לכלל בעלי העניין,
לקבל מידע מהימן על הביצועים, בדומה למידע הקיים במדיות אחרות".