ממצאי מחקר שערכה השנה חברת האנליסטים של Jupiter Research בתחום ה- online Travel בארה"ב עולה ש- 57% מאלו שרכשו את חבילות התיור (נסיעות) שלהם באינטרנט חשו מועצמים מתהליך הרכישה באון- ליין.
הגולשים המבצעים את רכישת כרטיסי הטיסות, מלונות וכול' באינטרנט מבקרים ב- 3.2 אתרים בממוצע לצורך השוואת מחירי כרטיסי הטיסה, וב- 3 אתרים בממוצע להשוואת תעריפי הלינה במלונות.
האנליסטים של Jupiter Research פלחו את שוק צרכני ה– online Travel ל- 4 קבוצות על פי משתני התנהגות :
- הקבוצה הגדולה שנקראת: "הגולשים המועצמים" ( Empowered online users)
משקיעה זמן רב בגלישה באינטרנט לצורך מחקרי השוואת מחירים ,נהנית מתהליך השוואת המחירים ברשת ומרגישה מועצמת מהתהליך. הם מהווים 37% מסך השוק והם מבקרים בממוצע בשלשה אתרים עבור כל מוצר תיירות (טיסה, מלון, השכרת רכב וכול')
- הקבוצה השנייה המהווה 20% מהשוק מדווחת אף היא על תחושת העצמה ביכולת שלה לגלוש לאתרי חברות התעופה לצורך השוואת מחירים, אך הם מבקרים בממוצע רק בין אתר אחד לשניים שמציע כרטיסי טיסה ובזה תהליך החיפוש שלהם מסתיים.
ממצא מעניין נוסף שעלה מהמחקר הוא שב- 17% מהמקרים, מנועי החיפוש הכלליים (גוגל, יאהו וכול') השפיעו יותר מכל מדיה אחרת על תהליך החיפוש של הצרכנים לספקי שירותי נסיעות ברשת. המסקנה היא ששיווק במנועי חיפוש חייב להיכלל בתמהיל הפרסום של כל אתר המשווק מוצרי נסיעה ברשת.
דפוסי ההתנהגות של קרוב ל- 60% מהגולשים המשקיעים זמן ניכר בגלישה ברשת לצורך השוואת מחירים אינה ביטוי לתסכול או אי-שביעות רצון של הצרכנים, מסיקים האנליסטים של Jupiter נהפוך הוא, היא מעידה על תחושות הסיפוק והעצמה שקבוצה זו מפיקה מהיכולת שלה להשוות מחירים בין אתרים שונים ולבצע את הרכישה הזולה ביותר של מוצרי הנסיעות.
המסקנה: תעשיית online Travel צריכה להמשיך ולהשקיע באתרי התיירות ברשת כדי להמשיך וליהנות מהמכירות המשמעותיות שפלח צרכנים זה תורם לעסקיהם.
למידע מפורט על התחזית הנ"ל ו/או המחקרים ושירותי הייעוץ של האנליסטים של Jupiter Research ניתן ליצור קשר במייל לחיים אורן haim@orenwebmarketing.com , או בטלפון:03-767-6685