תיאור: הספר עוסק בערוצי שיווק – אחד ממרכיבי תמהיל השיווק והאסטרטגיה השיווקית. הספר מחולק לחמישה חלקים עיקריים, בכל חלק מספר פרקים, סה"כ 15: החלק הראשון עוסק בהצגה כללית של נושא ערוצי השיווק ומכיל את הפרקים: פרק 1 : מבוא לערוצי שיווק; פרק 2 : הסביבה של ערוצי השיווק; החלק השני עוסק בחברי הערוץ העיקריים ומכיל את הפרקים: פרק 3 : קמעונאים; פרק 4 : סיטונאים; החלק השלישי עוסק בניהול ערוצי השיווק ותמהיל השיווק בהקשר הערוצים ומכיל את הפרקים: פרק 5 : שיווק יחסים ושירות לקוחות; פרק 6 : אסטרטגיות הפצה פיזית; פרק 7 : מחקר שוק ומערכות מידע; פרק 8 : אסטרטגיות ניהול המוצר; פרק 9 : אסטרטגיות תמחיר; פרק 10: אסטרטגיות קידום; החלק הרביעי עוסק בתכנון, תאום וארגון ערוצי השיווק ומכיל את הפרקים: פרק 11 : תכנון הערוץ ובחירתו; פרק 12 : מבנים אדמיניסטרטיביים; פרק 13 : עוצמות בערוץ: קונפליקט ושיתוף פעולה; פרק 14 : ערוצים לשיווק שירותים וערוצים בינלאומיים; החלק החמישי עוסק בהערכת ובבקרת ערוצי השיווק ומכיל את הפרק: פרק 15 : הערכת ערוצי השיווק; במהלך הפרקים משולבים מספר רב של תיאורי מקרים ובנוסף בסיומו של כל פרק מספר מקרים עם שאלות לניתוח וכמו כן בסיומו של כל חלק ניתוח מקרה מפורט במיוחד. כמו כן הספר מכיל מספר נספחים העוסקים בין היתר באתיקה ובקריירות בתחום ערוצי השיווק.
הוצאה: John Wiley & Sons Inc
המלצה: המלצתו של מוטי בלאו, מנכ"ל חברת פרוקסי מרקטינג סולושינס בע"מ:
ספר מבוא המקיף בצורה נרחבת ביותר מספר נושאים רב בתחום ערוצי השיווק. לספר אופי יישומי ביותר ולמרות שימושו באקדמיה, יכול להיות כלי עזר חשוב ביותר הן עבור מנהלי שיווק העוסקים בפיתוח אסטרטגיה ותכנון שיווקי, הן עבור מנהלים העוסקים בהקמת וניהול ערוצי השיווק בפועל.
הספר עושה שימוש נרחב במודלים הנשענים על מחקרים אמפיריים אך יחד עם זאת, שימוש בשפה ברורה וחדה, הדגשת מונחים מקצועיים, ודוגמאות רבות מאפשרים למנהל לקשור את התיאוריה עם הפעילויות עליו לבצע בכדי להביא לביצועים מיטביים.
המחבר שם דגש על העובדה כי ערוצי השיווק אינם מרכיב שיווקי העומד בפני עצמו אלא קשורים בצורה הדוקה עם שאר מרכיבי תמהיל השיווק והאסטרטגיה השיווקית. על כן, הספר עוסק בנושאים חשובים במיוחד למנהלי השיווק כגון תמחיר בערוצי השיווק, ניהול המוצר, תהליכי הקידום, חוזים ועוד.
הספר מהווה נקודת ציון דרך נוספת בגישה העכשווית בה רואים את ערוצי השיווק לא רק כמערכת בעלת מבנה אלא גם בעלת ממדים התנהגותיים שניהולה התקין מסייע בידי החברה לפתח יתרון תחרותי מתמשך.
סיכום:
מומלץ במיוחד כספר מבוא לכל מי שמעוניין ללמוד את תחום ערוצי השיווק מהיסוד ולהיחשף לכל מגוון הנושאים הקשורים לתחום זה. הספר מתאים הן לסטודנטים הנוגעים בתחומי השיווק והן למנהלים העוסקים בנושא בפועל. ניתן בהחלט לומר כי הספר נמצא בשורה הראשונה של הספרים בתחום ערוצי השיווק.
מוטי בלאו motib@proxy-ms.co.il