איגוד המפרסמים השיק אתמול במסיבת עיתונאים בתל-אביב, בהשתתפות היו"ר ירון דור, חברי ההנהלה והמנכ"לית עו"ד תלמה בירו, מהלך מיתוגי חדש. המהלך הגדיר שם חדש לאיגוד המפרסמים – "איגוד השיווק הישראלי" ולוגו חדש שעוצב על ידי המעצב עדלאי סטוק.
המהלך המיצובי-מיתוגי מבוסס על אסטרטגיה שיווקית עליה החליטה הנהלת האיגוד שחבריה הם סמנכ"לי שיווק ומנכ"לים בכירים במשק (תנובה, פרוקטר אנד גמבל, יוניליוור, קבוצת שטראוס, מרכז הבנייה הישראלי, שניב, סופרפארם, ניאופרם, פז, אסם, בסט ביי, מזרחי טפחות, ועוד).
חברי ההנהלה, המכירים מקרוב את תחומי אחריותו הרבים של מנהל השיווק הישראלי כמו גם את צרכיו המגוונים, ערכו סקר צרכים עדכני בקרב חברי האיגוד במטרה לייצר תכנים שיהפכו את האיגוד לחלק חשוב ומרכזי בחיי אנשי השיווק בישראל.
על בסיס תוצאות הסקר כמו גם על סמך הניסיון והידע שנצברו בקרב חברי הנהלת האיגוד, הוחלט לעדכן את חזון האיגוד ויעדיו. על פי החזון החדש יעמוד עולם השיווק במרכז פעילותו של האיגוד ועיקר עשייתו יבוא לידי ביטוי במתן ערך אמיתי, שימושי ומרכזי לקהל המטרה שלו – סמנכ"לי ומנהלי השיווק במשק.
הנהלת האיגוד הציבה לעצמה את המשימות הבאות: להוביל את השיח השיווקי במשק, להיות הבית המקצועי של אנשי השיווק בישראל, לייצג את אנשי השיווק בישראל על מגוון תחומי אחריותם, למקסם ולייצר ערך מוסף אמיתי בנושאי השיווק לכלל חברי האיגוד.
ירון דור, יו"ר איגוד השיווק הישראלי מפרט "המטרה המרכזית שעמדה בפני הנהלת האיגוד הייתה לשדרג ולהעמיק את מעמד האיגוד כמספק ערך אולטימטיבי לעולם השיווק הישראלי. בכוונתנו לשקף ולחזות עבור סמנכ"לי השיווק את מגוון המגמות העתידיות בעולם השיווק הבינלאומי, כולל מתן כלים וידע בעולמות תוכן שיווקיים אחרים ונוספים מעבר לעולם הפרסום המסורתי שמשתנה ומתפתח, כמו: עולם הבלוגים והרשתות החברתיות, שיווק פרסונלי, נטוורקינג, מרקום, יחסי ציבור ותקשורת שיווקית ונושאים נוספים שיתנו כלים וידע מקצועי ומעודכן לארגז הכלים של מנהל השיווק המודרני".
"אני מעריך שהשינוי המשמעותי בחזון האיגוד ומטרותיו וההקפדה על תכנים עתידניים בתכניות ההעצמה וההעשרה שלנו, יגרמו לכך שנהפוך להיות זירת הפעילות העיקרית בעולם השיווק הישראלי. אני גם מאמין שנהפוך להיות סמן ימני המגדיר וחושף מגמות עבור כל מנהל שיש לו נגיעה למנהיגות ולשיווק".
דור מוסיף "על בסיס מיפוי וסקירה של צרכים בקרב אנשי שיווק בארץ ובהסתכלות על הקורה באיגודי שיווק בינלאומיים ראינו שהתמקצעות והעשרה בידע רלבנטי ויצירת סביבה משתפת לחלוקת ידע, תובנות וניסיון שיווקי הן המשימות בהן עלינו לדבוק, בנוסף לכלים שהאיגוד מספק להתייעלות וחיסכון בפעילות השיווקית".
עו"ד תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי מציינת "מנהלי השיווק בישראל הם כבר מזמן לא רק מפרסמים. על-פי סקר עוגת השיווק הישראלית שהשקנו בתחילת 2008, הם חולשים על תקציבים המגיעים לכדי 6 מיליארד שקלים, תחומי פעילותם רבים ומגוונים והם נוגעים בכל תחום המרכיב שיווק °360. באמצעות השינוי האסטרטגי שאנו מובילים אנו מבקשים להפוך את האיגוד לכתובת הראשונה והמיידית של אנשי השיווק בארץ בעבודתם היומיומית בכל תחומי השיווק".
בירו ציינה עוד "שינוי האסטרטגיה של האיגוד והתמקדותנו בעשייה השיווקית הרחבה, חידדו את העובדה ששמנו הוותיק – איגוד המפרסמים – מבטא את פעילויותינו בעבר ואינו מתאים עוד לעיסוקינו בעתיד. בתחושה של צער והכרת תודה אנו נפרדים משמנו הישן. בתחושה של התחדשות ותנופה אנו מאמצים את שמנו החדש".
על בסיס מיפוי הצרכים של אנשי השיווק הפועלים במשק הישראלי הגדירה הנהלת האיגוד שני ערוצי פעילות מרכזיים – ערוץ הפעילות הבינאישי הישיר והערוץ הוירטואלי.
ערוץ הפעילות הבינאישי הישיר יתמקד בפילוח אוכלוסיית חברי האיגוד על-פי צרכיהם השונים ומתן מענה לצרכים אלה בפורומים ייחודיים ובמפגשים ייעודיים, ירחיב את שירותי התמיכה, הייעוץ והליווי במכלול תחומי השיווק, יעסוק בעיבוי והעמקת הקורסים, ההדרכות וההעשרה המקצועית, יפעל לייצוג חברי האיגוד מעל כל במה רלבנטית-חוקית, רגולטורית ומקצועית ויקרא לחבריו להשתתף בפורום מומחים מטעם האיגוד ובפעילות ציבורית בתחומים נדרשים.
במסגרת ערוץ הפעילות הוירטואלי ישודרג אתר האינטרנט של האיגוד על מנת שיהפוך לאתר המוביל והמרכזי של עולם השיווק הישראלי ויופעל כאתר עבודה שימושי ויומיומי לכל מי שיש לו נגיעה ועניין בעולם השיווק על כל תחומיו.
מדובר בשינוי משמעותי של האתר הנוכחי – מאתר מידע לאתר עבודה. האתר האינטראקטיבי יענה על צרכי איש השיווק בתחומים מגוונים: מחקר, מדיה, הפקות, אינטרנט, CRM, מיסחור וטריידמרקטינג ,ניהול קריירה ומשאבי אנוש, ייעוץ שיווקי ועוד. באמצעות האתר יספק האיגוד גם ייעוץ חינם, ע"י "פורום מומחים", לארגונים צעירים ומלכ"רים וכן יקים קהילה פעילה, כולל בלוגים ופורומים, של אנשי שיווק ישראליים.
הלוגו החדש עוצב ע"י עדליי סטוק, מנכ"ל משותף של חברתADLAI & PARTNERS NewBrand Creators Ltd., אחת מחברות המיתוג המובילות בישראל. הלוגו נבחר לע-ידי הנהלת האיגוד מתוך הצעות רבות שהגישו טובי המעצבים בארץ, ביניהם מעצבים צעירים ולא מוכרים.
הלוגו מדגיש את המילה "ש" המסמלת שיווק כמו גם את השנוי והמעבר מאיגוד מפרסמים לאיגוד המבקש להיות הבית המקצועי של עולם השיווק הישראלי. הלוגו החדש מסמל צמיחה, תנופה, דינמיות, ישראליות, רעננות וחדשנות וצבעיו כחול, תכלת וירוק.
איגוד השיווק הישראלי, עמותה ללא מטרות רווח, נוסד כאיגוד המפרסמים בשנת 1961 והוא מאגד כ-200 חברות וארגונים מסקטורים שונים במשק הישראלי.
צילום: ישראל סאן