"אמון הציבור": "אופיס דיפו" פרסמה מחיר נמוך מהמחיר האמיתי אותו נדרש הצרכן לשלם ובכך הפרה את החוק

"אמון הציבור", שעורך בקרה שוטפת בפרסומים השונים, חשף הפרה של הוראות חוק הגנת הצרכן על ידי רשת "אופיס דיפו". ב"אמון הציבור" מסבירים כי "החוק קובע כי יש לפרסם מחיר כולל ובכך אוסר על עסקים להטעות צרכנים על ידי פרסום של "מחיר לאחר החזר" למוצרים לכל צרכן שרוכש מוצר ודורש את ההחזר ע"י משלוח הספח בדואר" .



מתברר כי, בפרסומי הרשת מודגש כי מחירו של מוצר מסוים עומד על סך של 1,399 ₪ אך באותיות הקטנות נכתב כי המחיר המלא עומד על כ-1,499 ₪ ולמעשה ההפרש בין המחירים הוא בצורת החזר. במוצרים מסוימים בפרסומי רשת אופיס דיפו ההפרש בין המחיר הכולל לבין המחיר המובלט מגיע למאות שקלים.



תגובת אופיס דיפו לפניית "אמון הציבור": "…הפרסום אליו התייחסת במכתבך מאפשר מתן הטבה משמעותית ללקוח במחיר הסופי… במסגרת זו מקבל הלקוח לביתו בדואר המחאה …" תוך טענה כי מדובר בפרקטיקה מקובלת בארה"ב ובעולם, הגם שחדשה בישראל, וטענה כי אין מדובר בהטעיה.




לאחר ש"אופיס דיפו" לא תיקנה את הליקויים, גם לאחר שהובהר לה כי מדובר בהטעיה, פנה "אמון הציבור" לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת עו"ד יצחק קמחי וזה הביע את תמיכתו בעמדת "אמון הציבור" ומסר כי בכוונתו לתבוע מהרשת להפסיק לאלתר פרסומים מסוג זה המהווים הפרה של החוק הקובע כי על עסק מוטלת חובה לפרסם מחיר כולל בהתאם להוראות סעיף 17 ד לחוק הגנת הצרכן.



"אמון הציבור": נמשיך לעקוב אחרי פרסומים של החברות השונות לרבות בתי עסק שכבר פנינו אליהם ואנו מצפים מהם לתקן את הליקויים בהתאם להוראות ולחוקים שחלים עליהם . מטרת הארגון להביא לשיפור התרבות הצרכנית בארץ, מדיניות הארגון היא ליידע עסקים המפרים את דרישות החוק בדבר ההפרה ואופן תיקונה, דרישה לפעולת הרגולטור ופרסום ההפרה מתקיימים רק באותם מקרים בהם העסק מתנער מחובותיו בהתאם לחוק ומסרב לתקן את התנהלותו.

אולי יעניין אותך

תחרות מצויינות בשירות- קרדיט המיל

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מייסדות סמייל (1)
לוגו חדש
מתחם LAGO חתונה מעוצבת על ידי קארין אוסמו- צילום מרווין (3)