המודרניזציה וההתקדמות המטאורית בעולם הטכנולוגי מקיפות אותנו במגוון מכשירים מתקדמים דוגמת מחשב כף יד, טלפונים חכמים המשמשים גם כמצלמה וגם כמשרד נייד לעת מצוא, מצלמות דיגיטאליות שנכנסות לכיס הקטן, נגני מדיה מתקדמים, מערכות ניווט לווייני וידה של הטכנולוגיה עוד נטויה.
הטכנולוגיה ששינתה מקצה לקצה את דפוסי העבודה שלנו וההתנהלות בשעות הפנאי הופכת את האינטרנט לכלי עבודה כמעט ראשון במעלה שאי אפשר בלעדיו. החל מחיפוש פשוט של הלקוח הבא שלנו ברשת האינטרנט, דרך התעדכנות שוטפת באתרי החדשות וקריאת חומרים מקצועיים באתרי מידע וכלה בגלישה ברשת לצרכי עבודה או פנאי – בפורומים, קומונות, בלוגים או רשתות חברתיות.
הבלוג הוא אתר אינטרנט בו נכתבות רשומות העוסקות בחדשות, מאמרים חוויות וכדומה. תכני הבלוג גלויים לגולשי האתר והם יכולים לקרוא, להתעדכן ולהגיב לכל רשומה.
אם עד לפני מספר שנים השימוש העיקרי בעולם הבלוגים היה לשם תיעוד אישי שיתוף קהל הגולשים בחוויות פרטיות, הרי שכיום אנשי עסקים, עיתונאים, פוליטיקאים ויוצרים עושים משתמשים בבלוג כאפיק חשיפה נוסף לפעילותם במגוון תחומים.
באמצעות כתיבת בלוג מקצועי, חושף איש העסקים פן נוסף באישיותו – הוא משתף בחוויות אישיות ועסקיות הנוגעות לעולם המקצועי שלו, כותב מהגיגי ליבו, מעלה על הכתב מאמרי דעה, ניתוח וביקורת, פותח צוהר למחשבותיו ורעיונותיו ומביא אותם לידי ביטוי פומבי.
חשיפת החומרים הכתובים לקהל גולשים מקצועי יותר ופחות מאפשרת סיעור מוחות והתכתבות בין איש העסקים לקהל הקוראים ויצירת דיון פורה ומפרה הדדית.
הכתיבה הבלתי אמצעית בבלוג עשויה לעיתים להציג את איש העסקים באור פחות "רשמי" וכך יכול הוא להביע דעות שלא תמיד מתקבלות בהבנה כחלק מדיאלוג או רב שיח פנים אל פנים וכן לחשוף פן אישי יותר.
הבלוג מהווה גם במה להחלפת דעות, להפרחת בלוני ניסוי מקצועיים וקבלת משוב מיידי יחסית מקוראי הבלוג, שלרוב תחום עיסוקם קרוב או משיק לתחום העיסוק של כותב הבלוג. חוות דעת מקצועית, שלא באור הזרקורים, יכולה להוות טריגר עבור איש העסקים להוציא לפועל רעיון כזה או אחר או לגנוז אותו לאחר שהעלה אותו על הכתב ושיתף בו את קהל הקוראים.
בלוג מקצועי הוא אפיק חשיפה עסקי לכל דבר – פוסטים עשויים לייצר תהודה רחבה ולעורר גל תגובות בקרב הגולשים, כך שלעיתים כוחם עולה על זה של מאמרים או כתבות בעיתון יומי נפוץ. מי שמחפש את איש העסקים יוכל למצוא אותו בקלות באמצעות הבלוג – חיפוש זריז ברשת האינטרנט יציף במהירות בלוגים פופולאריים במגוון נושאים ולכן – אתה כותב משמע אתה קיים הוא הרבה יותר מסתם קלישאה במקרה זה. אין ספק כי השימוש היומיומי ברשת האינטרנט הופך את הכתיבה בבלוג לאפיק חשיפה נוסף עבור איש העסקים לשם קידומו האישי או קידום רעיונותיו בתחום המקצועי.
טיפים לבלוגר המתחיל
· הכנה מוקדמת – לפני פתיחת הבלוג וכתיבת הפוסט הראשון, בקר במספר בלוגים והתרשם מהתנהלות הבלוג, אופי הפוסטים, סגנון הכתיבה והמסרים שכותב הבלוג מעוניין להעביר. כך תוכל לדעת איך תרצה שייראה הבלוג שלך ועל מה כדאי לשים דגשים.
הגדרה עצמית – האם בכוונתך לשתף בעולם האישי, להעביר מסרים מקצועיים בלבד או לשלב בין השניים. צור לעצמך "אני מאמין" בכל הנוגע למהות הבלוג ומטרתו והקפד לשמור על קו אחיד לאורך כל הדרך. כמובן שניתן לשנות עם הזמן ו"תוך כדי תנועה" את מטרת הבלוג, אך בהתחלה רצוי לשמור על הכוונה המוצהרת.
· מורה נבוכים– הקפד על התמצאות קלה בבלוג, ככל שלגולש יהיה קל יותר לאתר את הפוסטים ולהבין את מבנה הבלוג, חווית הגלישה תהיה חיובית והוא ישוב ככל הנראה פעם נוספת.
· כל כמה זמן? בלוג מוצלח ופופולארי מתעדכן בתדירות גבוהה (כמעט כל יום). התייחסות לאירועים אקטואליים הנוגעים לנושא הבלוג הכרחית כדי לשמר בלוג מוצלח.
· איך כותבים? אנטגוניזם, עוינות, יהירות והתנשאות אינם נמנים על סגנונות הכתיבה המומלצים בבלוג. השתדל לכתוב בצורה המשקפת את עמדותיך בנושא אך מבלי להשמיץ את המתחרים או לפגוע. יש להתייחס בכבוד לתגובות הגולשים ולקבל אותן כביקורת לגיטימית, על אף שאינה עולה בקנה אחד עם עמדתכם.
*הכותבת היא בעלת משרד דוברות וייעוץ תקשורתי.