"אני כותב משמע אני קיים": הבלוג כאפיק חשיפה עסקי

המודרניזציה וההתקדמות המטאורית בעולם הטכנולוגי מקיפות אותנו במגוון מכשירים מתקדמים דוגמת מחשב כף יד, טלפונים חכמים המשמשים גם כמצלמה וגם כמשרד נייד לעת מצוא, מצלמות דיגיטאליות שנכנסות לכיס הקטן, נגני מדיה מתקדמים, מערכות ניווט לווייני וידה של הטכנולוגיה עוד נטויה.



הטכנולוגיה ששינתה מקצה לקצה את דפוסי העבודה שלנו וההתנהלות בשעות הפנאי הופכת את האינטרנט לכלי עבודה כמעט ראשון במעלה שאי אפשר בלעדיו. החל מחיפוש פשוט של הלקוח הבא שלנו ברשת האינטרנט, דרך התעדכנות שוטפת באתרי החדשות וקריאת חומרים מקצועיים באתרי מידע וכלה בגלישה ברשת לצרכי עבודה או פנאי – בפורומים, קומונות, בלוגים או רשתות חברתיות.



הבלוג הוא אתר אינטרנט בו נכתבות רשומות העוסקות בחדשות, מאמרים חוויות וכדומה. תכני הבלוג גלויים לגולשי האתר והם יכולים לקרוא, להתעדכן ולהגיב לכל רשומה.



אם עד לפני מספר שנים השימוש העיקרי בעולם הבלוגים היה לשם תיעוד אישי שיתוף קהל הגולשים בחוויות פרטיות, הרי שכיום אנשי עסקים, עיתונאים, פוליטיקאים ויוצרים עושים משתמשים בבלוג כאפיק חשיפה נוסף לפעילותם במגוון תחומים.


באמצעות כתיבת בלוג מקצועי, חושף איש העסקים פן נוסף באישיותו – הוא משתף בחוויות אישיות ועסקיות הנוגעות לעולם המקצועי שלו, כותב מהגיגי ליבו, מעלה על הכתב מאמרי דעה, ניתוח וביקורת, פותח צוהר למחשבותיו ורעיונותיו ומביא אותם לידי ביטוי פומבי.



חשיפת החומרים הכתובים לקהל גולשים מקצועי יותר ופחות מאפשרת סיעור מוחות והתכתבות בין איש העסקים לקהל הקוראים ויצירת דיון פורה ומפרה הדדית.



הכתיבה הבלתי אמצעית בבלוג עשויה לעיתים להציג את איש העסקים באור פחות "רשמי" וכך יכול הוא להביע דעות שלא תמיד מתקבלות בהבנה כחלק מדיאלוג או רב שיח פנים אל פנים וכן לחשוף פן אישי יותר.


הבלוג מהווה גם במה להחלפת דעות, להפרחת בלוני ניסוי מקצועיים וקבלת משוב מיידי יחסית מקוראי הבלוג, שלרוב תחום עיסוקם קרוב או משיק לתחום העיסוק של כותב הבלוג. חוות דעת מקצועית, שלא באור הזרקורים, יכולה להוות טריגר עבור איש העסקים להוציא לפועל רעיון כזה או אחר או לגנוז אותו לאחר שהעלה אותו על הכתב ושיתף בו את קהל הקוראים.


בלוג מקצועי הוא אפיק חשיפה עסקי לכל דבר – פוסטים עשויים לייצר תהודה רחבה ולעורר גל תגובות בקרב הגולשים, כך שלעיתים כוחם עולה על זה של מאמרים או כתבות בעיתון יומי נפוץ. מי שמחפש את איש העסקים יוכל למצוא אותו בקלות באמצעות הבלוג – חיפוש זריז ברשת האינטרנט יציף במהירות בלוגים פופולאריים במגוון נושאים ולכן – אתה כותב משמע אתה קיים הוא הרבה יותר מסתם קלישאה במקרה זה. אין ספק כי השימוש היומיומי ברשת האינטרנט הופך את הכתיבה בבלוג לאפיק חשיפה נוסף עבור איש העסקים לשם קידומו האישי או קידום רעיונותיו בתחום המקצועי.


טיפים לבלוגר המתחיל



· הכנה מוקדמת – לפני פתיחת הבלוג וכתיבת הפוסט הראשון, בקר במספר בלוגים והתרשם מהתנהלות הבלוג, אופי הפוסטים, סגנון הכתיבה והמסרים שכותב הבלוג מעוניין להעביר. כך תוכל לדעת איך תרצה שייראה הבלוג שלך ועל מה כדאי לשים דגשים.
הגדרה עצמית – האם בכוונתך לשתף בעולם האישי, להעביר מסרים מקצועיים בלבד או לשלב בין השניים. צור לעצמך "אני מאמין" בכל הנוגע למהות הבלוג ומטרתו והקפד לשמור על קו אחיד לאורך כל הדרך. כמובן שניתן לשנות עם הזמן ו"תוך כדי תנועה" את מטרת הבלוג, אך בהתחלה רצוי לשמור על הכוונה המוצהרת.


· מורה נבוכים– הקפד על התמצאות קלה בבלוג, ככל שלגולש יהיה קל יותר לאתר את הפוסטים ולהבין את מבנה הבלוג, חווית הגלישה תהיה חיובית והוא ישוב ככל הנראה פעם נוספת.


· כל כמה זמן? בלוג מוצלח ופופולארי מתעדכן בתדירות גבוהה (כמעט כל יום). התייחסות לאירועים אקטואליים הנוגעים לנושא הבלוג הכרחית כדי לשמר בלוג מוצלח.


· איך כותבים? אנטגוניזם, עוינות, יהירות והתנשאות אינם נמנים על סגנונות הכתיבה המומלצים בבלוג. השתדל לכתוב בצורה המשקפת את עמדותיך בנושא אך מבלי להשמיץ את המתחרים או לפגוע. יש להתייחס בכבוד לתגובות הגולשים ולקבל אותן כביקורת לגיטימית, על אף שאינה עולה בקנה אחד עם עמדתכם.



*הכותבת היא בעלת משרד דוברות וייעוץ תקשורתי.

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח