"האתגר שלנו הוא להסביר את הערך המוסף של מים מינרליים"

לראשונה מזה שנים עלתה מי עדן בקמפיין פרסום חדש תחת אסטרטגיה של חיבור לטבע. שוחחנו עם יוני ארליך, סמנכ"ל שיווק מי עדן,

כדי להבין מה הטריגר לחזרה לפרסום, על האסטרטגיה בשוק קשה לבידול, וגם לשמוע קצת פרטים ברמה האישית.


לאור סגירת פעילות כדי המים של נביעות, מי המתחרה הראשי מבחינתכם (מי ברז או ברי המים) ?

למען האמת – עוד לפני סגירת הפעילות של נביעות, המתחרה עיקרית שלנו הנה תמי 4, והאתגר המשמעותי שלנו הוא להסביר לאנשים את הערך המוסף של מים מינרליים על פני מים מסוננים, הן בשל ההרכב המינרלי המאוזן, הן בשל הטעם הייחודי של מי עדן והן בשל העובדה שמדובר במים שמגיעים מעמק האדמה ללא כל תוספת או מגע של יד אדם.

מה הסיבה לחזרה של מי עדן לקמפיינים פרסומיים?

המותג מי עדן הוא אחד הנכסים המשמעותיים ביותר של החברה והמפתח להצלחה שלנו הן בתחום הכדים והן בתחום הבקבוקים. בשנים האחרונות הפעילות השיווקית שלנו התמקדה בפעילות תומכת מכירה, ובמידה ומסוימת לקחנו כמובן מאליו את עוצמת המותג שלנו. ואולם, זו אסטרטגיה שהיא לא ברת קיימא לאורך זמן וכבר שנה שעבר התחלנו לתגבר את הפעילות התומכת מותג שלנו עם קמפיין שילוט חוצות רחב היקף שהעלנו, במקביל להשקת הבקבוק הראשון בישראל שהכיל 25% פלסטיק ממוחזר. המהלך הזה, שלווה גם בקמפיין חסויות קטן, השפיע בצורה מאוד חיובית וארוכת טווח על נתחי השוק שלנו ונתן לנו ביטחון להמשיך בהשקעה במותג.

השנה עשינו את הצעד הבא והמתבקש של יצירת סרט פרסומת מושקע ועליה לאוויר עם קמפיין טלוויזיה, שנתן במה אדירה למותג שלנו.

מה חשוב לך לוודא, לתכנן, לפני שמוציאים לדרך קמפיין כזה?

עברנו תהליך ארוך ומשמעותי עם משרד הפרסום שלנו, גיתם, הן בשלב גיבוש האסטרטגיה השיווקית והן בבניית הקמפיין. נעשו סדנאות עבודה בהשתתפות גורמים שונים מהחברה, לרבות גורמים מחוץ לשיווק, כשהמטרה היתה לגבש אסטרטגיה השיווקית מבדלת אך שבאמת נשענת על ערכי החברה.

גם בעת בניית הקמפיין בחנו חלופות קריאטיב שונות להעביר את המסר של העוצמה של מים והחיבור של מי עדן עם העוצמה של הטבע. מה שעמד לנגד עיננו זה מצד אחד לייצר בולטות, אך לא פחות חשוב מכך להישאר נאמנים לערכים של מי עדן ולאופי המותג שלנו – כלומר, בולטות אבל לא בכל מחיר. אני באמת מאמין שבסופו של דבר מצאנו את האיזון הנכון של סרט מרהיב, עם בולטות, ומאוד נאמן למותג מי עדן. ההוכחה לכך, מעבר לקפיצה המשמעותית במכירות שאנו חווים מאז עליית הקמפיין לאוויר, אלו התגובות האדירות שאני מקבל דווקא מעובדי החברה שמאוד התחברו לסרט ואשר ממש עורר בהם גאווה.

מעבר לקמפיין טלוויזיוני, אילו משאבים נוספים מושקעים בקמפיין ?

מעבר למדיה בטלוויזיה, נעשתה פריסה לא מבוטלת בערוצי הדיגיטל וכן קמפיין מצומצם של שילוט דיגיטלי. לצד אלה, ביצענו פעילות ברצפת המכירה בחלק מהרשתות.

בתחום הכדים, השירות השוטף הוא חלק מהותי במוצר, האם השיווק מעורב בפעילות הזו?

בהחלט. מעבר לנושא של יצירת מבצעים ולידים לצורך גיוס לקוחות חדשים, השיווק גם אחראי על התקשורת השוטפת עם בסיס הלקוחות הקיים. בין אם זה הודעות בתחום השירות, קידום מהלכי מכירה של מוצרים נלווים או מהלכים להגברת הנאמנות. יתרה מכך, אנו מזה זמן עושים מאמצים לתגבר את הממשקים הדיגיטליים עם בסיס הלקוחות, בין אם זה באמצעות וואטס-אפ, האפליקציה שלנו, האיזור האישי באתר וכו.. השיווק מאוד מעורב בפיתוח ערוצים אלה, השפה בערוצים וקידום השימוש בערוצים על ידי הלקוחות.

המלצה לאנשי שיווק בתחילת דרכם שרוצים לצמוח לתפקיד משמעותי?

המסלול שלי ייחודי, שכן לא גדלתי ממשרד פרסום או מתוך מחלקת שיווק אלא עשיתי הסבה מחברה בתחום הייעוץ האסטרטגי לעולמות השיווק. כמובן שכל אחד צריך למצוא את הדרך שלו להתקדם, אך ההמלצה שלי היא להסתכל על הארגון שאתה עובד בו בראיה רחבה, ולא רק במשקפיים של השיווק. ככל שתיגש למלאכה כשאתה מבין ולוקח בחשבון את כל היכולות, צרכים והמגבלות שעומדים בפני הארגון, היכולת שלך לייצר מהלכים משמעותיים שבאמת ייקחו את החברה קדימה תגדל.

קצת מידע אישי:

עבודה ראשונה: מי שמכיר אותי עכשיו לא היה מאמין אבל בגיל 16 הלכת לעבוד קיץ אחד בחנות שמתקנים בה מכסחות דשא וכלי גינון נוספים. בהמשך עבדתי כמלצר בחברת קייטרינג אבל העבודה ה"אמתית"הראשונה שלי היה עורך תוכן באתר האינטרנט של ערוץ הספורט.

השכלה: תואר ראשון במדעי המדינה וכלכלה, תואר שני במדעי המדינה, אונ' תל אביב

דמות לחיקוי: אין לי באמת דמות לחיקוי, אבל הלוואי שאוכל לחיות חיים מלאים וטובים כמו הוריי ולהיות שם עבור משפחתי כפי שהם שם בשבילי

חופשה מושלמת: שלי –אשתי – טומי, אלי ובר – הילדים שלי – מלון מפנק בהרי איטליה. יום אחד מטיילים, יום אחד מתפנקים וחוזר חלילה. כל ערב אוכלים טוב ושותים קצת. מה עוד צריך?

אם לא היית מנהל שיווק, מה היית עושה? מאמן כדורסל

אולי יעניין אותך

אביב בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
קרדיט יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח