"הקורונה משנה סדרי עולם בתחום הניהול – מי שלא ישתנה ייעלם"

הקורונה שינתה סדרי עולם והיא ממשיכה
להשפיע, זה לא מידע חדש. אך מעבר להשפעתה על חיי היומיום של כולנו היא גורמת
לתופעה אחרת לגמרי ומשנה את עולם העבודה. לא מדובר רק בעבודה מהבית, השינוי
הניהולי גדול הרבה יותר מכך. אמיר כהני, שותף מנהל מחלקת היועצים בפירמת הייעוץ
הבינלאומית
AUREN טוען שלא רק
שהקורונה שינתה סדרי ניהול בצורה גלובלית, מי שלא יעמוד בחוקים ובנהלים החדשים –
פשוט ייעלם מפני שלא יהיה רלוונטי.
נפגשנו איתו לראיון על ניהול בעידן קורונה.

אמיר, מה הקורונה שינתה באופן הניהול העולמי?
"ראשית, היא שינתה את הצריכה מול הביקוש. טעמיהם של הצרכנים השתנו ולכן גם
האסטרטגיה של הארגונים והחברות צריכה לעמוד בסימן של שינוי. ארגונים צריכים היום
להתנהל בצורת אקורדיון ולהתאים את עצמם למצב. זה בדיוק ההפך מניהול מסורתי-קשיח.
מה שנדרש היום מארגונים ומנהלים זו גמישות, להגיב מהר לשינויים כאשר העובדים, גם
הם, לוקחים בזה חלק.


עכשיו, כדי שהעובדים יירתמו למהלכים האלה, כדי שירצו להיכנס מתחת לאלונקה הם
חייבים להרגיש שייכים לארגון, להרגיש שרואים אותם, שהם בעלי ערך עבורו. לא עוד
בורג במכונה או להרגיש שהם שקופים.
אתן לך דוגמא. עבדתי עם חברה לוגיסטית שעובדיה התפטרו זמן קצר אחרי שהתחילו לעבוד
בה. מניתוח שערכנו עלה שאזור המטבח והשינה היו מוזנחים. מסיבה זו אנשים לא רצו
לעבוד שם מפני שהרגישו שלא רואים אותם.
כמובן שגם המנכ"לים עצמם צריכים להבין שהם לא יודעים הכל ועליהם להתייעץ עם
עוד אנשים וזו תופעה מבורכת שאנחנו רואים יותר ויותר בעולם".

כהני בהחלט יודע על מה הוא מדבר, הוא פיתח תפיסה עסקית ייחודית המביאה מבט אחר על הדרך בה אנו יוצרים
עסקים ריווחים לאורך זמן,
Beyond Selling: The VSO Way"". כעת, הוא אף נכנס איתה לשוק ההודי.

אמיר, ספר על השיטה הייחודית שפיתחת?

"השיטה מציעה לארגונים להסתכל על לקוח הקצה וממנו להתחיל את תהליך הייצור. אם עד היום
ארגונים הסתכלו מהארגון החוצה אז כעת אני מציע להפוך את הסדרים ולהבטיח בכך לארגון
הצלחה רבה יותר משום שהיא מעניקה ללקוח את מה שהוא רוצה. בכך יהיו עסקים טובים למוכר,
לקונה ולעולם.


המתודולוגיה העסקית שחיבר
כהני ”הארגון המוכר ערך" היא חדשנית ומקיפה. היא מתמקדת בזיהוי והגדרת הערך של
העסק, המבוקש על ידי לקוחות ומתאימה בשיטתיות את תהליכי העבודה שלו כדי לספק לא הערך
הנדרש ללקוחות ובכך להביא להגדלת הרווח העסקי. נכון לעכשיו, המתודולוגיה יעילה הן בשוקי
B2B והן ב־B2C כאשר חברות מקומיות ובינלאומיות אחרות כבר מיישמות אותן
בהצלחה".

כעת העולם מצוי בעליות מחירים בשלל ענפים. למעסיקים יהיה כסף לממן את היחס
המיוחד וההטבות לעובדים שאתה מדבר עליהן?

"יש היום בשוק מערכות אוטומציה משוכללות שמייעלות את העבודה במגוון ענפים. ניתן
להכניס אותם לשימוש במגוון רחב של ממשקים, בכך הם יכולים לשפר את פעילות החברה
במגוון תחומים. יכול להיות שצריך גם לעשות שינויים בכח אדם. יש הרבה מאוד אפשרויות
במה שניתן לעשות ולהגיב למציאות הקיימת. מנכ"ל צריך לא רק להתעדכן במה שקורה אלא להגיב לו. להבין שהידע שנכון להיום,
לא רלוונטי למחר. מנכ"לים שלא ירוצו קדימה ויתקדמו, ייכשלו בסופו של דבר כי
לא יעמדו בשינויים הגלובליים".

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח