"ממש מבאס לראות עד כמה החברות משקיעות במבצעים של שופינג IL ולא מבינות שיש דברים בסיסיים שדופקים להן את המכירות באונליין", כתב שוקי מן, מנכ"ל LixFix בפוסט פייסבוק. שוקי בסך הכל רצה להזמין באתר סטימצקי את הספר החדש של דן אריאלי, אבל לא האמין כמה מכשולים מציבות חברות רבות בפני הלקוח.
"המחיר באתר סטימצקי היה מצוין, התחלתי הזמנה, עברתי לתשלום אבל אז דרשו ממני לפתוח חשבון. מעצבן, לא נחוץ בכלל אבל הרבה עושים ככה אז זרמתי", מסמן שוקי את המכשול הראשון.
"לאחר הכנסת כל הפרטים הודיעו לי שנשלח לי מייל אימות. למה צריך אימות אני לא יודע, אבל שוב זרמתי, יצאתי מהאתר (!), הלכתי למייל ולחצתי על הלינק, שנפתח בספארי בעוד שאת ההזמנה ביצעתי בכרום", המשיך שוקי.
מכשול גדול יותר עוד חיכה לו בהמשך: "חזרתי לאתר של סטימצקי, המשכתי לבחירת משלוח ואז גיליתי שהאופציה של דואר רשום עולה 10 ש"ח. אז נכון שגם אחרי המשלוח זה עדיין יוצא זול יותר מהמחיר המקורי, ונכון שהעלות האמיתית של משלוח בדואר רשום היא 13.2 ולא 10, אבל נורא מעצבן לשלם 15% ממחיר המוצר על משלוח, והיה עדיף שהמחיר המקורי יהיה יקר יותר ובלבד שהמשלוח יהיה בחינם (וזה עדיין היה יוצא יותר זול מצומת ספרים).
אבל כמו שאמרתי אני זורם, ולכן בחרתי באופציה של דואר רשום והתקדמתי לתשלום".
כאן זה לא נגמר….
"בשלב הזה לא ממש זכרתי כמה הספר עולה וכמה זה יוצא בסה"כ", הוא כותב", אז לפני שהכנסתי פרטי אשראי הייתי צריך לחזור לאתר, לחפש את שם הספר, להסתכל כמה הוא עולה ואז לחזור שוב לקופה. מתוסכלים? גם אני. התעצבנתי ולא קניתי.
אם זה לא מספיק, עבר שוקי מן לאתר נאוטיקה, וגם שם גילה שלא חוסר הבנה בעולם האונליין:
"קודם כל נראה שהbadge של 'משתתף במבצע…' התווסף לכל המוצרים גם אלו שלא במבצע (התבאסתי לגלות את זה אחרי שהוספתי את החולצה לסל).
ודבר שני – כשבוחרים עיר/רחוב חייבים לבחור מתוך רשימה ואין אפשרות לכתיבה חופשית.
אמהמה – גם אחרי שמתחילים לכתוב שם רחוב לא מופיעה שום רשימה, ולכן האתר אפילו לא נותן לעבור לשלב התשלום".