ממחקר שנערך בחברת קנליס (Canalys) עולה כי חברת טלמפ הישראלית הינה בעלת בסיס המשתמשים הגדול ביותר באירופה ובמזרח התיכון עם מובילות שוק של כ-50% נכון לסוף הרבעון האחרון של שנת 2009.
עוד עולה מהמחקר כי כ- 2.6 מליון משתמשי קצה באירופה והמזה"ת, מנווטים באופן קבוע בפתרונות ניווט סלולאריים (שאינם פתרונות חינמיים במסגרת "תקופת ניסיון") וכי מרביתם בוחרים לעשות שימוש בפתרונות הניווט של טלמפ, המסופקים להם על ידי מפעילות הסלולר. מספר המנויים שבחרו בפתרונות הניווט של טלמפ גדול משמעותית ממספר אלו שבחרו בספקי ניווט אחרים וביניהם נוקיה, שהגיעה למקום השני עם נתח שוק קטן במעט מ-15%.
מדובר בהישג משמעותי לחברה ישראלית ברמה הגלובלית והיא תוצר עיקרי של שת"פ הדוק בין טלמפ והמפעילות הסלולריות כגון וודאפון, טלפוניקה, O2, פראנס טלקום ועוד. ב-2009 החליטו המפעילות הסלולריות להתייחס לשירותי הניווט כחלק אינטגראלי מחבילות התוכן והשירותים שהן מציעות למשתמשי הקצה ולכלול אותם בחבילות הבסיס ללא עלות נוספת – מהלך שהגביר את קצב חדירת השירותים למנויים.
אורן נסים, מנכ"ל טלמפ: "שנת 2009 הייתה שנה מצוינת לטלמפ במונחי צמיחה וחצינו את רף מיליון הלקוחות – ותוצאות המחקר משקפות זאת היטב. העבודה המשותפת עם המפעילות הסלולריות לשירותים מבוססי מיקום הייתה ונשארת אסטרטגיה דומיננטית עבור טלמפ. המחקר מראה שגם במציאות הכוללת אלטרנטיבות תחרותיות, שירותים מבוססי מיקום תחת מטריית השירותים של מפעילות הסלולר ימשיכו להתפתח לכיוון אסטרטגיה מנצחת".
כריס ג'ונס, משנה למנכ"ל קנליס, אמר כי: "כאשר חיפוש, מיפוי וניווט הופכים לשירותים סלולאריים ראשונים במעלה, אנחנו מאמינים כי כבר בעתיד הקרוב נראה יותר ויותר מפעילות סלולריות הכוללות שירותי ניווט כחלק בלתי נפרד מהחבילות שהן מציעות למשתמשי הקצה, וכך יאפשרו ללקוחותיהן להיחשף לשירותים איכותיים, המעניקים חווית שימוש ממותגת ומותאמת במיוחד לכל משתמש".
המחקר המלא יפורסם בשבועות הקרובים.