"יש להיזהר מתחרות עודפת בשוק הסלולר ומאפליה לרעה של מפעילים קיימים"

"יש להיזהר מתחרות עודפת בשוק הסלולר ומאפליה לרעה של מפעילים קיימים, דבר העלול ליצור עיוות שיפגע בענף, וכפועל יוצא גם בצרכן", כך אמר היום (ג') גיל שרון, מנכ"ל פלאפון בכנס התקשורת של המי"ל בו השתתף שר התקשורת, משה כחלון. בדבריו, התייחס שרון לסוגיות הליבה הרלוונטיות לענף הסלולר כמו והעלה מספר נקודות למחשבה לשר התקשורת הנכנס ולאנשי משרדו.



נקודה ראשונה שהעלה שרון, היא קביעת מדיניות ארוכת טווח. לדבריו, שוק התקשורת וענף הסלולר בפרט זקוקים לאופק תכנוני לצורך ביצוע השקעות. במסגרת המדיניות הקיימת, ישנן סוגיות מהותיות שהאופק הרגולטורי לגביהן אינו ברור, לרבות חבילות וסלי שירותים, הפרדה מבנית, שירותים מבוססי טכנולוגיה וכן אופי התחרות בין בעלי תשתית סלולרית או MVNO. שרון הדגיש, כי אי בהירות לגבי העתיד תרתיע משקיעים ובכך תפגע בהשקעות עתידיות ובהתפתחות השוק.



נקודה נוספת שהעלה שרון היא המנעות משרד התקשורת ממיקרו רגולציה. לדבריו, על פי כל הפרמטרים המקובלים קיימת רמת תחרות גבוהה מאד בשוק הסלולר בישראל. לראייה: מספר המפעילים הסלוללריים בישראל הוא מהגבוהים בעולם – 4 מפעילים, כמו במדינות גדולות אוכלוסיה כמו גרמניה, אוסטרליה או איטליה. "לעומת זאת", אמר שרון, "ההכנסה הממוצעת לדקה של חברות הסלולר בישראל נמוכה משמעותית ביחס למדינות אחרות, ועומדת על 10 סנט לדקה, לעומת 20 סנט ויותר, בספרד, הולנד, צ'כיה, יפן ושוויץ. המצב התחרותי בישראל מביא להתאמה אופטימלית בין צרכי הלקוחות לפתרונות המסופקים על ידי המפעילים, ומכאן שמיקרו רגולציה בשוק הסלולר, לרבות בנושאים כמו מבנה חשבונית, סבסוד ציוד קצה, סוגיות שירותיות ומחירי שיחות מחו"ל, הינה מיותרת ואף עלולה להזיק".



שרון המליץ להמנע מתחרות עודפת. לדבריו – הגברת התחרות מעבר לסביר באמצעות התערבות רגולטורית עלולה לפגוע בחוסן המתחרים ולכן צריכה להיות זהירה ומבוקרת. "הצרכן נהנה מהתחרות בטווח הקצר אך השחיקה ברווחיות המתחרים תפגע בטווח הארוך בהשקעות בתשתיות ובאיכות השירות לצרכן, שכיום הינה מהגבוהות בעולם".



"הכנסת MVNO", אמר שרון, "שנועדה להגביר את התחרות, גרמה במדינות שונות בעולם למפעיל שנכנס להפסדים כלכליים. מרבית הMVNO- בעולם פשטו רגל לאחר שגרמו לזעזוע בשווקים. עלינו ללמוד מכך כאן בישראל, ולדעת להבחין בין הסדרה רגולטורית לצורך הסרת חסמים לכניסת שחקנים חדשים, לבין התערבות וכפייה של ממש".



שרון המליץ עוד למשרד התקשורת להימנע מאפליה לרעה של מפעילים קיימים. לדבריו, "ההשקעה השוטפת של המפעילים הקיימים אינה נופלת מזו הנדרשת ממפעיל חדש. חברות הסלולר בישראל השקיעו בעשור האחרון בתשתיות השקעות עתק בהיקף של כ- 15 מיליארד שקל. לכן, תנאים מפלים שניתנים כדי לעודד כניסה של מפעיל חדש, כגון הפחתת דמי קישוריות, דמי רישיון, תמלוגים ועוד יוצרים עיוות כלכלי שפוגע בשוק".



המלצה חמישית שהעלה שרון בכנס היתה לעבור לרישיונות גלובליים המאפשרים למפעילים בעלי תשתית לספק את מלוא מגוון השירותים שהתשתית מאפשרת. לדבריו, השיטה המסורתית של הרישיונות שמעניק משרד התקשורת קושרת באופן חד-ערכי בין השירות המסופק על ידי בעל הרישיון לבין טכנולוגיית התשתית. "יש צורך בהתאמת מדיניות הרישוי לקדמה הטכנולוגית, תוך מתן חופש פעולה תחרותי, אמר שרון.

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
סיסיליה סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
קסטרו עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח