מזרע, אחד המותגים הוותיקים בישראל אשר חוגג השנה 50, יוצא במהלך מיתוג מחדש אשר יתבטא בהחדרתו לתחום חדש והפיכתו למותג נגיש יותר. החברה, אשר נרכשה לפני כשנה על ידי חברת טיב טעם המחזיקה ב- 75% ממנה, ניצלה את השנה האחרונה בכדי לבצע תהליכי התייעלות ומחקר.
מהחברה נמסר הבוקר כי מחקרים אלו הראו כי המותג "מעדני מזרע" הנו בעל רמה גבוהה של מודעות ותפיסת איכות, אך נתפס כמותג פרימיום בעל נגישות נמוכה ולא עדכנית. עוד עולה כי השם מזרע נתפס כמותג של בשר חזיר, למרות שרק 50% מתוצרת החברה הינה בשר לבן.
עוד נמסר כי במטרה להגדיל את זמינות ומגוון המוצרים, נכנס המותג לראשונה לתחום הנקניקים הפרוסים הנמכרים על המדף. עד היום פעל המותג בעיקר בשוק הנקניקים הארוזים, אשר נמכרו בתוך המעדנייה.
בחברה אומדים את היקף המהלך בהשקעה של 3 מליון ₪, שכללו רכישה של ציוד מכונות ראשונות מסוגן בישראל המתמחות בפריסה ואריזות וואקום ברמת היגיינה מקסימאלית. קו הנקניקים הפרוסים יכלול 12 מוצרים שונים, אשר רק 33% מהם הינם בשר לבן.
המוצרים ישווקו בסניפי טיב טעם וב- 750 נקודות מכירה המשווקות את מוצרי מזרע ברחבי הארץ. אלדד הרי מנהל המפעל מציין: "הכניסה למוצרי מדף של נקניקים הפרוסים תאפשר למותג מזרע להגיע לפלח שוק שלרוב אינו רוכש את מוצריו במעדנייה, ובכך להגדיל את נתח השוק והמודעות שלו. אנו צופים כי הכניסה לתחום החדש, לצד ההשקעות הרבות והרחבת הפרישה, יהפכו את שנת 2007 לשנת מפנה ויביאו לגידול של 12% במכירות החברה".
מהלך המיתוג מחדש ילווה בהצערת הלוגו– משם החברה הושמטה המילה "מעדני" ובמקביל, שונה הלוגו "מזרע" לגוון צעיר ועדכני יותר, והוא יופיע מהיום על כל מוצרי החברה. על עיצוב הלוגו החדש ועיצוב האריזות אחראי משרד הפרסום "רז שלוש".
השקת קו הנקניקים החדש יגובה בתקציב פרסום של מליון ₪ הכולל עיתונות ופעילות בנקודות המכירה.
מפעל מזרע הממוקם בקיבוץ מזרע שבצפון נוסד בשנת 1957 על ידי הקיבוץ והוא מציין השנה כאמור 50 שנים להקמתו. היקף המכירות של המפעל מוערך בכ-75 מליון ₪ בשנה.