"מקדם אתרים לא מקצועי עלול לגרום נזק בלתי הפיך לאתר במנועי החיפוש"

החלפת קישורים בין אתרים – מועילה לקידום האתר או שבעצם מזיקה לו? מה זה PAGE RANK? מהו אחוז צפיפות מילות המפתח המומלץ לקידום האתר ועד כמה הוא באמת משפיע על מיקומו של דף נחיתה במנועי החיפוש?



בפורומים ובבלוגים הקיימים ברשת, קיימות עשרות תשובות שונות ומשונות חלקן שגויות ועלולות לגרום נזק חמור לאתרים, לעיתים עד כדי מחיקתם ממנועי החיפוש של גוגל לחודשים רבים.



"היכולת לסנן את המוץ מן התבן היא קריטית" אומר אורן שץ, מנכ"ל חברת SeoIsrael, שהקימה כעת מכללה מתמחה בנושא. "תופתעו לדעת כמה ידע מוטעה קיים כיום בתחום וכמה הוא יכול להזיק לקידום האתר".



"בראיונות עבודה רבים שקיימנו בחברה הפגינו המועמדים ידע חלקי בלבד ולעיתים אף ידע מוטעה. הדבר חמור שבעתיים כאשר מדובר באנשים שכבר מספקים שירותי קידום ללקוחות. קידום אתרים זהו מקצוע לכל דבר, ויש להגדיר סטנדרט מינימאלי של מקדם אתרים מקצועי שיכול לקבל לידיו פרויקט, ולנהל אותו לטובת הלקוח ולקידומו במנועי החיפוש, מבלי לפגוע באתר ומבלי לבצע מניפולציות לא חוקיות".



את הסטנדרט החדש למקדמי אתרים מקצועיים, ניתן יהיה ללמוד בקורס קידום אתרים מקצועי שיפתח ב 19.5.2009, הקורס שייפרש על פני 19 שיעורים, בהם יועברו תכנים החל מן הבסיס ועד לנושאים המתקדמים ביותר בתחום פרי ניסיונה של החברה. הקורס ילווה בפרויקט קידום אתר ייחודי שיאפשר להם לא רק לדבר על קידום אתרים אלא ליישם בפועל את עבודת הקידום. בנוסף, יעברו חניכי הקורס מפגשי העשרה הכוללים פגישה עם נציג Google, והרצאות בנושאים שונים כגון ניהול תוכניות שותפים, אחסון אתרים, כתיבה לאינטרנט, שיווק בדואר אלקטרוני, עיצוב ממשק משתמש ועוד.



שץ: "לאחר שנים די רבות בהן התמקדנו בקידום של לקוחות, אנו יכולים לומר שעיצבנו הבנה עמוקה לגבי הידע הנדרש בכדי להיות מקדם אתרים מקצועי בישראל. בתחום הקידום אין חכם כבעל ניסיון", אומר שץ. "אני מאמין כי הסטנדרט שבנינו יתאים גם לחברות אחרות הפועלות בתחום".



"בשונה מקורסים לקידום אתרים שקיימים בשוק, שמציעות המכללות השונות, כחלק ממגוון קורסים כולל שהן מציעות לסטודנטים שלהן, מדובר בקורס שצמח מתוך הניסיון שלנו כתעשייה שצורכת עובדים מקצועיים. כמעסיק פוטנציאלי אנחנו יודעים מה יגרום לנו לקבל עובד ומה יגרום לנו לומר שהעובד לא מספיק מקצועי. מאחר שאנחנו חברה מובילה בשוק, ההסמכה שלנו תיצור סטנדרט של עובדים שיתאימו לכל התעשייה".



שץ אינו מודאג מטיפוח מתחרים פוטנציאליים: "אמנם אנחנו לכאורה מכשירים את המתחרים שלנו לעתיד, אך עדיף לי להכשיר מתחרים ראויים שיעלו את הדימוי של התחום בעיני הלקוחות הפוטנציאליים, מאשר התוהו ובוהו שקיים בתחום כיום".

אולי יעניין אותך

הלן דורון לימודים מהבית צילום יחצ (2) (Custom)
16383picaa1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים