"תם העידן של מדידת רייטינג בלבד. תעשיית השיווק והפרסום חייבת לפתח כלי מדידה חדשניים"

"תם העידן של מדידת רייטינג בלבד. תעשיית השיווק והפרסום חייבת לפתח כלי מדידה חדשניים" כך אמר רוברט יונגסטרה, סגן נשיא לתחום השיער בפרוקטר אנד גמבל העולמית, בכנס השיווק והמדיה של איגוד המפרסמים בו הוצגה גישת החברה לחדשנות עסקית. יונסטרה הוסיף כי הפער העיקרי הקיים היום הוא בתחום מדדי ההצלחה וכלי מדידה. "בעוד אמצעי שיווק חדשים נכנסים לשימוש, אמצעי המדידה עדיין מפגרים: אנו עדיין מודדים צפייה דרך רייטינג, בעוד שהשיווק של ימינו מוליד חוויות ורגשות אותם אין באפשרותינו למדוד. חוסר היכולת למדוד את הצלחת שיטות השיווק החדשות גורם לכולנו להסס בבואנו ליישם אסטרטגיות חדשות. לכן, יש צורך לאגד כוחות ולהשקיע בפיתוח כלי מדידה חדשים לצורך זה".



"בפרוקטר אנד גמבל חדשנות היא חלק מהתרבות", אמר יונגסטרה במצגת. "חשוב שחדשנות לא תתבטא רק במוצרים, אלא תהיה חלק מחיי הארגון ומהחשיבה העסקית שלו. ללא חדשנות לא ניתן להבטיח גידול עסקי ארוך טווח".



יונגסטרה הציג את גישתה של פרוקטר אנד גמבל, אשר הבחינה בשנים האחרונות בירידה באפקטיביות של הפרסום המסורתי. "הצרכנים של היום פחות קשובים למסרים שיווקים. בשנות ה-60 רמת זכירת פרסומות עמדה בממוצע על 34%, בעוד שכיום היא עומדת על כ-9%. מובן שיש לכך השפעה דרמטית על אפקטיביות הפרסום, דבר המחייב שינוי גישה."



על מנת להתמודד עם השינוי בפתיחות הצרכנים למסרים שיווקיים הנהיגה הנהלת פרוקטר אנד גמבל שינוי חשיבתי ותרבותי בחברה. "אסטרטגיית השיווק שלנו עברה שינוי: מאסטרטגיה הרואה בצרכן מטרה למסרים שיווקים, לאסטרטגיה הרואה בצרכן, שותף. שינוי זה מחייב אותנו ללמוד טוב יותר את הצרכנים, מעבר לדמגורפיה ולסטראוטיפים. אנחנו מנסים ללמוד את אורח חיי הצרכנים שלנו, על מנת לזהות הזדמנויות בהן הם קשובים, ואפשרויות לתקשור אשר הם ישמחו לקבל."



יונגסטרה הציג מספר דוגמאות לפעילות שיווקית ממוקדת-צרכן, ביניהן ציין במיוחד את פעילות מותג הכביסה ביומט במגזר החרדי.




רוברט יונגסטרה, אחראי על תחום מותגי השיער בפרוקטר אנד גמבל העולמית, ביניהם הד אנד שולדרס, פנטן וצבעי השיער וולה, שהיקף המכירות של כל אחד מהם עולה על מיליארד דולר בשנה.

אולי יעניין אותך

 אהרנסון
משפך שיווקי
1773315519_JerusalemMuniLogo1
15952pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס