איך הגעת לפעילות העמותה?
כשסיימתי
את לימודי המשפטים, עבדתי במשרדי עורכי דין בניו יורק ובשיקגו ולבסוף פתחתי משרד
עצמאי משלי. בגיל 35 הגעתי לביקור בישראל, לגמרי במקרה, לכנס של עורכי דין על משפט
בינלאומי והסברה. הרגשתי כאן בבית, יותר מאשר בארה"ב ומצאתי עוד תירוץ ועוד
תירוץ להגיע לביקור נוסף, אחרי שעליתי לארץ ראיתי מודעה של דרושים לעמותה, אשר
חיפשה כתב ועורך תוכן. ההיכרות עם האופי האמריקאי והחיבור לישראל, יחד עם הניסיון
שלי כעורך דין, עזרו לי לבלוט על פני שאר המועמדים.
האם
מדובר בפער שמדינת ישראל הזניחה, או שקיימת זירה תקשורתית שמדינות כבר לא יכולות
למלא בן תפקיד?
העמותה
לקחה על עצמה את התפקיד מתוך תחושה של שליחות, היא פועלת משנת 2000 למען סיקור
הוגן של ישראל בעולם. בעולם המודרני המלחמה התקשורתית היא לא פחות חשובה מהמלחמה
הצבאית. אם מסתכלים על ההיסטוריה, ככל שעם ישראל מחליט לעשות משהו ברצינות, בסוף
זה מצליח, לפעמים אפילו כנגד כל הסיכויים. במקרה הזה, אני לא חושב שהפנימו כאן עד
הסוף את החובה להשקיע בתחום הזה, אבל מה שמעודד אותי זה שבמהלך מבצע 'שומר חומות',
קיבלנו בעמותה, כל יום, מאות וואטסאפים מישראלים צעירים שרוצים לעזור
ולהשתתף בשיח העולמי. הרצון קיים ואנחנו צריכים רק לתת להם את הכלים.
איפה נמצא כיום לדעתך מרכז הכוח התקשורתי – בתקשורת הממוסדת או
ברשתות החברתיות?
גם
וגם. האמת שהרבה שיחות ברשתות מבוססות על אייטם שיצא מחדשות המיינסטרים ואז הפך
לפוסט שמביא תגובות ושיחות. אנשים סומכים על התקשורת. אם CNN או
BBC או ה
New York Times – אומרים שמשהו נכון, אנשים מאמינים
לזה, גם אם זה מוטעה או אפילו שקרי לגמרי. ככל שאנחנו מביאים ביקורת אונליין וזה
הופך ויראלי, העיתונאים שמים לב ומתקנים את הכותרות. לכן חשוב לנו להיות פעילים
במקביל גם ברשתות החברתיות וגם במדיה המסורתית, המיינסטרים.
לאחרונה ערכה העמותה סקר בלעדי אשר בוצע על ידי חברת מחקרי השוק טכנומטריקה, ולפיו כ-20% מהאמריקנים תומכים בישראל, כ- 20% תומכים בפלסטינים וליתר, כ- 60%, אין דעה מוצקה לכאן או לכאן. הסקר שערכנו מעיד עדיין לא מאוחר מדי לספק למרבית האמריקאים את המידע המדויק והמשכנע על ישראל כדי להשיג תוצאה יעילה. אפשר לדבר עם הדור הצעיר – ואפשר להצליח. לכן הגינו את את הקמפיין Israeli Wednesday, כל אחד ואחת מאיתנו יכול לשתף פעולה, להביא ביחד מסה קריטי ולהשפיע באופן משמעותי. ניתן להיכנס לאתר שלנו www.honestreporting.com בכל יום רביעי להוריד מתוך בנק של חומרים: תמונות, ציטוטים, לינקים. אפשר להעלות לסטורי או לפוסט או פשוט לעשות שיתוף או לייק. אנחנו עושים את העבודה, אתם עושים את ההשפעה.
האם ניתן לנצח במאבק על דעת הקהל העולמית?
בטח
שכן – אנחנו מביאים הצלחות כמעט כל יום! למשל, יצאה כותרת ב
NBC News –אחת
מהרשתות הגדולות בארה"ב
"Israeli police shoot to death Palestinian woman in Old City" (שוטר ישראלי יורה עד
למוות באישה פלסטינית בעיר העתיקה) אבל לא כתבו את האמת: שהיא מחבלת מנסה לדקור
אנשים והשוטר הציל חיים. אנחנו פעלנו ומהר מאוד NBC
News תיקנו את הכותרת.
איך היה נראה מבחינתך ניהול תקשורתי מושלם?
בארץ
הרופאים ומנתחים מאוד גאים להגיד שהם מטפלים בכל מטופל באופן שווה, בין אם זה מחבל
או קורבן. ככה צריך לפעול עיתונאי – להביא את הסיקור הנכון, ההוגן, והאמיתי, ולא לקחת
צד. לתת לצופה את הכלים להחליט בשביל עצמו איך להבין את חדשות העולם. אבל בתחום של
עיתונות ברוב העולם זה כבר לא ככה – הרבה עיתונאים הפכו לאקטיביסטים והם יותר
מעוניינים לספר נרטיב מאשר את האמת.
השאלון האישי
איזו
דמות השפיעה עליך?
מגוון דמויות: יש לי מנטורים מדהימים, אחת
היא פסיכולוגית בכירה שממש כמו אמא, עוד אחד הוא אחד מהאפריקאים האמריקאים
הראשונים שעלה לתפקיד "פרטנר" (שותף) במשרד עו"ד
בארה"ב. הדבר המשותף הוא שהם הצליחו בחיים באופן עצמאי
כנגד כל הסיכויים, דווקא כמו מדינת ישראל והעם היהודי. הם לימדו אותי דרך חייהם
שגם אני יכול.
איש
שווק מומלץ שעבדת איתו? דנה שלום כהן שעושה לעמותה את השיווק הבינלאומי
וקארן לב אשת יחסי הציבור שלנו
לימודים?
תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטת אילינוי (University
of Illinois) ואז תואר שני במשפטים באוניברסיטת
ג'ורג'טאון (Georgetown)
עבודה
ראשונה? בחיים המקצועיים התחלתי כעו"ד באחד מהמשרדים המובילים באולם Weil
Gotschal & Manges במטה בניו יורק. אבל כסטודנט עבדתי כשומר באולם גלישת
קרח – גלשתי עם הלקוחות ועזרתי לכל מי שנפל על הקרח.
מהו
ג'וב חלומותיך? אני עושה אותו עכשיו! עבודה משמעותית לטובת ישראל ועם
היהודי. אבל אם הייתי עושה משהו אחר בחיים זה יהיה בטח לשחק בסרטים
וסדרות.
חופשה
חלומית? האמת זה לא משנה מה או איפה, רק שאהיה עם מישהי שאני אוהב אותה.