הנהלת עיתון הארץ, הכולל את העיתון הכלכלי TheMarker, ממשיכה לדבוק באסטרטגיה השיווקית כעיתון היחיד שמפרסם את נתוני המנויים שלו. במסגרת מדיניות זו חושף העיתון, בפעם השנייה ברציפות, את מספר המנויים המשלמים שלו, העומד על 63,512 מנויים ומשקף גידול של כ- 5.63 אחוזים, בתקופה שבין החודשים ינואר – יולי 2007.
הנתון שעליו מדווח הארץ, מבוסס על נתוני מכירות המנויים ומשקף רק את כמות המנויים המשלמים ולא את כמות העותקים המודפסים כולה, הכוללת את נקודות המכירה, מנויי ניסיון וכדומה, שנעה בין 73,000 עותקים בממוצע ביום חול לבין 97,000 עותקים בסוף השבוע. נתונים אלו עולים מתוצאות הבדיקה החיצונית של נתוני המנויים והתפוצה, שערך עבור העיתון משרד רואי חשבון סומך חייקין KPMG.
לאחרונה, זכה TheMarker בפרס ה"אפי פלטיניום" בתחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי Effie Awards 2007, עבור בניית המותג הכלכלי החזק בישראל במהלך ה- 5 שנים האחרונות.
מאז השקת העיתון הכלכלי TheMarker בינואר 2005 ועד מחצית שנת 2007, גדל מספר המנויים של עיתון הארץ בכ- 20%. בנוסף, במעבר ממוסף "הארץ-כלכלה" לעיתון הכלכלי, בין השנים 2004 ל- 2006, עלתה התפוצה הנמכרת של העיתון (ימי חול ושישי) ב- 15%, המשקפת עליה של פי 3 מהיעד שנקבע למהלך ההשקה. כמו כן, חלה עליה של 50% בהכנסות מפרסום בעיתון הכלכלי TheMarker בהשוואה להכנסות מוסף "הארץ-כלכלה". תוצאה זו מנוגדת למגמות השוק, שכן על פי נתוני איגוד המפרסמים, במהלך שלוש השנים האחרונות, חלה ירידה ריאלית בהכנסות מפרסום בעיתונות הכתובה.
תלמה בירו, מנכ"ל איגוד המפרסמים, אמרה היום כי, "אנו שמחים על כך שהנהלת עיתון 'הארץ' החליטה לחזור ולבקר את תפוצת המנויים של העיתון ומברכים על היוזמה האמיצה. הארץ' הינו העיתון היחיד והראשון המבקר את תפוצת מינויו ואנו מקווים כי המהלך יהווה סמן לעיתונים יומיים נוספים".
בירו הוסיפה כי "לצערנו, ישראל היא המדינה המתקדמת היחידה בעולם שאין בה ביקורת אובייקטיבית חיצונית של תפוצת עיתונים. חשיפת נתוני התפוצה האמיתיים ושקיפות דוגמת זו שבמהלך 'הארץ' יהוו קפיצת מדרגה משמעותית ביחסי העבודה של המפרסמים מול העיתונות הישראלית. אנו מצפים לשלב הבא שבו עיתונים נוספים יצטרפו ליוזמה ויציגו ביקורת תפוצה מלאה שתכלול לא רק את מספר המנויים אלא גם את כמות העיתונים הנרכשים בנקודות המכירה".
מנכ"ל עיתון הארץ, יוסי ורשבסקי אמר היום כי "פעילות זו נערכת בתאום ובעידוד של איגוד המפרסמים בישראל, בשאיפה לעגן סקר מדיה ייחודי עבור העיתונות המודפסת, שיהיה מתואם עם ביקורת התפוצה של האיגוד. אני שב ומקווה שגם העיתונים היומיים האחרים המופצים בישראל, יצטרפו ליוזמה של הארץ ויתרמו לחיזוק מעמדו של הפרינט בפרסום, בשוק תחרותי".