"חוקי הכלכלה והתחרות ממשיכים להתקיים גם בעיתות משבר כלכלי, ועלינו כמנהלים להמשיך ולבצע מהלכים אסטרטגיים, למרות אי-הוודאות בטווח הקצר". כך אמר היום גיל שרון, מנכ"ל פלאפון בוועידת ישראל לעסקים 2009. עוד הוסיף שרון כי "חברה שנבנית לטווח ארוך תוכל לשרוד כל משבר ורבים הסיכויים כי אף תצמח בטווח הרחוק".
שרון התייחס בדבריו להחלטה האסטרטגית שקיבלה חברת פלאפון בסוף שנת 2008, להשיק כמתוכנן את רשת ה-HIGH SPEED GSM שהושקעו בהקמתה כ-200 מליון דולר ועבודת הקמה של שנה וחצי. לדבריו, סמוך להשקת הרשת בשנה שעברה פרץ המשבר הכלכלי הגלובלי שייצר אי וודאות באשר לאופיו ולדרך בה הוא עתיד להתפתח.
"ההחלטה האם להשיק הרשת כמתוכנן, לא היתה טריוויאלית, שכן רשת הCDMA- לא אפשרה צמיחה עתידית בשל העדר GSM רומינג ומגוון מוגבל של מכשירים. לכן להנהלת החברה היה ברור שהמשך הצמיחה של החברה מותנה בהשקת הרשת החדשה. ומאידך המשבר המתהווה גרם תחושת אי ודאות האם עיתוי ההשקה במחצית ינואר יהיה נכון, האם הציבור ירכוש מכשירים וסמארטפונים בתקופה זו והאם השקה בתקופה כזו לא תפגע בתדמיתה של החברה, כשהמשק כולו מבוסס בשפל כלכלי".
לדברי שרון, "הדילמה האסטרטגית הייתה בין בחירה בדרך של מזעור סיכונים תוך פוטנציאל צמיחה מוגבל ואי מיצוי פוטנציאל השוק, לבין הגדלת הסיכון ומימוש פוטנציאל".
"שלוש האפשרויות שעמדו בפנינו", אמר שרון, " היו: דחיית ההשקה בשנה, שמשמעותה, עצירת ההשקעות באופן מלא ופגיעה במומנטום ההתפתחות של חברת פלאפון. אפשרות הביניים הייתה קיום השקה רכה למנויים קיימים בלבד, תוך עצירת ההשקעות בפרסום והפסד יצירת הבאזז בשוק הסלולרי התחרותי. האפשרות השלישית, אשר נבחרה בסופם של דיונים ארוכים, הייתה להמשיך את ההשקה כמתוכנן ולמרות המשבר. באפשרות זו היו גלומים סיכונים רבים יחד עם סיכויים אסטרטגיים משמעותיים.
שרון הסביר כי ההחלטה לבחור בהשקה מלאה, ובמלוא העוצמה, התקבלה מכמה סיבות מרכזיות: "ההשקעה בתשתית כבר בוצעה במרביתה, הסקרים הוכיחו כי הלקוחות מעוניינים בשדרוג ויש פוטנציאל לקוחות גם אצל המתחרים, ועל פי נתונים אמפיריים היה ברור כי הביקוש לשירותי סלולר גבוה ויציב, לצד ההבנה כי לטווח ארוך ההשקעה חיונית להמשך צמיחה ומיצוי פוטנציאל השוק.
לדברי שרון, בפרספקטיבה של פחות משנה נראה כי ההחלטה היתה נכונה. נראה שהמשבר הכלכלי מאחורינו והרשת החדשה הזניקה את הביצועים העסקיים של פלאפון. בתוך 9 חודשים בלבד הצטרפו לרשת יותר מחצי מליון מנויים, הכנסות החברה גדלו בכ- 11% החברה הציגה גידול של 19% ב- EBITDA , וההכנסה הממוצעת למנוי((ARPU ברשת החדשה גבוהה משמעותית מההכנסה הממוצעת למנוי ברשת הCDMA."