"הקיץ היא אומנם העונה החמה ביותר, אך לא כשמדובר במכירות של מנויים למועדוני כושר. בתי אב רבים בישראל יוצאים אל החופשות המשפחתיות ולבילויים השונים ולכן חודשי הקיץ יולי ובפרט חודש אוגוסט מתאפיינים באופן מסורתי במספר נמוך יותר של מתעניינים בהרשמה לחדרי כושר, דבר שמהווה אתגר למנהלי ובעלי מועדוני כושר" אומר יובל ליבלינג מנכ"ל Success Fitness העוסקת בייעוץ לתחום הכושר והספורט מקבוצת Success מהמובילות בישראל לייעוץ עסקי.
אורח החיים הבריא ושמירה על כושר וספורט נדחקים מעט הצידה לטובת תוכניות בילוי עם הילדים והסידורים השונים בהעסקתם בזמן החופשה: קייטנות, פעילויות בשעות אחה"צ, החופשה המשפחתית, התקציב שעומד לרשותנו ועוד. כל אילו תופסים מקום מרכזי בחיינו ונוגסים משמעותית בזמן המוקדש לעשיית ספורט.
בעוד שלקאנטרי קלאב ומועדוני הבריכה למיניהם יש יתרון משמעותי בקיץ והם זוכים למספר רב של מבקרים, מועדון הכושר הממוצע שלא יכול להציע שרותי בריכה ומדשאות סובל מירידה ניכרת במספר חידוש המנויים, ולהקפאת המנויים הקיימים בתקופת הקיץ של הלקוחות הקבועים הבוחרים לצאת לחופשות ובילויים עם הילדים.
ליבלינג אומר כי בחודשי הקיץ על חדרי הכושר לשווק את עצמם בצורה שונה המתאימה לתקופה זו וכי לא ניתן לצלוח את הקיץ עם הקמפיינים וההצעות המסורתיות שמועדון הכושר מציע במהלך השנה, כיוון שההצעות נופלות על אוזניים ערלות.
יובל ליבלינג מנכ"ל Success Fitness מספק מספר דרכים שיעזרו לחדרי הכושר להמשיך ולשגשג גם בחודשי הקיץ:
1. בניית מסלולי הצטרפות יעודים לפי חלוקה לקהלי היעד השונים:
א. פנייה לבני-נוער בגלאי העשרה הכוללת הצעת פעילות לחודשי הקיץ בלבד. "התוצאות של פניה כזאת תהינה מוצלחות כיוון שהן עונות על 2 קריטריונים בסיסיים: 1- פנייה לקהל יעד שיש לו צורך בפעילות ומחפש כל דרך להעביר את הזמן ואת החופשה 2- העיתוי הנכון – קיץ" אומר ליבלינג ומוסיף כי העלות מול התועלת הנתפסת מפעילות קיצית במועדון כושר היא גבוה ביותר מהטעם שבקיץ משווים אותה לפעילויות קיציות אחרות, כגון: קייטנות, חופשות, ימי כיף ויציאות בעלות של קייטנה לשבועיים וחצי ניתן לרכוש מסלול קיצי של שלושה חודשי פעילות מלאים. עלות של יום כיף שוות ערך לחודש שלם של פעילות במועדון כושר.
ב. פנייה לסטודנטים שנמצאים בחופשה מהלימודים ומחפשים פעילויות בתקופת הקיץ. חלק מהסטודנטים חוזרים ממעונות הסטודנטים או הדירות השכורות, בתקופת החופשה, לבית ההורים. הצעה למסלול קצר בעיתוי של חופשת הקיץ מתאים להם כמו כפפה ליד.
ג. פנייה למורים וגננות המתפנות בחופשת הקיץ לפעילויות שונות.
2. חיזוק פעילויות הפנים מועדוניות לטובת חברי המועדון. דוגמאות לפעילויות כאילו הם, תחרויות נושאות פרסים, מרתונים של פעילויות, מסיבות, ימים פתוחים וכדומה. הערך המוסף של פעילויות כאילו לחברי המועדון הוא גדול ומחזק את המחויבות שלהם למועדון הכושר. התוצאה שימור לקוחות טוב יותר. בנוסף ניתן לכלול בפעילויות אילו הזמנה של אורחים (דרך חברי המועדון="חבר מביא חבר") ובכך לחשוף בפניהם את המועדון ומכאן הדרך למכירות נוספות היא קצרה.
להלן מס' עדויות ממועדוני כושר שיישמו לראשונה הקיץ את ההמלצות:
עידן, מנהל סניף "Life & Fitness" נהרייה: "במהלך חודש אחד בלבד הצטרפו 116 לקוחות חדשים במסגרת מבצע ההצטרפות לתקופת הקיץ גרמה לעלייה בתזרים המזומנים לשלושת החודשים הקרובים
קצב הצמיחה (מס' המנויים הפעילים והמשלמים) עלה משמעותית".
אשד, מנהל סניף ""Life & Fitness עפולה: "מבצע הקיץ עזר בגיוס מנויים חדשים. אנו רואים זאת בקצב הצמיחה שלנו שעלה בחודש שעבר ב- 30 מנויים (כלומר מס' הפעילים עלה נטו ב-30) . מבצע זה חשף אותנו לקהל (תלמידי בית הספר) שלא ביקר קודם לכן ב- Life & Fitness. בעקבות הביקוש הגדול הכנתי תוכנית לגיוס תלמידים כבר בתחילת שנת הלימודים החדשה".
בועז, בעלים ומנכ"ל "בועז ספורט סנטר" בפתח-תקווה: "התגובה למבצע הייתה מדהימה! בחודש אחד בלבד הצטרפו 61 מנויי קיץ בנוסף להרשמות הרגילות. הצעירים שנרשמו נחשפו למקום. ההורים גילו כי יש דרך נוספת ובריאה יותר להפעיל את הילדים בקיץ. המבצע פתח דלת לקהל יעד חשוב וחדש של בני נוער ואנו עומדים להציע להם מנוי המשך במסגרת צעירה ותוססת עם סיום הקיץ".
איילת ז'ק בעלים ומנהלת מועדון "פאוור קלאב" באבן יהודה: "מבצע הקיץ שיפר את תזרים המזומנים בתקופה הזו בצורה טובה. לא רק ששמרנו על כמות מכירות ותזרים אלה שההכנסה גדלה בחודש הזה, היה חודש טוב!"