איגוד המפרסמים בישראל יעניק את תואר איש/אשת השיווק של השנה לשנת 2006 במסגרת ערב חגיגי של כנס השיווק והמדיה שיתקיים במוצ"ש ה – 20/1/07 במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א.
איש/אשת השיווק של השנה ייבחרו מתוך אנשי השיווק של החודש שנבחרו במהלך שנת 2006.
ינואר – שגיא כהן, מנכ"ל רשת yellow
הרשת גדלה לכדי 120 חנויות ועד סוף שנת 2006 מתוכננת פתיחתן של עוד 40. כל זאת במסגרת מדיניות החברה להפיכת מתחם התדלוק למתחם קמעונאי המספק מגוון שירותים תחת מטרייה אחת .הוקם מערך הפצה משוכלל שמספק מוצרים לכל החנויות על בסיס יומי. האספקה הקבועה, הנעשית בעיקר בלילה – החנויות פתוחות 24 שעות ביממה – מאפשרת להקטין את שטח המחסנים בחנויות ולהגדיל את שטח המכירה. המחזור החודשי הממוצע לחנות הוא כ-200 אלף שקל לחנות והמחזור של הרשת כולה הוא מעל 200 מיליון שקל בשנה.
אחד הפורמטים החדשים שמפתחת הרשת הוא yellow market – חנויות גדולות, על שטח של 250 מ"ר , עם מיגוון של 4000 מוצרים לעומת כ-1200 בחנויות הנוחת הרגילות.חנויות אלה מיועדות לקניות מתוכננות. הראשונה נפתחה באבן יהודה לפני כחודשיים וחצי.בשנה הקרובה ייפתחו עוד חמש, כולן באזור השרון.
פברואר – סיגל פרוז'נסקי, מנכ"ל סטודיו C
סיגל פרוז'נסקי ביצעה שני מהלכים שיווקיים מרכזיים. האחד – הרחבת מיגוון המוצרים שהחברה מציעה. לצד המוצר המרכזי, "עיצוב – חיטוב", יש היום גם קורסים של דיאטה, יוגה, הליכה מודרכת והגנה עצמית. יש גם קורסים לקבוצות מוגדרות כמו נערות, נשים בהריון, נשים אחרי לידה ועוד.
המהלך השני – שינוי הגישה הפרסומית. קודם כל – לא עוד דוגמניות, אלא לקוחות אמיתיות של סטודיו C שמראות תוצאות. שנית – רק שילוט חוצות. "זה עושה לנו את העבודה. בעקבות ההתמקדות המוחלטת בשילוט חוצות הגדלנו את מספר הלקוחות החדשות ב-35%". נפתחו 10 סניפים חדשים, וההכנסות גדלו ב-30%.
מרץ – מיכל נגרין, בעלת רשת חנויות מיכל נגרין
40 חנויות תכשיטים ואופנה מונה כיום רשת "מיכל נגרין" – 18 מהן בארץ ו-22 בחו"ל. לרשת יש גם מפעל בבת ים, שמעסיק מאות עובדים, והמוצרים – 1300 בקטלוג – נמכרים בחנויות שלה בכל העולם, וברשתות יוקרתיות כמו ניימן-מרקוס בארה"ב וסלפרידג'ס והרודס באנגליה.כל הייצור נעשה בארץ, וזאת על אף החיקויים של מוצריה שנמכרים הרבה יותר בזול. "אם היינו מסתכלים רק על הכסף" אומרת מיכל נגרין "היינו כבר מזמן עוברים לייצר במזרח הרחוק ומוזילים עלויות. אבל מטעמים אידיאולוגיים אנחנו מייצרים בארץ!"
אפריל – יריב שפע, מבעלי רשת ארומה
הסניף הראשון של רשת ארומה הוקם בירושלים ב-1994. כיום יש לה 75 סניפים ברחבי הארץ, סניף בניו יורק ובקרוב מאוד – סניף בטורונטו, קנדה. התחזית היא להגיע ל-100 סניפים בתוך שנתיים.
הרשת רואה את ייחודה בחוויית השירות שהיא מספקת ובכך שהיא זולה מהמתחרות. 100 אלף לקוחות ביום פוקדים את סניפי ארומה תל אביב, ולדברי הנהלת הרשת – 95% מהם הם לקוחות חוזרים.
לחברה יש מפעל קפה ומפעל בצק המספקים את המוצרים לכל סניפי הרשת. כל הסניפים הם זכיינים – החברה אינה מחזיקה סניפים בעצמה.
מאי – אייל מליס, מנהל חטיבת מוצרי הנייר ושרשרת האספקה בחוגלה קימברלי
המהלכים השיווקיים שהנהיג אייל מליס הביאו לגידול בנתח השוק של חוגלה – המובילה בשוק – בתחום נייר הטואלט, והוא עומד כיום על 66%.
אחד המהלכים היה השקת נייר טואלט חדש – לילי עם אלוורה, שכבש 10% מהשוק. נעשו מספר מהלכים לשדרג את המותג לילי, שבעקבותיהם גדל נתח השוק של המותג מ-24% ל-30%.
גם במותג מולט נערכו שינויים ומיצוב מחודש שהביאו לגידול בנתח השוק שלו בתקופת ההשקה המחודשת מ-12% ל- 22%, שהתייצב על 18% מאז. המהלכים הללו הצליחו להגדיל גם את קטגוריית נייר הטואלט כולה בשיעור מרשים של 8% ב-2005 .
יוני – עמוס הורביץ, היבואן והמשווק של נעלי CROCS
נעלי קרוקס, שייחודן הוא החומר ממנו הן עשויות, הפכו ללהיט היסטרי בחודשים האחרונים, למרות ששיווקן נעשה ללא פרסום, אלא מפה לאוזן. לדברי עמוס הורוביץ, מדובר בגרף גידול שמתמשך מאז שחברתו התחילה לשווק את המוצר בארץ לפני שנתיים וחצי.
הורוביץ אינו מוכן לנקוב במספרים. הוא מוכן רק לומר שהחדירה בישראל מקבילה להצלחה בארה"ב. וזה לא עניין של מה בכך: בתוך פחות מארבע שנים הפכה החברה הקטנה בבולדר, קולורדו, לאימפריה הנסחרת בנאסדאק ובעלת שווי שוק של יותר ממיליארד דולר.
יולי – חיים עורקבי, סמנכ"ל השיווק של המועצה להסדר ההימורים בספורט
חיים עורקבי זכה בתואר בזכות המהלך שעשה עם המותג ווינר, במקביל למונדיאל, שהביא לכך שבתקופת המונדיאל נשלחו 3.5 מיליון טפסים שהכפילו את הכנסות הווינר.
מהלך זה הוא הסיכום המוצלח של ההחדרה והביסוס של המותג ווינר בארבע השנים האחרונות, והפיכתו למנוף שבזכותו גדלו ההכנסות של המועצה להסדר ההימורים בספורט ביותר מפי שתיים.
עורקבי אחראי גם לשידרוג של תחנות הווינר – מהלך מיתוג ארוך ויקר שהמועצה ערכה בשנתיים האחרונות.
אוגוסט – לא נבחר
ספטמבר – דוד פתאל, המנכ"ל והבעלים של רשת מלונות פתאל
רשת מלונות פתאל החלה את דרכה בשנת 1999, בניהול של מלון אחד – מרידיאן אילת.
היום היא רשת המלונות הגדולה בישראל – מפעילה 15 בתי מלון, בעלת מחזור כספי של 550 מיליון שקל, מעסיקה מעל ל-3,000 עובדים, ולאחרונה אף רכשה ארבעה בתי מלון בגרמניה. הרשת מהווה כיום כמעט 10% מהשוק ובשנתיים הקרובות היא צופה להגיע לפריסה של 12 מלונות ביעדים שונים באירופה – אוסטריה, שוויץ, גרמניה ומזרח אירופה. "אנחנו צריכים למכור 4,200 חדרים בכל יום מחדש. לכן אנחנו צריכים לפנות לכל פלחי השוק, ולא להזניח שום כיוון – קבוצות, בודדים, תיירים, צליינים, ישראלים וכו'. בסופו של דבר, הצלחנו לשמור על תפוסה מאוד מכובדת של מעל 70%".
אוקטובר – אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל
אפי רוזנהויז יזם את התוכנית האסטרטגית החדשה של החברה, במסגרתה בנתה קבוצת שופרסל קונספטים קמעונאיים חדשים: שופרסל דיל – רשת חנויות Heavy Discount 37 חנויות. שופרסל שלי – רשת חנויות שכונתיות. היעד של רשת זו הוא 127 חנויות. שופרסל ביג – רשת חנויות היפרמרקט One Stop Shop . הרשת כוללת 36 חנויות.
הכנסות הרשת ברבעון השני של 2006 הסתכמו ב-2.36 מיליארד ש"ח, גידול של 42.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. חל גידול במכירות ושיפור ברווחיות.
נובמבר – אילנה קאופמן, מנכ"ל קבוצת גולף
הקבוצה השלימה לאחרונה מהלך של שינוי סוחף: "סגרנו אחת מהרשתות שלנו, רשת העודפים 'ספרינט', הסבנו רשת אחרת, צמצמנו את הנהלת החברה בעשרה אנשים והחלפנו את צוות המעצבים, ובשורה התחתונה – הגענו לגידול של הרווח הנקי" אומרת אילנה קאופמן. מכירות הקבוצה הסתכמו ב- 443 מיליון ₪ בתשעה החודשים הראשונים של השנה, והרווח הנקי באותה תקופה – ב- 35.6 מיליון ש"ח.
קבוצת גולף כוללת כיום ארבע רשתות, עם 156 חנויות: גולף, גולף אנד קו, פולגת ואינטימה.
דצמבר – סיגל שילוני, מנהלת השיווק של מחלבות שטראוס
תכננה וניהלה את ההשקה המחודשת של דנונה שהחזירה למותג את השליטה בשוק היוגורט, והייתה גורם מרכזי בצמיחת שיא שרושמת שטראוס ב-2006 – 10%.
ההצלחה הזו נשענת על אסטרטגיה שהובילה סיגל שילוני – פיתוח והשקה של מוצרי-ערך-מוסף. לצד אקטימל הוותיק, הושק 'דנונה משקה בוקר' המהווה הצלחה רבה ואף זכה בפרס ה"גרנד אפי" כמהלך השיווקי המצטיין של השנה, ו'אקטיביה' שהגיע לקצב מכירות מרשים (חדר לכל בית שלישי בישראל, לפי נתוני נילסן).