חברת שמן תעשיות ממשיכה להשקיע במותג "עץ הזית" ולמצב אותו כמותג השמנים המוביל בישראל. החברה משיקה בימים אלה את :"זיתולה" –שילוב של שני השמנים – שמן קנולה ושמן זית- בבקבוק אחד.
כזכור, הושק המותג "עץ הזית" מחדש בתחילת שנת 2006 ותוך שנה הצליח לעשות מהפך ולהגיע להובלת השוק עם נתח שוק של 23.9%.(לפי נתוני סטורנקסט שבוע 10 –מרץ 2007).
ממחקרים עולה כי שמן קנולה ושמן זית, הם השמנים הנתפסים באיכותיים והבריאים ביותר בעיני הצרכן, בהשוואה לסוגי שמנים אחרים.
לדברי אלי ממן, סמנכ"ל שמן תעשיות: "עץ הזית" הינו המותג הוותיק והמוביל בקטגוריית השמנים בארץ ועל אף שהוא מצליח לשמור על מעמדו במהלך כל השנים, החברה החליטה לחזק אותו כמותג מוביל בקטגוריה. "לאחר למידה יסודית של הצרכן בהקשר לקטגוריית השמנים למדנו כי מעבר לתפקיד הפונקציונאלי של השמן בתפקוד השוטף במטבח, הצרכן מייחס לשמן חשיבות מרכזית בשדרוג הקולינארי של המאכלים שהוא מכין", אומר ממן. "עץ הזית" מוביל את המגמה המתבססת של מעבר לשמנים עם ערך מוסף במחיר נוח ותחרותי, ואנו מצפים באמצעות "זיתולה" להמשיך ולהגדיל את נתח השוק של המותג "עץ הזית" לכ- 30% עד סוף השנה", הוא מוסיף.
עוד מוסיף ממן כי בתקופת חג הפסח מכירות השמן עולות עד כ- 15% יותר בהשוואה לחודש רגיל. החודש רשם מותג "עץ הזית" כ- 30% גידול במכירות לעומת שנה שעברה.
על שוק השמן בישראל:
– היקף שוק השמן הקמעונאי המבורקד בישראל (ללא שמן זית) עומד על 268 מיליון ש"ח שנתי (עפ"י נתוני סטורנקסט לשנת 2006).
– חברת שמן מובילה את שוק השמנים בארץ עם נתח שוק של 43% (ממוצע שנתי 2006 סטורנקסט).
– המותג "עץ הזית" אשר הושק מחדש בפברואר 2006 הינו מוביל את שוק השמנים עם נתח שוק של 23.9% (נתוני סטור נקסט מרץ 2007).
– בשנים האחרונות שמן קנולה הוא השמן הנמכר ביותר בשוק ומהווה כיום – 52% מנתח השוק הכללי הקמעונאי. (נתוני סטורנקסט מרץ 2007 ).