רד בול ישראל הכריזה היום על פתיחת שלב ההרשמה לאירוע ה- Red Bull Soap Box Race אשר יתקיים בחודש אוקטובר 2009 בירושלים.
לראשונה בישראל, ולאחר שערכו בישראל את אירועי ה- Red Bull Flug Tag (חג התעופה) יוצאי הדופן שסחפו אחריהם עשרות אלפי צופים ישראלים, מביאה רד בול ישראל לשוק המקומי את אחד מאירועי רד בול המצליחים ביותר בעולם: Red Soap Box Race.
Red Bull Soap Box Race הינו מרוץ ארצי לנהגים חובבים,כזה אשר משלב בין הומור, קריאייטיביות, מהירות, תחרותיות וכיף אדיר. המרוץ, גרסה עדכנית ומאורגנת למרוצי ילדים שובבים מתחילת שנות השלושים של המאה ה- 20 בארה"ב אשר היו בונים מכוניות מקופסאות סבון משומשות, הינו למעשה תחרות בין כלי רכב לא ממונעים, מתוצרת עצמית של המתמודדים, אשר יורדים במדרון תלול ביותר. כאמור, המתמודדים בונים באופן עצמאי את כלי הרכב שלהם, בקונספט ייחודי להם, תוך שילוב של מערכת בלמים אך ללא מנוע או דוושות. הקריטריונים לזכייה: ייחודיות בעיצוב ובקונספט, הופעת הקבוצה ומהירות.
אירוע ה- Soap Box Red Bull יהיה האירוע הראשון אותו תקיים רד בול בעיר הבירה ירושלים, זאת בזכות שיתוף פעולה נרחב עם עיריית ירושלים, עם החברה העירונית אריאל ועם משטרת ירושלים, ובמעורבותם האישית של ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת, חובב ידוע של הספורט המוטורי, אשר השתתף בעצמו במרוצים שונים, ביניהם ראלי פאריז דקר, ושל מר ציון תורג'מן, מנכ"ל החברה העירונית אריאל.
המרוץ, אשר יתקיים בחודש אוקטובר 2009, במהלך חול המועד סוכות, יחל בשדרות רבין בירושלים, בצמוד לבית המשפט העליון ויסתיים במורדות גן סאקר בשדרות בן צבי. האירוע צפוי למשוך אליו קהל אדיר של עשרות אלפי צופים.
בימים אלה נפתח שלב ההרשמה למרוץ אשר פתוח לקהל הרחב ומזמין את כלל אזרחי ישראל להגיש מועמדות לבניית רכב והתמודדות במרוץ. ההרשמה הינה באמצעות אתר האינטרנט של רד בול בכתובת: www.redbullsoapboxrace.co.il, תוך מילוי טפסי מועמדות והגשת קונספטים ראשוניים, כאשר מבין כלל מגישי המועמדות ייבחרו 70 צוותים אשר יקבלו את אישור רד בול לבנות את רכבם, ולהשתתף במרוץ עצמו. הצוותים הנבחרים יקבלו מרד בול ערכת הנחיות לבניית כלי הרכב וכן ליווי לאורך תקופת הבנייה, ועד לאירוע עצמו. שלב ההרשמה יסתיים בתאריך 22 למאי 2009.
שלב ההרשמה והאירוע יגובו בקמפיין פרסומי נרחב, באמצעות משרד הפרסום נפתלי-אברהם, ובפעילויות קד"מ ברחבי הארץ. קמפיין הפרסום אשר ילווה את שלב ההרשמה יהיה קמפיין אינטרנט בעיקרו ופעילויות הקד"מ יתרכזו במרכזי הערים הגדולות ובקמפוסים של אוניברסיטאות ומכללות. במהלך חודש ספטמבר, לקראת האירוע עצמו, יעלה קמפיין פרסום ארצי אשר יכלול טלוויזיה, רדיו, ואינטרנט. ההשקעה בקמפיין הפרסום עומדת על כ- 1.5 מיליון ₪.
רד בול ישראל תשקיע בקיום האירוע סך כולל של כ- 3 מיליון ₪.
מר ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, ציין: "אני מברך על הבחירה בירושלים כאכסניה הראויה לאירוע מעין זה שצפוי למשוך אליו עשרות אלפי צופים שיגיעו לירושלים מכל רחבי הארץ. כחובב ספורט מוטורי אני כמובן מתכוון לקחת חלק פעיל באירוע וליהנות מחוויית הנסיעה".
רונן בן-נון, מנכ"ל רד בול ישראל, הוסיף: "אירוע ה- RED BULL SOAP BOX הינו אירוע יוצא דופן בקנה מידה בינלאומי אשר משקף את ערכי המותג רד בול בדגש על יצירתיות וההומור העצמי. אנחנו נרגשים לקיים את האירוע בירושלים ולהעניק לקהל הישראלי חוויה חד פעמית, מסעירה ומבדרת כזו שעולה על כל דמיון ומתאימה לכל המשפחה"