JIO , מפעילת הסלולר השלישית בגודלה בהודו, מודיעה על הקמת שותפות בלעדית עם חברת Screenz הישראלית (מקבוצת The Box) עבור שוק המדיה ההודי. הפלטפורמה שפותחה על ידי Screenz מאפשרת יצירת פורמטים ואפליקציות אינטראקטיביות לטלוויזיה ולסלולר. בפלטפורמה עושים שימוש גופי השידור ומפתחי הפורמטים המובילים בעולם, ביניהם ABC, FOX, Globo, Endemol, Univision, Sony, Viacom ועוד.
חברת Jio הוקמה לפני כשנה על ידי Reliance, התאגיד הציבורי הגדול ביותר בהודו, בשליטת מוקש אמבאני, האיש העשיר ביותר בהודו ובין 20 האנשים העשירים בעולם. היא חולשת על תעשיות רבות בשוק ההודי ונסחרת לפי שווי של 110 מיליארד דולר.
כבר כיום, אחרי שנת פעילות אחת בלבד משרתת Jio כ-200 מיליון מנויים. החברה גדלה בהתמדה ומשתמשת בעולם הדיגיטלי ובמודלים עסקיים חדשניים כדי לעשות זאת. מאז הקמתה, מפעילה Jio פלטפורמה אינטראקטיבית לתוכניות בידור כמו KBC, הגרסה ההודית של "מי רוצה להיות מיליונר?" ולמשחקי ספורט לליגת הקריקט IPL, בה משחקים למעלה מ- 65 מיליון משתמשים.
מתחילת 2018 חתמה Screenz על הסכמים עם גופי המדיה המובילים בהודו, ביניהםStar, Viacom ו Sony. כיום מרבית מתוכניות הבידור והספורט במדינה מייצרות תוכן אינטרקאטיבי בעזרת הפלטפורמה של Screenz עם עשרות מיליוני משתמשים פעילים.
באמצעות שיתוף הפעולה שהושג השבוע עם החברה הישראלית, Jio Screenz תהיה הפלטפורמה הגדולה ביותר בתחום האינטראקטיב בהודו ואחת מהבודדות המשלבות ערוצים משדרים ואינטראקטיביות בזמן אמת. השותפות מעצימה את חברות ההפקה, גופי השידור והמפרסמים ומאפשרת להם לייצר תוכן משמעותי למשתמשים רבים בזמן אמת. הפלטפורמה המודולרית מאפשרת יצירת פעילויות אינטראקטיביות ספציפיות כגון משחקים, הצבעות, סקרים ועד לאפליקציות תוכן שלמות. הודות ליכולות הביג דאטה המתקדמות פלטפורמת Jio Screenz מאפשרת הזדמנויות חדשות להפצת תוכן ופרסום מותאם אישית תוך בניית פרופילים ייחודיים לכל צופה.
מומחים בתעשייה מאמינים כי חוויה פרסונלית ואינטראקטיבית משנה את חוקי המשחק ומגדירה מחדש את מהותו של תוכן ופרסום בעולם הטלוויזיה והמובייל.
אלי אוזן, מייסד קבוצת The Box ומנכ״ל Screenz: ״גודלו של השוק ההודי כמעט בלתי נתפס. זו מדינה עם תשוקה גדולה לתוכן איכותי וקהל עצום שנלהב להתנסויות טכנולוגיות. אנחנו נרגשים מההזדמנות לשתף פעולה עם Reliance, חברה אשר אומץ וחדשנות חרוטים על דגלה, ולהביא יחד לשוק ההודי חוויה מתקדמת״.
השותפות עם Screenz היא הפעילות השנייה מסוגה ש Jio משיקה בשבועות האחרונים. בשבוע שעבר הודיעה החברה על השקת פלטפורמה חדשה בשם JioInteract, הראשונה בעולם המבוססת בינה מלאכותית.