בעקבות חשיפת המספרים אודות כמות המנויים של הארץ, ופרסום דבריו של יוסי ורשבסקי, מנכ"ל "הארץ" אודות נתוני סקר TGI שפורסמו אתמול איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל, ממהר להגיב.
"אין שום קשר בין ביקורת תפוצה לבין סקרי קריאה", אומר כסיף. "ביקורת התפוצה סופרת כמות עיתונים מודפסים, בו-בזמן שסקרי קריאה משקפים את כמות הקוראים בפועל. עיתון עובר בדרך כלל יותר מיד אחת: אחד יכול לעבור, למשל, בין יד אחת ל-17 ידיים. סקרי קריאה משקפים מגמות קריאה ולא תפוצה".
כסיף מברך על כל יוזמה להצגת נתונים, כולל נתוני ביקורת תפוצה המשקפים נתונים סוג מסוים, אבל לטענתו, יוזמות כאלו אינן ברות השוואה לסקרי קריאה. "סקרי קריאה נועדו לעזור למפרסמים להבין את קהל המטרה שלהם ואת פוטנציאל החשיפה לעיתון, ולא את כמות העיתונים הנמכרים, משום שמביקורת תפוצה לא תוכל לדעת לעולם מיהם האנשים שקוראים את העיתון, אלא רק את כמות העותקים שהודפסו", הוא אומר.
"מאגר TGI ממשיך להוות את הכלי העיקרי של ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק", הוא מסכם.