צרכנים וקמעונאים פונים יותר ויותר לתשלומים ללא-מגע כדרך
מאובטחת ואמינה לביצוע קניות – שני שלישים (65%) מהצרכנים באירופה טוענים, שיעדיפו
להשתמש בתשלומים ללא-מגע ככל שהם מבצעים קניות כיום, וישתמשו בשיטה זו אף יותר –
גם בעתיד
תשלומים ללא-מגע נותרו כאחת הדרכים הבטוחות והנוחות ביותר
לבצע קניות עם ויזה, בעקבות העלאת מגבלת הסכום במדינות מסוימות – בשיעור של עד 50%
בשנה שעברה, וההודעה כי מגבלת הסכום לתשלום ללא-מגע בבריטניה תעבור את ה-100
ליש"ט
Visa הודיעה כי עברה את רף הסליקה של מיליארד תשלומים ללא-מגע, המייתרים את הצורך
בהקלדת קוד סודי ,מה שמוכיח שאמון הצרכנים בתשלומים ללא-מגע ממשיך לגדול. אבן דרך
זו הושגה תוך פחות משנה, ב-29 מדינות ברחבי אירופה.
במהלך תקופת
הקורונה, תשלומים ללא-מגע הפכו מ"נוחות" ל"הכרח", הן עבור
הצרכנים והן עבור הקמעונאים. מחקרי Visa
מראים, ששני שלישים (65%) מהצרכנים ברחבי העולם מעדיפים להשתמש בתשלומים ללא-מגע
ככל שניתן.
שרלוט הוג,
מנכ"לית Visa אירופה אמרה: "תשלומים ללא-מגע הפכו לנורמה באירופה. תשלומים
ללא-מגע משלבים מהירות ונוחות עם אבטחה, חווים את שיעורי ההונאה הנמוכים ביותר מכל
סוגי התשלומים בעולם. במדינות בהן נעשה
שימוש נרחב בתשלומים ללא-מגע, הונאה בנקודת המכירה נותרה בשפל היסטורי”.
מנכ"ל Visa בישראל ברק מלניק הוסיף: "ההכרזה מהיום מסמלת את הסתמכותם של צרכנים וקמעונאים על
פתרונות דיגיטליים לביצוע תשלומים יומיומיים. תשלומים ללא-מגע הם מפתח להתאוששות
הכלכלה באירופה וזהו צעד שמעניק לצרכנים את הביטחון להוציא כסף, תוך שהוא מחזק את
החנויות, המסעדות והקמעונאים".
למעלה מ-80%
מתשלומי ה-Visa בחנויות
הם כיום ללא-מגע. בצרפת ובגרמניה, מספר העסקאות ללא-מגע גדל בשני שליש וכמעט
במחצית בהתאמה, לעומת השנה המקבילה. מתוך מיליארד העסקאות, 400 מיליון בוצעו בבריטניה,
שם ניתן לצפות לצמיחה נוספת, בעקבות ההודעה כי מגבלת הסכום לתשלומים לא-מגע
בבריטניה תעלה ל-100 ליש"ט בהמשך השנה.
הפופולריות של
המסחר האלקטרוני גואה גם ברחבי אירופה, כאשר למעלה מ-15 מדינות חוו גידול של יותר
מ- 40% בעסקאות המסחר האלקטרוני בדצמבר 2020 לעומת השנה שקדמה לה.
מכיוון שעסקים
רבים נאלצים לפעול במגבלות הקורונה, ולהתעדכן בהתנהגות צרכנית משתנה, הקמעונאים
עוברים יותר ויותר לפעילות מקוונת ומאמצים תשלומים דיגיטליים וללא-מגע. Visa עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחותיה ושותפיה, ועם למעלה
משמונה מיליון עסקים קטנים ברחבי אירופה, ועוזרת להם להסתגל לחיים הדיגיטליים
ומאפשרת ללקוחות לקנות – בדיוק כמו שהם רוצים.